Betale hos lege?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har fått faktura fra legekontoret på 230 kr for et svangerskapsrelatert legebesøk. Ingen materiell ble brukt heller. Har i tillegg frikort så jeg skjønner ingenting.

Dette er feil, ikke sant?
 
Det må det være. Det eneste jeg har betalt for er glukosebelastningstesten.
 
Ka hvertfall hvis du har frikort vil jeg tro. Jeg har måttet betale flere ganger selv om det har vært svangerskapsrelatert. Tror mange leger er uenige. Om det kun er de ordinære kontrollene som er gratis eller alt som er svangerskapsrelatert. Sist jeg var gravid hadde jeg en annen lege og da betalte jeg ikke en kr uansett hvorfor jeg var der gjennom
Hele svangerskapet.
 
Ka hvertfall hvis du har frikort vil jeg tro. Jeg har måttet betale flere ganger selv om det har vært svangerskapsrelatert. Tror mange leger er uenige. Om det kun er de ordinære kontrollene som er gratis eller alt som er svangerskapsrelatert. Sist jeg var gravid hadde jeg en annen lege og da betalte jeg ikke en kr uansett hvorfor jeg var der gjennom
Hele svangerskapet.

Får dra innom i morgen å forhøre meg. Virker som legene er veldig uenige ja. Var hos en vikar for legen min sist og da måtte jeg ikke betale og det var ca samme type besøk.
 
Sniker fra november, legen min sa at jeg måtte ha lav smerteterskel å bare komme så ofte jeg trengte for det kostet ingenting i svangerskapet.
 
Jeg har ved flere tilfeller fått faktura etter å ha vært hos legen i forbindelse med svangerskapet. Jeg tok kontakt med sekretærene på legekontoret ved hvert tilfelle og de beklaget og slettet fakturaen uten problem. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale siden det var i forbindelse med svangerskapet. Så ta kontakt med legekontoret, så ordner det seg sikkert [emoji4]
 
Jeg har ved flere tilfeller fått faktura etter å ha vært hos legen i forbindelse med svangerskapet. Jeg tok kontakt med sekretærene på legekontoret ved hvert tilfelle og de beklaget og slettet fakturaen uten problem. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale siden det var i forbindelse med svangerskapet. Så ta kontakt med legekontoret, så ordner det seg sikkert [emoji4]

Jeg gjorde det samme i dag, hu sa at legen måtte ha glemt å trykke på skjermen at det var svangerskapsrelatert og skulle slette regningen med en gang. :)
 
Er det svangerskapsrelatert så skal man ikke betale. Jeg måtte betale for glukosebelastningen da [emoji51]
 
Så faktisk nå at legen har fjernet de siste fakturaene jeg hadde fått så det var vel en feil her og.
 
Har ikke måtte betale for noen timer under svangerskapet. Ikke når legen min var syk og jeg måtte til en annen lege heller. Rart det er så forskjellig prakis.
 
Back
Topp