Berg og dalbane

Ja da.. Hatt ei fin helg hjemme, sovet bra og tatt masse varme deilige bad som har hjulpet godt på bekkenet.. Psyken har det veldig mye bedre og humøret er ikke så værst.. Etter å ha ønsket induksjon leeeeenge har jeg nå gått motsatt vei! Ønsker spontan fødsel.. Og venter gjerne..

Ny kontroll på sykehuset i dag, BT var stigende og ble innlagt.. Åpent for 3 cm men ikke helt avflatet enda om jeg forsto legen rett.. Ville sette igang i dag, men jeg ble strippet og får lov å
Vente til i morgen.. Håper sammentrekningene jeg he hatt øker på! Så mye mer lyst på en spontan fødsel! Lyst å føde i vann!

Fått BT synkende medisin som hjelper.. Så bare hvile og ta tiden til hjelp..

39+5 i dag..
 
I morgen er jeg 40+0 og ingen baby.. Trykket mitt er ustabilt og BT senkende medisin har ikke veldig effekt. Men nok til at legen i dag vurderte dosen til ok selv om jordmor ville øke eller se hva annet som skjer som hun sa.. Ei heller sammentrekningene mine :( begynner å bli litt motløs og håper legen sier nok er nok i morra..

Har mye episoder med svimmelhet og hjertebank. Dette kommer uansett om jeg har høyt eller lavt trykk..

Har tempurmadrass, ekstra puter og ekstra dynetrekk da.. Og vindusplass.. Enerommet forsvant i dag :( men får bare gjøre det beste it av det.. Jordmødrene gjør iallefall så godt de kan for min del.
 
Onsdag 40+0

Onsdagen kom og legen nekter sette meg igang.. Trykket er forholdsvis stabilt men høyt.. Når legen starter visitten med å si hun ikke kommer til å sette meg i gang er mitt neste svar; da skal jeg hjem. Legen ville ikke at jeg skulle reise hjem men da var jeg klokkeklar.. Ingen induksjon ingen sykehustilværelse.. Så ville de jeg skulle bli litt utover dagen for å vurdere doseøkning men nei.. Avtalte å komme tilbake for ny kontroll bare samme dag.
Og da ble det bestemt at dosen skulle økes til 2 ganger daglig. Hjemme i mellomtiden hadde jeg grått MYE og var helt hoven og rød i ansiktet da jeg kom til kontrollen.
Noe legen påpekte.. Ja selvsagt er jeg lei meg svarte jeg. Jeg er sliten og lei. Ble avtalt ny kontroll på fredag (40+2) men kun med jordmor med BT og ctg.. Lege skulle vi møte først uka etter når jeg var 40+6..

Hjemme samme kveld snakket jeg og mannen mye om hvordan vi kunne tvinge dem til å sette meg i gang snarest mulig.. Dette kunne vi ikke godta mer.. Så mye frem og tilbake. Og jeg var utrolig sliten, lei, mye smerter og ikke minst redsel for min og barnets helse.. Jeg brøt helt sammen da jeg la meg og hadde nesten et angstanfall.. Gråt så jeg ikke greide å puste.. Mannen var utrolig støttende og vi la planen klar.. Spente la vi oss..
 
Torsdag 40+1 var trykket 170/120 og induksjon ble bestemt før vi rakk å tenke oss om!

Og babyen ble født 30 min etter at vannet ble tatt på 3-4 cm åpning.. Drømmefødsel! Jeg er lykkelig over å være ferdig og at alt gikk så bra til slutt
 
Babyen er snart 2 uker gammel og jeg lever som normalt mtp diabetes.. Men er fortsatt på medisiner for BT.. Det vil virkelig ikke ned :( bekkensmertene er bedre men fortsatt greier jeg ikke gå langt eller fort. Ting tar virkelig tid..

Puppene sliter vi veldig med.. Mye sår og smerter. Mistenker sopp..

Og så har babyen fått påvist umodne hofter og har oppfølging mtp det. Foreløpig ingen pute.

Men ellers koser vi oss! Så mye bedre med babyen utenfor magen enn inni. Psyken går det bedre og bedre med. Men innimellom sliter jeg litt. Hvorfor takket jeg ikke ja til induksjonen 4 dager før f eks.. Men men.. Sånn kan man jo ikke tenke..
 
Back
Topp