Bekkenlåsning

B

Bekkenlåsning

Guest
Hei.

Er det noen renholdere her som har fått bekkemlåsning ?
Eller andre som må være på fotene en hel arbeidsdag ?

Hvordan klarer dere jobben ?
Hvor går grensen for sykemelding ?

Hver dag fra jeg står opp låser det seg på venstre side ved rompa. En kniv som stikker.

Kjenner det begynner å bli vanskeliger å jobbe siden jeg mangeganger må ha hjelp opp fra stol eller do

Tør heller ikke gå til legen enda å spørre etter behandling i frykt for at han ska sykemelde meg. Vil helst vente med det hvis jeg kan, til ferie avviklingen er ferdig

Hvilke behandling har hjulpet dere?
 
Her hjalp ingenting. [emoji19] Delvis sykmeldt fra uke 14, 100% sykmeldt fra uke 18. Hadde jeg visst hvordan det kom til å bli, hadde jeg bedt om 100% sykmelding tidligere. Ble helt invalid før svangerskapets slutt.
 
Jeg hadde bekkenlåsning i den ene siden, bekkenløsning i den andre.
Jeg gikk til fysio for behandling, og hadde god utbytte av det med tanke på låsningen, men ble sykemeldt pga løsningen.
Jobber i hjemmesykepleien, så er mye i bevegelse:)
 
Har gått til kiropraktor som har hjulpet godt med å rette opp låsninger og redusert smerten på løsninger;-)
 
Hei.

Er det noen renholdere her som har fått bekkemlåsning ?
Eller andre som må være på fotene en hel arbeidsdag ?

Hvordan klarer dere jobben ?
Hvor går grensen for sykemelding ?

Hver dag fra jeg står opp låser det seg på venstre side ved rompa. En kniv som stikker.

Kjenner det begynner å bli vanskeliger å jobbe siden jeg mangeganger må ha hjelp opp fra stol eller do

Tør heller ikke gå til legen enda å spørre etter behandling i frykt for at han ska sykemelde meg. Vil helst vente med det hvis jeg kan, til ferie avviklingen er ferdig

Hvilke behandling har hjulpet dere?

Legen sykemelder deg ikke mot din vilje, men du trenger jo helt tydelig sykemelding, eller i det minste tilrettelegging. Du trenger ikke henvisning fra lege for å få behandling. Gå til fysioterapeut og få behandling, det hjelper for mange.
 
Jo, trenger man ikke henvisning fra lege til kiropraktor eller fysio ?
Mener jeg fikk det sist gang, siden man som gravid ska få fortere behandling ?

Har innsett at jeg kanskje trenger sykemelding likevel
Går man bare til legen å spør ?
Eller må de fårelså det ?

Kjenner det sitter litt langt inne, ettersom graviditet ikke er en sykdom.
 
Nei, man trenger ikke henvisning. Man har heller ikke krav på gratis behandling lengre, og må pent vente i kø sammen med alle andre.

Du kan si til lege at du tror en sykmelding hadde vært lurt, og så tar han en vurdering på det sammen med deg.
 
Jeg sa rett ut til legen at nå ønsket jeg 50% sykemelding grunnet bekken og at jeg var sliten.
Det var ikke noe spørsmål på det, fikk sykemelding og beskjed om å si ifra om jeg hadde behov for å øke prosenten.
 
Jeg jobber i barnehage og er helt avhengig av beina mine! Jeg fikk bekkenlåsning i uke 9 og gikk raskt til kiropraktor kombinert med akupunktur! Anbefales på det sterkeste! Jeg har vært 20% sykmeldt siden uke 9 og ble denne uken (uke 27) sykmeldt 40%. Men økte ikke sykemelding på grunn av bekkenlåsningen! Kjenner den i ny og ne, men har tett oppfølging enda og lommeboka er desidert tynnere [emoji23][emoji1360]
Lykke til [emoji1360]
 
Back
Topp