Bekkenproblem og krykker ?

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Jeg sliter en del meg bekkenet og merker det spessielt de dagene jeg har stått og gått mye. Noen ganger klarer jeg omtrent ikke å gå for det gjør så vondt, andre ganger må jeg gå meg i gang.

Flere som sliter med det samme?
Noen som bruker krykker for avlastning.

Flere rundt meg sier jeg burde få krykker for avlastning, jeg klarer ikke helt å se for meg hvor/når jeg skal bruke det og hvordan det kan hjelpe.
 
Det er flere som har brukt krykker under graviditet vet jeg pga bekken, hjelper visst. Det avlaster ben, hofter, bekken og korsrygg ved å dele vekten på 4 punkter i stedet for 2. Så vil nok ikke skade å prøve. Og det gir jo støtte og avlastning når man har vondt.
 
Flere jeg kjenner har brukt krykker og sier det hjelper, selv om det bare blir på korte turer (til fra bilen, i butikken, etc) og på tross av at de ikke alltid har brukt dem :)
 
Jeg har krykker for de verste dagene. Har dem med om jeg vet at det blir mye ståing og gåing, f.eks når jeg har ærender flere steder, om jeg skal på jobb hvor et er langt fra parkeringsplass og inn, pluss mye trapper. Det er godt å lene seg på krykkene når man blir stående lenge, pluss at det avlaster når du går ved at du fordeler vekta bedre. Skaff deg bekkenbelte også om ikke du allerede har det! Det er gull verdt så du føler det mer "samlet", samtidig som det hindrer deg i å utføre en del av bevegelsene som er fy-fy for bekkenet. Sikkert lurt med ei henvisning til fysio også, så får du gode tips og råd om øvelser for avlasting når det er vondt, og hensiktsmessige måter å gå/stå og ligge på..
 
Jeg har krykker for de verste dagene. Har dem med om jeg vet at det blir mye ståing og gåing, f.eks når jeg har ærender flere steder, om jeg skal på jobb hvor et er langt fra parkeringsplass og inn, pluss mye trapper. Det er godt å lene seg på krykkene når man blir stående lenge, pluss at det avlaster når du går ved at du fordeler vekta bedre. Skaff deg bekkenbelte også om ikke du allerede har det! Det er gull verdt så du føler det mer "samlet", samtidig som det hindrer deg i å utføre en del av bevegelsene som er fy-fy for bekkenet. Sikkert lurt med ei henvisning til fysio også, så får du gode tips og råd om øvelser for avlasting når det er vondt, og hensiktsmessige måter å gå/stå og ligge på..

Har vært hos fysio flere gangerer og har fått noen øvelser som jeg gjør flere ganger i uken - så det er på plass :)
Spørs om bekkenbelte og krykker blir neste.
Jeg har brukt krykker før og hater å gå med det! Selv om det da var brukkenfot og mye tyngre for bekkenet.
Så prøver å utsette krykkene lengst mulig.
Og så i tillegg er jeg litt sta og ser ikke helt hvorfor jeg skal bruke krykker når jeg klarer og gå, selv om jeg vet at det er god avlastning :)
 
Back
Topp