Bhg start, hvordan går det?

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei alle sammen :)
Hvordan har det gått med deres små å bhg start?
Her har lillemann bare vært 2 dager fordi første dagen så var han på "stor" kontroll. 2 korte dager på ca 1,5 timer,men i morgen skal han få være lenger da vi også skal ha en samtale med ped.leder. fredag skal vi prøve å forlate han alene. Han har ikke helt enda skjønt at det skal være eller at det kan være trist når vi drar så tror det kommer til å gå helt supert og så bor vi så pass nært bhg at det er fort å dra ditt.
Uten om det så ser det ut for at han kommer til å trives i bhg, men til nå ser der ut for at han er en liten ramp.
For meg så er det litt rart å se alle de andre barna gå å ikke lillemann, men han kommer seg.
Blir hvertfall spennende dager framover ;)
 
Min begynner ikke i bhg før i slutten av november, jeg er nå inne i min nest siste uke hjemme og syns virkelig det er helt middels å begynne å jobbe... Ikke fordi det er noe feil med jobben eller noe feil med pappaperm. Tvert imot, jeg har en super jobb og lille og pappa kommer til å storkose seg!! Men jeg er godt under middels klar for bhg.... Jeg VET at det sikkert går bra i det store og hele og jeg har en femåring så jeg VET at bhg er helt topp! Men noe i meg angrer på at vi ikke gikk for to år hjemme, og tenker at hun er så liten for den store verden. Og året hjemme har vært så innmari fint! Minste er også myyyye mer mammadalt enn første, og derfor tipper jeg det blir mer separasjonsangst og gråt når barnehagehverdagen starter.

Nuvel, samtidig er det SÅÅÅ koselig at hun blir større og stadig deltar mer i "familielivet" så vi får bare være flinke til å nye alt mens det skjer. :)
 
Her er lille mammadalt til tusen, men har gått over all forventning i bhg. Nesten så jeg blir litt sår i mammahjertet[emoji15] 1t sammen på mandag, 1t alene på tirsdag, 2t alene i går og 4,5t alene i dag. Har ikke vært noe særlig lei seg og har lekt og kost seg. I dag kom der sår gråt når jeg kom for å hente for jeg kom ikke bort til henne fort nok. Når jeg da snudde meg for å hente noe begynte hun igjen. Så, avlevering går (inntil videre) helt fint, men om jeg ikke plukker henne opp så snart hun ser meg når jeg henter...da går alarmen.
Bør kanskje nevne at jeg tuter i bilen når jeg har levert[emoji22][emoji12]
 
Det går bra! Nå går vi i en barnehage som oppfordret begge foreldrene til å være tilstede de 3 første dagene sammen med barnet. Vi satt på minimøbler og iakttok bebis kose seg med de andre barna. Vi fikk en dedikert tillitsperson som fulgte med og lærte seg våre rutiner slik at de best kunne ivareta etter dette når vi ikke lenger var tilstede. I dag, altså 3. Og første dagen han var der alene fikk vi høre at han hadde hatt det kjempebra! Lekte, sov lang dupp på formiddagen, spiste alle måltider, helt topp! Håper det vedvarer. Jeg er rolig og trygg. Føles bra
 
Vært i barnehagen en uke her, første dagen var vi alle tre der i to timer, utforsket og spiste lunsj :) dag 2 var pappaen der en time før han ble lagt i barnehagen og sov der og var vel 45min alene etter han våknet. De tre siste dagene i uka har han vært der fra 9/10 til 14 :) han koser seg og har vel ikke helt skjønt det helt at han skal være der hele tiden. Men det har gått overraskende bra, men vi har hatt noen slitsomme netter :/ mye pip og hylgråt og sånn pleier vi ikke å ha det.
 
Jeg sa det gikk bra og det gjør det...for så vidt... MEN, etter en uke ser vi at der finnes flekker på klær en ikke ante gikk an, lille bør bades hver kveld, snåttet rennet hele tiden. I tillegg, lille har et meget bra immunforsvar i motsetning til meg som nå ligger strak ut med bronkitt og tette bihuler[emoji849]
Men, der har vært en litt annen bivirkning og. Hun våkner utrolig mye ila kvelden/natten og om jeg forsvinner fra synsvinkel hyler hun. Det går nok over, men er veldig sårt.
 
Jeg sa det gikk bra og det gjør det...for så vidt... MEN, etter en uke ser vi at der finnes flekker på klær en ikke ante gikk an, lille bør bades hver kveld, snåttet rennet hele tiden. I tillegg, lille har et meget bra immunforsvar i motsetning til meg som nå ligger strak ut med bronkitt og tette bihuler[emoji849]
Men, der har vært en litt annen bivirkning og. Hun våkner utrolig mye ila kvelden/natten og om jeg forsvinner fra synsvinkel hyler hun. Det går nok over, men er veldig sårt.

Ganske likt her... snuen reeeenner konstant. Alle fem i familie har vært syke på rundgang siden lille startet i bhg. Dritt med de basseluskene som kommer derifra. Men de kommer uansett om de starter i bhg nå eller om to år dessverre. Bare å få det gjort tenker jeg med meg selv..

Her våkner også lille i løpet av kvelden og natten. Griner utrøstelig..får så vondt :-( Er vell kanskje vanlig da med så mye nytt i livet? Vet ikke.. hvor mye er jenta di i bhg?
 
Back
Topp