Bekledning nå i vårværet

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Hei. Jeg sliter sånn med klær på lille i vogna og virker som han ikke sovner noe godt fordi han er varm.
Har brukt fleecepose, med lammeskinn under madrassen nå. Og han har på bomullsbody + bukse og lue og en fleecedress.. tror det er for mye når sola står på vogna.. er det feil å kutte posen?

Hva bruker dere?
 
Nå som vi har hatt fint vær, over 10-12 grader og sol har jeg bare brukt body og bukse i posen (easygrow lite) og så bruker jeg heller et teppe oppå posen ved behov. Enklere å ta et teppe av og på enn klær/dress.
Nå som det blir litt gråere og kjøligere vær framover kommer jeg til å bruke ullgenser eller dress i tillegg.
 
Ulldress/jakke er det en stund siden vi sluttet med. Frem til nylig brukte vi Voksiposen med kun bomullsklær, ullue og votter men den er også for varm nå. Den siste tiden har det vært sol og veldig mildt, da har vi brukt bare en tynn vårpose med bomullsklær og lue i bomull oppi. Hun er veldig varm av seg og blir veldig varm (og sint!) om hun har på seg for mye klær eller posen er for varm. Vi kommer til å bruke vårposen fremover og justere med klær oppi. Vi har ikke lammeskinn og hadde det ikke til vinterposen heller.
 
Nå som det er gode plussgrader, ligger han bare i bomullstøy og en litt tynnere lue. Byttet ut fleeceposen med en tjukk dyne, en juniordyne som jeg bretter slik at det blir som en pose:happy: Han er varm av seg så må ikke kle for mye.
 
Nå som det er gode plussgrader, ligger han bare i bomullstøy og en litt tynnere lue. Byttet ut fleeceposen med en tjukk dyne, en juniordyne som jeg bretter slik at det blir som en pose:happy: Han er varm av seg så må ikke kle for mye.
Tror det blir sånn her også nå .. prøve det i morra:) har en dyne til sprinkelseng fra IKEA.
virker som det er veldig tett med pose.
Har du noe i bunn av vogna eller?
 
Tror det blir sånn her også nå .. prøve det i morra:) har en dyne til sprinkelseng fra IKEA.
virker som det er veldig tett med pose.
Har du noe i bunn av vogna eller?

Vi har en tynn vårpose som bare er vindtett, det blir ikke tett eller varmt :)
 
Vi har en tynn vårpose som bare er vindtett, det blir ikke tett eller varmt :)
Tenker kanskje å kutte det saueskinnet under da?
Bare madrass, dyne som jeg bretter under og over han.. bomullstøy og bomullslue. Også det dekkenet til vogna over for å skjerme mot vind.
Ta med ullpledd om det blir kaldt.
 
Bruker stortsett ell ulljakke/genser, bomulls body og bukse. Ull sokker. Har lammeskinn i bunn av vogna, ullteppe, og tynt fleece teppe oppå der igjen
 
Mini har gjerne på seg ullbody,ullbukse, tynne ullsokker. Når han skal sove ute har jeg på han tykk lillelamdress, lue og strikka sokker, i vognen ligger han på sauskinn med ullteppe, dyne og pledd over der igjen. Kaldt i skyggen her:)
Når gradestokken kryper oppover vil vi redusere fra ulltøy til bomull og i vognen vil nok dynen bli byttet ut med vårpose;)
 
Back
Topp