Beskymret mor

Tran kan også være lurt å få i han. Om han klarer å svelge kapsler eller blander flytende i f eks smoothie.da får han i seg mye omega 3..
Liker han ferske grønnsaker? Skjer de opp sammen med feit rømme/ dip.
Fløte, olje, smør i maten. Godt med smør på skiva, godt med pålegg
 
Veksthormoner?? Vad er drt før noet?
Tilskudd av hormoner som altså fremmer vekst, aktuelt for de barna som ved undersøkelse viser seg å ellers ligge an til å bli vesentlig kortere enn normalt som voksen
 
De juicene er veldig mye bedre på smak(er ikke fullverdig kost) og alle ernæringsdrikker smaker "best" avkjølt...
Hvilke juice ? Har smakt den tropiske og den liker han ikke . Får sjokolade avkjølt og da får vi i han litt
 
Da kanske eg ksn spør . Hvor mye skall de drikke av sånn till dagen?
Hvis du går inn på hver enkelt av de, så kan du lese litt nærmere. Et fullverdig måltid(300kcal) , tilsvarer ca 2 brødskiver med godt pålegg og en vitamintablett. Jeg mener å huske at barn trenger 3-5 og voksne 5-7 (men kun om de ikke spiser noe mat) og de kan også supplere med disse :)
 
Hvis du går inn på hver enkelt av de, så kan du lese litt nærmere. Et fullverdig måltid(300kcal) , tilsvarer ca 2 brødskiver med godt pålegg og en vitamintablett. Jeg mener å huske at barn trenger 3-5 og voksne 5-7 (men kun om de ikke spiser noe mat) og de kan også supplere med disse :)
Takk :)
 
Ang blodprøver: bruk emlaplaster!

Hvor mye er han i fysisk aktivitet?

Hvordan er måltidssituasjonene?

Prøv å putt i ekstra kalorier i ting. H-melk, fløte, smør. Kutt ut alt av lettprodukter. Majones, liker han det?

Nøtter er kaloririkt, hva med brød med nøtter i? Evt oppmalt.

Prøv å ha i ekstra næring i mat, ikke bare fett og kalorier. Oljer med sunt fett som er bra for hjernen. Og ulike matvarer med næringsinnhold som er viktig for kroppen.

Liker han banan? Og egg?

Estragon (krydder) skal visst øke matlyst.

Gi han et glad juice eller Biola ol som "dessert" etter han har spist for å få i han litt ekstra.
 
Ang blodprøver: bruk emlaplaster!

Hvor mye er han i fysisk aktivitet?

Hvordan er måltidssituasjonene?

Prøv å putt i ekstra kalorier i ting. H-melk, fløte, smør. Kutt ut alt av lettprodukter. Majones, liker han det?

Nøtter er kaloririkt, hva med brød med nøtter i? Evt oppmalt.

Prøv å ha i ekstra næring i mat, ikke bare fett og kalorier. Oljer med sunt fett som er bra for hjernen. Og ulike matvarer med næringsinnhold som er viktig for kroppen.

Liker han banan? Og egg?

Estragon (krydder) skal visst øke matlyst.

Gi han et glad juice eller Biola ol som "dessert" etter han har spist for å få i han litt ekstra.
Ja får prøve de plastrene igjen . Har vært problematisk med de tidligere . Vil ikke ha på , men en stund siden det nå og har blitt eldre . Han er en aktiv gutt og veldig med. Varierer litt med måltider , spørs når jeg leverer de. Noen ganger frokost hjemme og andre i barnehagen. Middag og kvelds spiser sammen med oss på kjøkkenet . Hjemme vil han ikke ha brød nå i det hele tatt , og hvis så er det kun grovbrød . Spiser heldigvis brød i barnehagen . Egg liker han dårlig og banan er han også skeptisk til. Får i han noen biter banan når det kuttes opp. Takk for tips med krydder, det kan prøves. Får allerede mye Biola . Ellers liker han eplejuice.
 
Ja får prøve de plastrene igjen . Har vært problematisk med de tidligere . Vil ikke ha på , men en stund siden det nå og har blitt eldre . Han er en aktiv gutt og veldig med. Varierer litt med måltider , spørs når jeg leverer de. Noen ganger frokost hjemme og andre i barnehagen. Middag og kvelds spiser sammen med oss på kjøkkenet . Hjemme vil han ikke ha brød nå i det hele tatt , og hvis så er det kun grovbrød . Spiser heldigvis brød i barnehagen . Egg liker han dårlig og banan er han også skeptisk til. Får i han noen biter banan når det kuttes opp. Takk for tips med krydder, det kan prøves. Får allerede mye Biola . Ellers liker han eplejuice.
Så her lærde eg gutten min spise banan.
De med sjokolade fick han lørdagen. Han var med og laga de . Delfinbanan og pingvinbanan :p
 

Vedlegg

  • 2641A73B-7CF4-4FA6-A89D-13F6585B1FD1.jpeg
    2641A73B-7CF4-4FA6-A89D-13F6585B1FD1.jpeg
    63 KB · Visninger: 14
  • D906FB4D-B093-42F1-877A-8E439CFD6C24.jpeg
    D906FB4D-B093-42F1-877A-8E439CFD6C24.jpeg
    42,8 KB · Visninger: 12
Trenger ikke være plaster heller; Xylocain-krem kan gjøre samme nytten.

Er det noe som helst han liker?

Jeg var kraftig undervektig selv som barn, og kunne f.eks ikke fordra brødskive. Jeg ble så kvalm av det at jeg kastet opp.
For meg hjalp det å få andre ting å spise, f.eks middagsrester i matpakken, og yoghurt med korn i. :)
 
Trenger ikke være plaster heller; Xylocain-krem kan gjøre samme nytten.

Er det noe som helst han liker?

Jeg var kraftig undervektig selv som barn, og kunne f.eks ikke fordra brødskive. Jeg ble så kvalm av det at jeg kastet opp.
For meg hjalp det å få andre ting å spise, f.eks middagsrester i matpakken, og yoghurt med korn i. :)
Han er generelt veldig kresen, men Joda ting han liker. Fiskepinner, fiskekaker, stekt laks, pølser, pasta er noe. Salami best av pålegg. Barnehagen er fullkost , men har i perioder sendt med annet eller fått tilpasset
 
Trenger ikke være plaster heller; Xylocain-krem kan gjøre samme nytten.

Er det noe som helst han liker?

Jeg var kraftig undervektig selv som barn, og kunne f.eks ikke fordra brødskive. Jeg ble så kvalm av det at jeg kastet opp.
For meg hjalp det å få andre ting å spise, f.eks middagsrester i matpakken, og yoghurt med korn i. :)
Ikke hørt om den kremen . Reseptfri den også ?
 
Back
Topp