bilsete fra europris..???

ORIGINAL: Vesten

Sete fra EUROPRIS ???[8|]

Nei det hadde eg faktisk ikkje kjøpt..uansett.


så hadde det vært fra acta graco eller brio,så hadde du ikke kjøpt det uansett??
 europris har faktisk merkevarer de også..
 
ORIGINAL: mariac84

Når det kommer til sete og bilsikkerhet er jeg enig med Sicily, hun skriver på en krass(frekk:P) måte, men er jo ment informativt! Noen kroner fra eller til kan ha om livet å gjøre på et sete faktisk. Har såpass mange mennesker jeg kjenner/vet om som er skadet døde pga trafikk, så sikkerhet er pri nr en hos oss! Besteforeldrene til Markus har samme sete som oss, jeg er nøye:P Dumt at sikkerhet skal være så dyrt![&:]


Sign...
 
til førstemann hadde vi ett billigsete i bil nr 2,det funka helt supert det..kun forovervendt men sånn er det!! klart det kan skje ulykker de få gangene han satt på i den bilen også,men vi hadde rett å slett ikke råd til å kjøpe 2 seter til bortimot 4000 kr... det står faktisk i den bilen nå til bebis nr 2 å,men siden det snart er 6 år gammelt og har stått ute litt så blir vi nok å kjøpe ett nytt til bil nr 1 og setter det setet som står der i bil nr 2,siden det er ett "gammelt"(?3år) sete..

og nå har mamma kjøpt ett britax sete som er kun forover til mini som hun kan ha i bilen sin når hu passer barna.. og jeg tenker nok det går helt flott!!!
 
ALDRI i verden om jeg hadde kommet til å kjøpe et bilsete på europris, ikke en stakkars pute engang! Uansett om det skrivers om det er godkjent eller ei, billig skvip..!! Sånn da var det sagt! [:)][8D]
 
Kopierer Helene Harefrøkens svar fra tråden:

Helene Harefrøken
Super medlem



Innlegg: 9984
Medlem siden: 22.04.2005
Status: ikke pålogget Som flere andre i tråden har jeg aldri hørt om setet og jeg har googlet en del men ikke funnet noe nyttig mtp. kollisjonstestresultat. Det har i hvert fall ikke vært med i noen av de felles Europeiske testene som utføres i regi av ADAC og Stiftenwarungtest(eller hvordan de nå skriver det). Det er jo også et kombisete som kan brukes både som fremovervendt barnesete og beltestol og generelt sett er kombiseter dårlige fremovervendt og de er tyngre enn rene beltestoler(noe som ikke er positivt om stolen fyker etter barnet i en evnt. kollisjon).

Hadde styrt langt unna, men det kommer kanskje ikke som noen bombe på noen Hadde aldri kjøpt et sete av et ukjent merke med mindre det hadde fått knallgode resultater i kollisjonstest.

Quickfix har vel noe med monteringen å gjøre, men det er ikke isofix. Setet er forresten kun fremovervend.

Europrisbetjeningen kommer sikkert til å være flinke og fortelle alle som ser på setet at det ikke er anbefalt til barn under 4 år(in my dreams!).





Jeg har heller ikke funnet noen testresultater på dette setet.
 
eg ville aldri kjøpt dette sete, ikkje fordi det selges på europris - men det er forovervendt sete samt er det for lite informasjon om det. Tenk sikkerhet! Enten bruk litt meir penger på eit betre sete, eller så får dykk berre klare dykk med ett sete (går vel ann å bytte det over frå div. biler)
 
Jeg kunne fint kjøpt et sete på europris om det var et kjent merke :) Men et ukjent merke tror jeg ikke jeg ville kjøpt uansett [;)] Vet ike hvor billig dette setet er?? med tanke på to way elite, som virker både billig og bra[;)] Vi vurderer og kjøpe toway siden vi ike har lappen, og det setet er lett og bytte fra bil til bil [:D]
 
ORIGINAL: tiansen

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: tiansen

ORIGINAL: NMT

Jeg vurderer å kjøpe det setet..

