BILDER og filming

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Husker dere på å ta bilder og å filme barna? Det er så fint å ha :) Men obs! Ikke for mye, for man må være tilstede i øyeblikket også. Jeg har blitt mer obs på å filme dem, etter at jeg tenkte på filmer fra jeg var liten og hvor gøy det er å ha det. Særlig nå når eldste nærmer seg alderen jeg var i da pappa begynte å filme oss :)
 
Tar maaaasse bilder. Dessverre mest med mobil, men...
Filmer også, men blir liksom bare korte snutt. Ikke sim da vi var små og man gjerne filmet leeeenge om gangen (ofte da gullkorna kommer ;) j

Tenker mer på at jeg må lage album. Er så fryktelig lett å miste digitale bilder, som hvis pcen dør...
 
Tar maaaasse bilder. Dessverre mest med mobil, men...
Filmer også, men blir liksom bare korte snutt. Ikke sim da vi var små og man gjerne filmet leeeenge om gangen (ofte da gullkorna kommer ;) j

Tenker mer på at jeg må lage album. Er så fryktelig lett å miste digitale bilder, som hvis pcen dør...
Det er helt sant! Du kan jo også kjøpe en ekstern harddisk i mellomtiden. Her har vi flere tusen bilder :hungover: Fra 2013 til 2018. Sikkert 10 000.
 
Tar maaaasse bilder. Dessverre mest med mobil, men...
Filmer også, men blir liksom bare korte snutt. Ikke sim da vi var små og man gjerne filmet leeeenge om gangen (ofte da gullkorna kommer ;) j

Tenker mer på at jeg må lage album. Er så fryktelig lett å miste digitale bilder, som hvis pcen dør...

(Sniker)

Bare skaffe deg en sky-tjeneste, så er alt trygt. ;)
 
Det er helt sant! Du kan jo også kjøpe en ekstern harddisk i mellomtiden. Her har vi flere tusen bilder :hungover: Fra 2013 til 2018. Sikkert 10 000.

Har flere eksterne, men opplevd at de streiker... så har en reserve som speiler... men en stund siden sist jeg kopierte over... hmmm
 
(Sniker)

Bare skaffe deg en sky-tjeneste, så er alt trygt. ;)

Vet mange bruker det, men liker virkelig ikke konseptet...
har derimot vurdert å lage en egen base, som speiles opp mot en hos foreldrene mine.. men er en investering som enn så lenge ikke har blitt prioritert.
 
Vet mange bruker det, men liker virkelig ikke konseptet...
har derimot vurdert å lage en egen base, som speiles opp mot en hos foreldrene mine.. men er en investering som enn så lenge ikke har blitt prioritert.

Det er ikke noe mer utsatt enn pc'en/telefonen din hjemme. ;)
Lurt å i det minste ha dobbelt opp med harddisker da ja, om du ikke vil bruke sky.
Forøvrig er det ikke 100% sikkert om du sender filer til en annen harddisk over nettet heller, sånn FYI. ;)
 
Har flere eksterne, men opplevd at de streiker... så har en reserve som speiler... men en stund siden sist jeg kopierte over... hmmm
Synes det er veldig koselig med album. :)
 
Det er ikke noe mer utsatt enn pc'en/telefonen din hjemme. ;)
Lurt å i det minste ha dobbelt opp med harddisker da ja, om du ikke vil bruke sky.
Forøvrig er det ikke 100% sikkert om du sender filer til en annen harddisk over nettet heller, sånn FYI. ;)
Hehe, nei er veldig klar over det. Liker bare ikke tanken over at noen andre sitter med filene mine; selv om jeg skjønner at det er like sannsynlig at det kan hentes hjemmefra som fra skyen. Og hvis noe skulle end opp med å bli borte hjemme, så er det gjerne kun jeg som kan klandres ;)

Skal dog sies at faren min er over gjennomsnittet interessert i å sette opp en slik løsning - tror han også er litt redd for harddisker somplutselig ikkeviø mer; jobber med programmering og kryptering, så liker i det minste tro at løsningen vil være litt sikrere:p
 
Jeg bruker å laste over bilder fra telefon og kamera til minnepenn i blant :)
 
Jeg tar ofte bilder og små filmsnutter, men hun er så opptatt av mobilen så hun mister ofte fokus og skal bare høre på musikk når hun ser mobilen :) jeg elsker å se tilbake filmene fra hun var liten baby!

Jeg har to eksterne harddisker som jeg kopierer alt over på, også har jeg den ene hjemme og den andre hos mamma. Syntes det fungerer veldig bra
 
Back
Topp