Begynnende uvi

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva gjør du for å unngå uvi når du tror du er på vei til åfå det?
Hørt man burde drikkke mye vann men finnes det flere råd?
 
Driiiiiikkke (legekontoret her holder fortsatt på jus, men derom strides de lærde)

Og holde deg varm. Ikke bare "der det gjelder" men bevist ved forsking. Varm på føttene. Kalde tær gir lettere uvi
 
Tranebær juice eller kapsler skal også hjelpe. Men tror det er litt mer forebyggende.

Har du fått uvi på tur?
 
Driiiiiikkke (legekontoret her holder fortsatt på jus, men derom strides de lærde)

Og holde deg varm. Ikke bare "der det gjelder" men bevist ved forsking. Varm på føttene. Kalde tær gir lettere uvi
Æsj jus har jeg ikke her
 
Jeg har brukt tranebærkapsler,funker hver gang men vet ikke om det kan brukes når man er gravid...
 
Masse c-vitamin! 6-7 gram tar som oftest knekken på bakteriene her

Dette er det faktisk vitenskapelig belegg for, poenget er å gjøre urinen sur. Men om man er gravid ville jeg vært forsiktig med å overdrive på c-vitamin, for uten at jeg har lest noe veldig vitenskapelig på det, så er det er kjerringråd som går på at man kan starte en abort med høye doser c-vitsmin. Var noen som nevnte det her, og det en del stoff på det om man googler. Ammer og sitter på mobilen og er på tur ut døra så kan ikke søke selv, men :p hadde bare vært litt forsiktig om jeg var gravid, og spesielt første trimester, tenker jeg... men væske generelt skal jo være bra, for å skylle ut av blæra og hindre at bakteriekonsentrasjonen blir for høg.
 
Er man gravid bør man vel uansett kontakte lege ved tegn eller mistanke om uvi.

Er man ikke gravid så er det masse drikke som gjelder, tranebær juice, appelsinjuice og vann :)
 
Spis appelsiner, drikk apelsinjuice, drikk masse vann ( tilsett gjerne sitron,lime eller andre sure ting).
Men obs: Gå til legen hvis du har mistanke om uvi. Ubehandlet kan det være farlig.

Hold deg varm og tørr på føttene, ikke sitt på kalde underlag, tiss ofte for å rense systemet, etter samleie må du tisse, bruk bomullstruser og ikke bruk truseinnlegg.
Disse rådene fikk jeg beskjed om da jeg hadde nyrebekkenbetennelse som holdt på å ende med døden. Ble også satt øverst på donasjonslisten for å få ny nyre da begge var kraftig angrepet.
 
Back
Topp