Det er godkjent fra 9-36 kg... Og så lenge det er godkjent så har jeg ingen betenkeligheter med å kjøpe d.


Det var det jeg også.. Hva tenker du om at det er forovervendt?


Se hva jeg skrev.. Forovervendt vs.bakovervendt er ren fakta, og ingenting man synser om.

90-95% sjanse, eller 40-50%? Ditt valg. Et valg du tar på vegne av livet til et annet menneske som er avhengig av deg.


Jada jeg har sett hva du skriver! men det er ikke alle som får ungene sine til å sitte bakovervent.. Jeg sliter nok som det er allerede nå med å få han til å sitte i setet som e bakovervent nå .. Så da må man jo vurdere andre ting! Og jeg spurte ikke deg om hva du syns om forovervent eller bakovervent.. for det har du jo lagt klar vekt på alle de andre innleggene du har skrevet her.. Og jeg er drita lei av at du skal legge ut ting på en måte som for oss andre til å virke som kjempe dårlige mødre som ikke tenker på barnet vårt.. Du får det til å høres ut som at vi driter i om barnet vårt blir drept eller ikke! Tenk deg om før du skriver, og hvordan du skriver det!!



om han sitter i babysetet så hadde jeg prøv et bakovervendt setet beregnet for større unger først, Min og HATET babysetet og vi har nå byttet til et annet bakovervent sete og han storkoser seg der, for han ser mye mer:) bare et tips:) hadde vertfall prøvd veldig før jeg satt han fremover;)
 
Hvis dere sliter med å få barna deres til å sitte bakovervendt, prøv å sette et speil på baksetet slik at barnet ser seg selv og dere! Det hjalp på snuppa år[;)]
 
Når du skifter fra babysetet til et bakovervendt så vil jo det bli betydelig forskjell i hellninga på setet også, så kan jo hende det er nok til at han aksepterer å sitte den veien, så ville jeg også hatt sånn spil som nevnt her[:)]
 
Håper dere finner et sete dere blir fornøyd med![:)]
Jeg, personlig ville valgt et sete fra en forhandler... Bakovervendt. Ikke hørt om det sete der, heller ikke satt meg inn bilstol-diskusjonen noe særlig. Skjønner jo at man ønsker å velge et sete som ikke koster flesk om det skal brukes som ekstra sete.
Men generelt bruker man jo mye penger på mobiler, pc osv...men skjønner ikke at det plutselig skal bli så dyrt når det kommer til bilstoler, vogner osv. Å da synes jeg ikke det er mye å investere i min unges sikkerhet.
 
ORIGINAL: Nattlys

Håper dere finner et sete dere blir fornøyd med![:)]
Jeg, personlig ville valgt et sete fra en forhandler... Bakovervendt. Ikke hørt om det sete der, heller ikke satt meg inn bilstol-diskusjonen noe særlig. Skjønner jo at man ønsker å velge et sete som ikke koster flesk om det skal brukes som ekstra sete.
Men generelt bruker man jo mye penger på mobiler, pc osv...men skjønner ikke at det plutselig skal bli så dyrt når det kommer til bilstoler, vogner osv. Å da synes jeg ikke det er mye å investere i min unges sikkerhet.


Enig[;)]
 
Ett ord:
 
BAKOVERVENDT
 
alt annet er lite klokt...
 
 
Vi også bruker speil, og prinsessa bruker det veldig mye for å kommunisere med oss som kjører. Så kanskje det er et tips til de som har problemer med å sitte bakovervendt [:)] Godt poeng av de lenger oppe her [;)]
 
Hei. Du trenger ikke å være beskymret over setene til Europris. Dem hadde ikke solgt noe seter hvis dem ikke hadde vært godkjente.
Absolut alle seter her i norge /verden blir testet.
Men min erfaring. Ambefaler jeg kjøp isofix...
Da vet du at barnet og sete sitter fast i bilen
 
Back
Topp