Bekkenplager, hva slags behandling?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hei. Jeg er snart 23 uker på vei med barn nr. 2 og har de siste dagene fått akutte bekkenplager.

Vet ikke om det er løsning eller låsning, da jeg slapp helt unna dette sist.

Nå ligger jeg i alle fall i senga og venter på at 1000 mg Paracet skal hjelpe for i det hele tatt ha sjangs til å stå opp.

Det verker i hele området, fra midten av ryggen og ned til under hoftene. Mest på ryggen, men har også voldsomme mensmurringer og er veldig øm foran. Når Paraceten kicker inn er det fortsatt vondt, men da klarer jeg f.eks å dusje.... så vidt.

Jeg er helt desperat. Sist jeg hadde så vondt var ved forrige fødsel. Har null erfaring med fysio, manuellterapeut, kiropraktor, osteopat og lignende... vet knapt hva som er forskjellen.

Kan legevakten gjøre noe? Gi meg bedre medisiner, f.eks og anbefale videre behandling? Prøvde å få kontakt med fastlegen i hele går, men kom bare til tlf svar og stengt dør (sendte samboeren opp for å sjekke...)
 
Bassengtrening for gravide reddet meg sist. Denne gangen har ikke bekkenet vært så plagsomt, men har tatt det mer med ro og hvilt når kroppen har gitt beskjed. (Gått fra 100 % jobb med mye overtid, til studieliv med fleksibel hverdag)
 
Jeg har hatt og har stor hjelp av å gå til manuell terapeut. Det er en fysio med ekstra utdanning. Hun løser blant annet opp spenninger i musklene og har gitt meg ulike øvelser som er bra for bekken og rygg
 
Back
Topp