Begynt med stilongs, lue og votter enda?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Sitter her å lurer på om jeg skal be dem ta på lue ute, det blåser jo sånn. Men gadestokken viser nesten 20 grader.
Syntes denne overgangenmellom sommer-høst- vinter er så vanskelig.
 
Det er kjempevanskelig! Her hadde jeg på henne ull innerst idag. Men med turdag, 7 grader og vind og regn håper jeg at jeg gjorde det rette :)
Men nesten 20 grader? Da hadde jeg nok avstått fra stillongs :) viktigste er at de har vindtette klær tenker jeg.
 
Vi fikk beskjed i forrige uke å ta med votter (Vanter) og luer i bhg. De bruker det på formiddagen. På ettermiddagen er det for varmt:)
Ja, overgangen er kjempe lei!
 
Hadde på minste stilongs og ulltrøye idag når jeg sendte ho i barnehagen. De har lue og votter liggende der, sa kan barnehagen kle på de hvis de mener det trengs
 
Jeg har bedt dem ta på ungen min en tynn lue når det blåser.
 
Har brukt lue i noen uker no (etter sola forsvant) :) ull har vi ikke begynt med. Men vurderte å starte med det no. Så får de heller ta av de igjen om de e kokvarm :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har brukt en tynn lue de dagene det har blåst mye. Men har funnet fram både ull, fleece og tykkere jakker, for det begynner å bli utrolig kaldt på morgenen og ettermiddagene her. Men midt på dagen er det ganske varmt enda, så det er en vanskelig tid å kle barna dette her :p
 
Her bruker vi luer nå. Å i hylla i bhg ligger det stilongs og fleece dersom behov. Men skal også lete frem ull å votter/hansker snart. Hater å levere i bhg for å deretter gå å bekymre meg om de har nok klær:p
 
Har begynt med tynn ull innerst på fireåringen nå, de er mye ute og på tur i BHG. Bruker pannebånd eller tynn lue hvis det blåser.

Vanter er tilgjengelig.
 
Begynte med ullstrømpebukse og ulltrøye førr 2-3 uka siden. Denne uka fikk han med seg lue, regnvotter m fleecefor er plassert for lenge siden i bhg. Gradestokken viser 9 +
 
Frøkna blir sendt på skolen med ull innerst. Hu har lett for å bli syk og har allerede hvert borte fra skolen pga sykdom 4-5 ganger siden skolen startet i høst, sist hadde hu øreverk og er kraftig forkjøla nå. Så lue eller pannebånd bruker hu også når det er kaldt eller blåser. Hu går i 2 klasse og klarer å kle av seg om det blir for varmt så ingen krise med for mye klær.
 
Lillingen på 16mnd bruker lue. Har brukt litt ull, men har ikke vært under 10 grader på dagen her enda.

Femåringen har både lue, fleece og pannebånd liggende på sfo, men har ikke brukt det enda.
 
Har med lue, votter o.l i bhg og har ofte på lue på formiddagen om det blåser :) ikke stilongs enda, men har fleece liggende i kurven
 
Ja, vi har brukt lue i flere uker allerede. Og på sure sommerdager bruker vi også tynn lue eller buff over ørene. Her var 6 grader i dag.
 
Ja, lue bruker de nå.

Ullundertøy er med i bhg. som de har på når de skal ut, litt for varmt å bruke longs inne.. Men ute er det ullundertøy, ull mellomlag og parkdress/regntøy nå. Samt votter, hals og lue. Votter taes av som regel etterhvert utover dagen.
 
Her har vi begynt med stilongs, går i naturbhg. Og har votter ute på morgen og tynn lue utover dagen.
 
Nei, men alt er tilgjengelig i bhg dersom hun får behov for det. Dessuten er ene regnsettet hun har i bhg fleeceforet.
 
Her er det strømpebukse og bukse på når vi drar ut (for å slippe bare legger stort sett) - evt strømpebukse og utebukse om vi skal leke og ikke på butikk og lignende. Lue har vi også hatt på lenge, men ikke hele tiden - ser det an. Noen ganger er det nok med hetta på også. Her er det stort sett ikke mer enn 11-12 grader midt på dagen.
 
Ja bruker tynn lue på ham , i bhg har han en litt tykkere en også som de kan ta på ham dersom de synes det skulle Være nødvendig , ull ligger det også der faktisk, og flece dress
 
Kun på morningen
 
Back
Topp