Besteforeldre

Enblirtilto

Flørter med forumet
Noen som har fortalt det til besteforeldrene til lille spire?
Vi fortalte det idag, og det ble ikke godt mottatt. Vi har en datter fra før på snart 6, og samboer har to barn fra tidligere.. ting har vært komplisert med hans barn og moren det siste året og dermed lot vi vær å ta ut spiralen i fjor. Nå tok vi den ut da datteren vår begynner og bli stor og vi ønsker 1 barn til. Vi ble gravid med engang uten å få regelmessig mensen tilbake eller prøve å bli gravid. Kjente jeg ble utrulig skuffet over måten det ble mottatt på. Flere som har opplevd det slik?
 
Sniker litt jeg.. når vi venta nr 2 så opplevde vi det.. jeg hadee bestilt en body til den kommende storebror hvor det stod: jeg skal bli storebror og etter at vi hadde spist middag med svigermor, svigerinne og svoger så ba jeg svigermor ta av han genseren for han virket så varm. Først skjønte de ikke det og sa bare at ja en dag så blir du det. Og når de skjønte at vi mente nå så sa de ingenting. Det blei helt stille. Ikke ett smil engang. Og ingen sa hvorfor de reagerte sånn. Jeg blei utrolig såret og lei meg og kunne nesten ikke vente med å dra derfra. Jeg fikk aldri noe svar på hvorfor . Jeg spurte ikke heller. Men jo lenger ut i graviditeten jeg kom jo større blei smilene. Og de alle kunne nesten ikke vente med å se han etter fødsel[emoji4] Så uansett grunn de har til å reagere sånn så går det nok over[emoji4] De må være umenneskelige hvis de ikke klarer å glede seg over en nyfødt baby etterhvert[emoji4]
 
Noen som har fortalt det til besteforeldrene til lille spire?
Vi fortalte det idag, og det ble ikke godt mottatt. Vi har en datter fra før på snart 6, og samboer har to barn fra tidligere.. ting har vært komplisert med hans barn og moren det siste året og dermed lot vi vær å ta ut spiralen i fjor. Nå tok vi den ut da datteren vår begynner og bli stor og vi ønsker 1 barn til. Vi ble gravid med engang uten å få regelmessig mensen tilbake eller prøve å bli gravid. Kjente jeg ble utrulig skuffet over måten det ble mottatt på. Flere som har opplevd det slik?
Så kjedelig med en slik reaksjon da :( Det er liv å kjenne på skuffelse da ja.. Håper de endrer seg etterhvert når du kommer lengre og lille snart er her da:Heartpink
 
Har ikke sagt noe.. men redd for reaksjoner her også.. vi har fire til sammen.. to sammen og en hver fra før.. redd familien og folk ellers mener det er nok.. :/ litt problemer med han sønn, og en seksåring som skal utredes gjennom ppt og bupp.. konfirmasjon som skal planlegges til mai neste år..
men vi har snakka om det og ønsker det.. må nesten bli nå om det skal bli..

Men vil tro det går seg til g at folk gleder seg med en etterkvart.. :)
 
Så kjedelig med en slik reaksjon da :( Det er liv å kjenne på skuffelse da ja.. Håper de endrer seg etterhvert når du kommer lengre og lille snart er her da[emoji813]pink
Veldig kjedelig.. Kjente i grunn at det tok litt gleden i fra meg. Men håper selvfølgelig de tar det som en glede en dag de også. Blir ikke fortelle det til de andre besteforeldrene værtfall på en stund. Tror ikke det er så bra at jeg får to slike reaksjoner.
 
Har ikke sagt noe.. men redd for reaksjoner her også.. vi har fire til sammen.. to sammen og en hver fra før.. redd familien og folk ellers mener det er nok.. :/ litt problemer med han sønn, og en seksåring som skal utredes gjennom ppt og bupp.. konfirmasjon som skal planlegges til mai neste år..
men vi har snakka om det og ønsker det.. må nesten bli nå om det skal bli..

Men vil tro det går seg til g at folk gleder seg med en etterkvart.. :)
Krysser fingrene for at dine klarer å være positive, om ikke annet prøve å være det uten å vise noe annet! Samme her, var enten nå eller ikke.. masse lykke til uansett [emoji173]
 
Jeg synes det er så dårlig gjort av alle andre å være negative til et nytt familiemedlemm, og at andre skal mene noe om hvor mange barn andre skal ha! De har vel ingenting med det å gjøre. Om en får et eller seks barn, samma det så lenge det er det dere selv ønsker og en klarer det rent praktisk og økonomisk.
Er selv utrolig lei av folk som maser om når nr.2 kommer, da vi har hatt problemer i mange år med å kunne få en nr.2. Da jeg var gravid med nr.1 fikk jeg høre at jeg var alt for ung, at det ikke kom til å gå bra, at jeg ikke om til å få meg verken utdannelse og jobb. Folk blir aldri fornøgde uansett.
Nyt graviditeten, kos dere med familieforøkelsen, så kommer nok gleden hos de rundt dere også etterhvert :)
 
Uff for en fæl følelse. Håper det går seg til etterhvert!

Vi skal fortelle til mine foreldre snart. De kommer på besøk imorgen og skal bo hos oss i 2,5 uker. Ses ikke igjen før slutten av juli så jeg har lyst til å si det ansikt til ansikt.
 
Uff for en fæl følelse. Håper det går seg til etterhvert!

Vi skal fortelle til mine foreldre snart. De kommer på besøk imorgen og skal bo hos oss i 2,5 uker. Ses ikke igjen før slutten av juli så jeg har lyst til å si det ansikt til ansikt.
Absolutt - ikke noe jeg unner noen!

Masse lykke til - er best å si det slik syntes jeg [emoji3]
 
Har fortalt det til min familie med ikke samboer sin :) han er litt hemmelighetsfull av seg :)
 
Har fortalt det til min familie med ikke samboer sin :) han er litt hemmelighetsfull av seg :)

Det samme her - derfor det kom som et sjokk hvordan reaksjonene var. Før hadde forventet noe annet av mine foreldre men dette av hans da de mener vi er ferdig mtp at han har to fra før og vi 1 sammen
 
Back
Topp