BeSafe iZi Go Modular vs Maxicosi Pebble Plus

Linus84

Flørter med forumet
Hej på er!

Jeg er i villrede på hvilken bilstol vi skal velge.
Jeg vet vi skal ha isofix-base, og det står mellom BeSafe iZi Go Modular og Maxicosi Pebble Plus.
Hvis det har noe å si: vi venter en liten jente (verken jeg eller barnefar er store av vekst) og jeg har hørt at besafe sin sånn sett kan passe oss bedre...?
Hva er deres erfaringer?
Til opplysning: vi kan få maxicosi 850 kr billigere enn besafe. Men jeg syns besafe ser lekrere ut, og dessuten har den 5-punkts sele mens maxi har 3. Maxi derimot har en veldig enkel feste- og strammeteknikk.
Uææh :shy: Hvilken burde jeg velge?
 
Vi stod ovenfor nøyaktig samme valg, faktisk, og gikk for Maxi Cosi. Babyen er estimert til å være rett over snittet og jeg selv var en forholdsvis stor baby og etter å ha lest endel om de er det veldig mange som har erfaringer med at BeSafe er litt trangere og blir fortere for lite. Det ville vi ikke risikere. Jeg synes Maxi Cosi CabrioFix har for lite støtte og at det virker litt mer "jalla" men har ikke samme inntrykk av Pebble Plus i det hele tatt. Det virker bra og med mye støtte. Nå har vi ikke brukt det enda, da.
 
Hej på er!

Jeg er i villrede på hvilken bilstol vi skal velge.
Jeg vet vi skal ha isofix-base, og det står mellom BeSafe iZi Go Modular og Maxicosi Pebble Plus.
Hvis det har noe å si: vi venter en liten jente (verken jeg eller barnefar er store av vekst) og jeg har hørt at besafe sin sånn sett kan passe oss bedre...?
Hva er deres erfaringer?
Til opplysning: vi kan få maxicosi 850 kr billigere enn besafe. Men jeg syns besafe ser lekrere ut, og dessuten har den 5-punkts sele mens maxi har 3. Maxi derimot har en veldig enkel feste- og strammeteknikk.
Uææh :shy: Hvilken burde jeg velge?

Hva med å spørre Barnas hus om det?
De skal ha nettmøte snart, så det er bare å sende inn spørsmål allerede nå :)
 
Hej på er!

Jeg er i villrede på hvilken bilstol vi skal velge.
Jeg vet vi skal ha isofix-base, og det står mellom BeSafe iZi Go Modular og Maxicosi Pebble Plus.
Hvis det har noe å si: vi venter en liten jente (verken jeg eller barnefar er store av vekst) og jeg har hørt at besafe sin sånn sett kan passe oss bedre...?
Hva er deres erfaringer?
Til opplysning: vi kan få maxicosi 850 kr billigere enn besafe. Men jeg syns besafe ser lekrere ut, og dessuten har den 5-punkts sele mens maxi har 3. Maxi derimot har en veldig enkel feste- og strammeteknikk.
Uææh :shy: Hvilken burde jeg velge?


Du bør velge det som passer best til barnet og bilen.
Det skal gi riktig helling, og barnet skal ikke bli sammentrykket mer enn nødvendig.
Sikkerhet koster, og hva som er lekkert ut er irrelevant. ;)
5-punkt er ikke tryggere enn 3-punkt.

Husk også at forhandlere av bilstoler dessverre sjeldent vet noe mer enn det som står i instruksjonsboken til produsenten, og at viktige faktorer som helling ikke er noe de nødvendigvis ofrer en tanke.
(Nei, det gjelder ikke alle, men altfor mange.)
 
Vi hadde også redusert valget til akkurat disse to. Vi gikk for Maxi Cosi Pebble Plus. Vi syntes den virket bedre. 5 punkts selefesting er ikke tryggere enn 3. Vi tenker uansett å bruke isofix for å feste setet, men om vi må ha det i en bil som ikke har isofix (eller reiser uten å ta med basen), syntes vi maxi cosi virket mye lettere og mer stabilt om man festet med seler.

Om vi i tillegg hadde fått det billigere hadde vi ihvertfall aldri vært i tvil.

Begge setene har fått toppscore i sikkerhetstester, og begge har nyeste standarder for feste, så det er rimelig hipp som happ sånn egentlig.
 
Du bør velge det som passer best til barnet og bilen.
Det skal gi riktig helling, og barnet skal ikke bli sammentrykket mer enn nødvendig.
Sikkerhet koster, og hva som er lekkert ut er irrelevant. ;)
5-punkt er ikke tryggere enn 3-punkt.

Husk også at forhandlere av bilstoler dessverre sjeldent vet noe mer enn det som står i instruksjonsboken til produsenten, og at viktige faktorer som helling ikke er noe de nødvendigvis ofrer en tanke.
(Nei, det gjelder ikke alle, men altfor mange.)
Litt vanskelig å si hva som passer barnet når barnet ikke er født enda. Når begge bilstolene scorer nesten identisk på sikkerhet og begge passer inne i bilen syns jeg man kan vurdere ting som hvorvidt det er lekkert, ja. ;)
Men enden på visa ble uansett at vi endte opp med maxicosi sin pebble plus siden vi fikk den til 25 prosent rabatt.
 
Litt vanskelig å si hva som passer barnet når barnet ikke er født enda. Når begge bilstolene scorer nesten identisk på sikkerhet og begge passer inne i bilen syns jeg man kan vurdere ting som hvorvidt det er lekkert, ja. ;)
Men enden på visa ble uansett at vi endte opp med maxicosi sin pebble plus siden vi fikk den til 25 prosent rabatt.

Har du målt hellingen og babyen sitter bra i setet er det klart uviktige ting som utseende kan gjøre at man velger én fremfor en annen, men det har strengt tatt ikke noe å si for hverken sikkerheten eller babyen. ;)
 
Back
Topp