BeSafe eller Maxi Cosi bilstol

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
.. og hvorfor?

BeSafe-modellen som er aktuell er ikke tung så vekt er ikke et argument :)
 
Jeg har både besafe å maxi cosi, men liker besafe sete best :) føler han sitte bedre der å større regulerings mulighet på selene ( maxi cosi har bare 2 hull du kan variere mellom, besafe har sikkert 4-5 forskjellige hakk) ++ fem-punkt sele i besafe sete:)
 
Jeg har hatt maxi cosi til begge mine og vært fornøyd med den. Men jeg finner ikke tester nyere enn 2007..?
Vurderer recaro privia (testvinneren) denne gangen, men vil se/"prøve" den først i alle fall [emoji846]
 
Jeg er suuuperfornøyd med besafe izi go :)
Lett å montere både med belte og base, og lett å bære med seg.
 
Maxi cosi cabriofix :) Lett, de fleste vigner har adapter, kommet godt ut i tester.. Var veldig fornøyd da søsknene mine brukte den for 5 og 9 år siden!
 
Har hatt begge, men likte definitivt maxicosi best. Besafen ble veldig fort for trang og sønnen min fikk panikk hver gang vi skulle ut å kjøre. Han skreik til han mista pusten selv på korte bilturer til butikken, legen, helsestasjonen osv. Når vi fikk låne en maxicosi var han helt rolig. Kan være det kun gjaldt han, men det var hvertfall en erfaring som gjorde at jeg valgte maxicosi til nr 2. [emoji4]
 
Vi hadde maxi cosi cabriofix som første bilstol til lillemor, veldig fornøyd med den. Superenkelt med isofix og hun satt godt i stolen. Når hun vokste ut av den, kjøpte vi besafe izi plus, fornøyd med den også. Men litt mer knotete å ta den inn og ut av bilen enn med isofix. Men hun sitter godt i den stolen også. Ville valgt maxi cosien som første stol igjen :)
 
vi valgte besafe til våre, og hadde nok gjort det igjen om vi skal ha en til. Valgte den pga 5 punktssele og flere reguleringer på selen som nevnt over. Ser det også blir nevnt at maxi cosi er så mange adapter til, men tror de to setene bruker det samme. Hvertfall på emmaljunga har de samme adapteret :)
 
Jeg har hatt maxi cosi til begge mine og vært fornøyd med den. Men jeg finner ikke tester nyere enn 2007..?
Vurderer recaro privia (testvinneren) denne gangen, men vil se/"prøve" den først i alle fall [emoji846]

Vi har kjøpt Recaro Privia, og gleder oss til å ta den i bruk :) Lett å koble ut og inn, og kan kjøpe adapter til å sette på vogna :)
 
Kan bli vanskelig siden man ikke får kjøre fra sykehuset uten å ha det, da. [emoji15]

Ja, det er vanskelig, og mange har måttet kjøpe ny stol etter å ha prøvd med barnet i. Det beste er å låne seg en stol også kjøpe selv etter man han fått prøvd, men det er ikke alle som har mulighet til det, inkludert meg.
Men vi var dumme og kjøpte stol nr to uprøvd (stolte på noen med samme bil som oss), og måtte fort kjøpe ny, da den passet dårlig i vår bil ifht helling.
 
Høres bra ut [emoji846] vet du om den kan festes med sele uten basen? Regner med basen er kun for isofix.

Den kan det, men det er ikke like trygt som med base. Babyseter festet med base sklir fort rundt i en bråbrems/kollisjon i høy nok fart. Det finnes dog baser som kan festes med belte, og de sitter som støpt. :)
 
Den kan det, men det er ikke like trygt som med base. Babyseter festet med base sklir fort rundt i en bråbrems/kollisjon i høy nok fart. Det finnes dog baser som kan festes med belte, og de sitter som støpt. :)

Ja det var bare greit å kunne det viss vi feks skal sitte på med noen uten isofix en gang. Det stod i en oversikt på stolen jeg leste for noe siden, nei til beltefesting. Så lurte på om det gjaldt basen eller både basen og stolen.
 
Back
Topp