Besteforeldre

Nutella

Gift med forumet
Marsboere 2020
Jeg hører ofte at besteforeldre blir kalt noe annet enn bestemor og bestefar. F.eks mimmi, moffa, bepe eller besta.

Så da lurer jeg på hva dere kaller barnas besteforeldre?
 
Her er det forresten mormor og bestefar. Bestemor og bestefar. Så så kreative er vi[emoji23]
 
Min far har alltid slikkepinn. Han er derfor blitt døpt av ungene til "pinnebesten"!
Min mor og hennes nye mann bur høgt oppe i eit byggefelt. Derfor "oppebesto" og "oppebesten"[emoji28]
 
Bestefar og bestemor her :) Men siden æ e tysk, blir æ også å bruke de tyske koseordan for det, som e oma og opa :)
 
Her blir besteforeldrene mormor og bestefar, farfar og bestemor (svigers "ba på sine knær" om å ikke hete farmor fordi hu assosierte det med sin egen svigermor som var ei skikkelig burugle). Foreldrene mine er skilte, så deres partnere kommer nok til å bare ha navnet sitt.
Dette er jo hva vi har "planlagt" og selv sier, men når mini blir stor nok og prater selv så kan det jo hende han kaller dem for noe helt annet [emoji4]
 
Mannens foreldre er mor og far. Mine er mormor og morfar. Og mammas mann er bestefar.

Tror ikke det er så vanlig å si bestemor/bestefar i nord, egentlig. Mer vanlig mer mormor/farmor/mor. Kjenner noen som sier besta også.
 
Mormor, morfar , besse og bestemor
 
Farmor, farfar, mormor og morfar. Min bestemor er en heks så jeg takler ikke det navnet [emoji14]
 
Besta og goffa på siden til pappa'n, Gommo på siden min [emoji4] Faren min må først fortjene et bestefar-navn før han får det.
 
Bestemor og bestefar
Farmor og farfar

Mest naturlig for oss :)
 
Min far har alltid slikkepinn. Han er derfor blitt døpt av ungene til "pinnebesten"!
Min mor og hennes nye mann bur høgt oppe i eit byggefelt. Derfor "oppebesto" og "oppebesten"[emoji28]
Her var det noen versjoner jeg aldri har hørt før [emoji4] artig og koselig med sånne navn som ungene finner på. Må si jeg virkelig likte pinnebesten[emoji3]
 
Mormor og besten, morfar og besto og farmor og farfar. Eg har skilte foreldre derav besten og besto [emoji4]
 
Her var det noen versjoner jeg aldri har hørt før [emoji4] artig og koselig med sånne navn som ungene finner på. Må si jeg virkelig likte pinnebesten[emoji3]
Ja vi begynte med besto og besten. Men ungene døpte dei om sjølv. Har fått masse kommentarer på "pinnebesten" ja [emoji85][emoji178] syns det er så koselig!
 
Back
Topp