Beste jogge-/sportsvogn?

anne.gs

Andre møte med forumet
Hei! Er ny på forumet og håper noen kan dele erfaringer:) Vi ser etter en sportsvogn som har god fjæring, er god i ulendt terreng og som også er lett nok til å løpe med. Har foreløpig sett på Thule Urban Glide, Mountain Buggy Urban Jungle og Baby Jogger City Elite. Har noen erfaringer med disse, evt andre anbefalinger?:))
 
Hvis det i utgangspunktet er en løpevogn du vil ha, ville jeg gått for Thule sin eller Bugaboo sin joggevogn. Disse har fastmontert forhjul som ikke svinger, og er sikrere alternativ å løpe med. Dersom det er mer en turvogn du vil ha så er babyjogger city elite helt topp. Vi har den som hverdagsvogn og bruker den over alt - til løping låner vi en Thule vogn.
 
Hvis det i utgangspunktet er en løpevogn du vil ha, ville jeg gått for Thule sin eller Bugaboo sin joggevogn. Disse har fastmontert forhjul som ikke svinger, og er sikrere alternativ å løpe med. Dersom det er mer en turvogn du vil ha så er babyjogger city elite helt topp. Vi har den som hverdagsvogn og bruker den over alt - til løping låner vi en Thule vogn.

Tusen takk for utfyllende svar! Vi kommer nok til å bruke den mest til turer litt sånn allround, går endel i skogen og langs grusveier etc, men blir nok en løpetur eller to i uka.. så hvis thule/bugaboo også fungerer i terreng får vi kanskje se på en av dem ja!:)
Føler du at du kunne brukt thule vognen mer allround også? Er det forresten en thule glide eller urban glide?:)
 
Thule glide, ville ikke byttet den til hverdagsvogn nei, da city elite er så kjapp og lett å slå sammen og drasse med seg rundt. Ville ikke byttet ut city eliten mot noe :)
Men vurderer å kjøpe bugaboo joggevogn nå siden barnet da kan sitte vendt mot meg mens jeg løper!
 
Om du skal jogge med den ville jeg kjøpt Thule. De andre er ikke skapt for jogging, tross navnet. Synd det reklameres slik.
 
Thule glide, ville ikke byttet den til hverdagsvogn nei, da city elite er så kjapp og lett å slå sammen og drasse med seg rundt. Ville ikke byttet ut city eliten mot noe :)
Men vurderer å kjøpe bugaboo joggevogn nå siden barnet da kan sitte vendt mot meg mens jeg løper!

Ah, nå fikk jeg svar på det andre jeg lurte på, nemlig om det finnes en joggevogn med vendbar sittedelen:)! Har du prøvd bugaboo runner eller kjenner noen som har?
 
Hva med bumbleride? Bumbleride Indie er veldig fin og virker veldig bra, men bumbleride speed (tror jeg den heter...) har enda større hjul og er ment for løping. Begge finner du på lilleprinsen.no

City Elite er en god vogn, men ikke ment for løping.
 
Ah, nå fikk jeg svar på det andre jeg lurte på, nemlig om det finnes en joggevogn med vendbar sittedelen:)! Har du prøvd bugaboo runner eller kjenner noen som har?
Har ikke prøvd den selv, men naboen her er aktiv løper (løper maraton osv) å har den. Han anbefalte den på det sterkeste. Han løper mye på asfalt og litt humpete grusveier med vogna.
 
Og en annen ting som jeg ser andre her også kommenterer; babyjogger city elite, TFK vognene osv er ikke teknisk sett løpevogner. Bare sportsvogner som fungerer til hverdagsbruk og vanlig turgåing. Vil si at city elite fungerer supert i de fleste terreng :) rene løpevogner som er ment for løping og trygge til løping er Thule glide og bugaboo runner :)
 
Hva med bumbleride? Bumbleride Indie er veldig fin og virker veldig bra, men bumbleride speed (tror jeg den heter...) har enda større hjul og er ment for løping. Begge finner du på lilleprinsen.no

City Elite er en god vogn, men ikke ment for løping.

Tusen takk for tips-sjekker denne!
Har funnet ut at jeg helst vil ha vendbar sittedel, men da virker det som om det er dårlig utvalg på løpe/terrengvogner.
 
Er det farlig å bruke city elite som joggevogn? Hva kan skje?

Vi har kjøpt denne og hadde vært kjekt om den kunne brukes til jogging også.
 
Takk for tips alle sammen! Endte opp med å gå for en Mountain Buggy Urban Jungle med multi-bag som kan gjøres om til vendbart sete frem til 18 måneder. Er strålende fornøyd og anbefaler denne løsningen videre:) er pakkepris på mimmis og jollyroom.
 
Back
Topp