Behandling av trøske

En tråd i '2010' startet av Væren84, 28 Mai 2010.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Væren84 Forelsket i forumet

Vesla har trøske på tunga. Har hatt det en stund, men helsesøster mente det ikke var noe å bry seg med så lenge verken jeg eller henne hadde ubehag. Nå har det begynt å stikke litt i puppene mine. Ikke mye, så kan fint gå med smertene, men er redd for at det skal utvikle seg til å bli verre. Så vi var hos legen og fikk resept på denne miksturen.

Prøvde å gi det med en q-tip, men det var ingen særlig suksess. Det smakte tydeligvis ikke godt, så snuppa ble rimelig irritert og spytta ut omtrent alt. Funker det allikevel?

Ser for meg at det kan bli ganske styr å gå gjennom dette etter hvert måltid, så lurte på om  jeg skulle prøve med farris først istedenfor. Hvordan gir dere dette? På en q-tip eller med sprøyte?

Og kan soppen gå over av seg selv dersom vi ikke gjør noen ting?

Ble langt dette. Men håper noen har noen erfaringer [:D]
  2. Cathrine_86 Gift med forumet

Vi fikk med sprøyte til å gi.. Funka fint det, hverken jeg eller henne har det mer, minimal smerte hos meg nå, FY SÅ GODT![:)] Endelig, etter 8 uker med au au!
  3. Rutla Forumet er livet jentene i juni13 VIP

fikk du ikke noe krem til puppene dine? det gjorde jeg, snuppa fikk ikke noe..
  4. *April* Glad i forumet

Du skal bare gi mycostatin mikstur 4 ganger daglig, ikke etter hvert måltid! Sprøyt inn med sprøye, det gjorde vi....Noe kom selvfølgelig ut, men han fikk litt i seg uansett.
  5. mariac84 Elsker forumet

*dytter for deg[:D]*
  6. gladlaksen Glad i forumet

Har hørt mange har veldig god erfaring med tyttebær. KJøp frosne bær som du knuser litt av saften med og smør på babyens tunge. tenkte jeg skulle prøve det selv idag. Lillegutt har hatt trøske siden fødselen, men har ikke blitt verken bedre eller værre. Og nå er jeg redd det smitter over på meg hvis jeg ikke gjør noe med det.
  7. AJ** Glad i forumet Mailykke <3

Her har Vilde også fått sopp i munnen. Vi fikk resept på Mycostatin til henne som hun skal ha 4 ganger daglig.
    Jeg smører meg med canestenkrem på puppene som jeg har på til hun skal ammes, da vasker jeg det vekk. Og etter matingen kommer ny runde.. Vi får medisinen i henne med en sprøyte. Det kommer litt ut igjen, men hun får i seg det meste :)
  8. Væren84 Forelsket i forumet

Takk for alle svar! Ja, vi fikk med en sprøyte, men jeg fikk beskjed om å gi det med en q-tip.. Men om jeg bare kan sprøyte det i munnen hennes er det sikkert en del enklere [:)]

Fikk canesten til meg selv ja.

Jeg har hørt om tyttebær også.. Men synes det virker så rart å skulle gi det til disse små. Men funker det, er det vel verdt et forsøk det også[:)]
  9. MM88 Glad i forumet VIP

ORIGINAL: AJ!

Her har Vilde også fått sopp i munnen. Vi fikk resept på Mycostatin til henne som hun skal ha 4 ganger daglig.
    Jeg smører meg med canestenkrem på puppene som jeg har på til hun skal ammes, da vasker jeg det vekk. Og etter matingen kommer ny runde.. Vi får medisinen i henne med en sprøyte. Det kommer litt ut igjen, men hun får i seg det meste :)

Samme her. Bare at Emil kun har trøske på tunga, og ikke andre steder i munnen, så vi har fått beskjed om å bare smøre den. Bruker en sånn mesoft engangs kompress[:)]
  10. actually Flørter med forumet

noen som vet hva som forårsaker soppen?
  11. Tingeling! Betatt av forumet

ORIGINAL: frøkenL

Korsn mærka man at babyen elr vi har trøske`?

De får et hvitt belegg på tunga som også kan spre seg til andre steder i munnen..
  12. Everglot Glad i forumet

Hmm. lurer på om Olav har fått dette... Vi har ikke noe ubehag noen av oss, men syns det hvite belegget på tunga bare blir tykkere. har ikke noen andre steder i munnen enn på tunga... Har tenkt at det er fordi han gulper en del, men nå begynner jeg å lure... [:o]
  13. beibisiapril Betatt av forumet

Jeg bruker sprøyte eller tar det på smokken hans[:D] funker fint det [:D][:D][:D]

Del denne siden