Begynnende bekkenløsning?

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg har siste dagene kjent en smerte under kjønnsleppen på venstre side. Er ikke vondt når jeg trykker der, men vondt når jeg står opp på morgenen osv.
Jeg har siden uke 14 eller noe kjent smerter bak på samme siden, under rompeballen. Vet ikke om det er noen sammenheng.
Er det sånn bekkenløsning føles som?
 
Det høres ganske så likt ut med det jeg har.
Startet med vondt i ryggen, som bare har blitt mer og mer smertefullt. Så gikk det over til å bli vondt i lysken og på høresiden oppover mot magen.
Om du har mulighet, dra til fysio og få behandling. De gjorde meg kjempe godt. Gikk fra å halte i over en uke, til å kunne gå uten smerter på under en time :D
 
Jeg har lignende følelse i hele underlivet, ikke vondt ved trykk, men når jeg reiser meg fra seng eller stol og når jeg går. Lurte litt på om det var nedpress, siden det bare er når tyngdekraften virker, om du skjønner? Men har spurt jordmor nå på nettmøte i dag, får se hva hun skriver :)
 
Jeg har lignende følelse i hele underlivet, ikke vondt ved trykk, men når jeg reiser meg fra seng eller stol og når jeg går. Lurte litt på om det var nedpress, siden det bare er når tyngdekraften virker, om du skjønner? Men har spurt jordmor nå på nettmøte i dag, får se hva hun skriver :)

Si i fra hva du får som svar da:)
 
Det høres ganske så likt ut med det jeg har.
Startet med vondt i ryggen, som bare har blitt mer og mer smertefullt. Så gikk det over til å bli vondt i lysken og på høresiden oppover mot magen.
Om du har mulighet, dra til fysio og få behandling. De gjorde meg kjempe godt. Gikk fra å halte i over en uke, til å kunne gå uten smerter på under en time :D

Hva slags behandling har du fått? :) har bare fått henvisning til trening, men jeg føler ikke at trening hjelper noe.
 
Hva slags behandling har du fått? :) har bare fått henvisning til trening, men jeg føler ikke at trening hjelper noe.

Jeg fikk henvisning fra legen til fysioterapeut.
Hun masserer siden av lår og rygg når jeg er der, også har jeg to tøye øvelser som er med på å lette på smertene.
Absolutt verdt pengene! :)
 
Fikk svar fra jordmor i går, om at nedpress nesten kjentes ut som en full tampong som var på vei ut :p Så det er ikke dette jeg kjenner :) Hu trodde kanskje at brusken i skambeinet og symfysen var blitt mykere, og at det var dette som gjorde at jeg kjenner ubehag. Og det var visst helt normalt og vanlig :) Vet ikke om det kan sammenlignes med bekkenløsning, men med alle ekstra kilo som presser på, så er det kanskje ikke så rart at bekken og mage blir litt slitne?
 
Fikk svar fra jordmor i går, om at nedpress nesten kjentes ut som en full tampong som var på vei ut :p Så det er ikke dette jeg kjenner :) Hu trodde kanskje at brusken i skambeinet og symfysen var blitt mykere, og at det var dette som gjorde at jeg kjenner ubehag. Og det var visst helt normalt og vanlig :) Vet ikke om det kan sammenlignes med bekkenløsning, men med alle ekstra kilo som presser på, så er det kanskje ikke så rart at bekken og mage blir litt slitne?
Hele kroppen blir sliten nå av alt ekstra den drar på nå, skal bli godt å bli ferdig :happy:
 
Fikk svar fra jordmor i går, om at nedpress nesten kjentes ut som en full tampong som var på vei ut [emoji14] Så det er ikke dette jeg kjenner :) Hu trodde kanskje at brusken i skambeinet og symfysen var blitt mykere, og at det var dette som gjorde at jeg kjenner ubehag. Og det var visst helt normalt og vanlig :) Vet ikke om det kan sammenlignes med bekkenløsning, men med alle ekstra kilo som presser på, så er det kanskje ikke så rart at bekken og mage blir litt slitne?
Jeg har fått det forklart at det er nettopp dette som ER bekkenløsning. Brusk, sener og muskler rundt symfyse og bekken som blir løsere.
 
Har dessverre ikke noe godt råd å komme med, annet enn at fysiobehandling hørtes lurt ut. Da kan du jo be om øvelser og bevegelser du kan gjøre hjemmefra også for å hjelpe på:) Masse lykke til, og håper det bedrer seg :)
 
Jeg har fått det forklart at det er nettopp dette som ER bekkenløsning. Brusk, sener og muskler rundt symfyse og bekken som blir løsere.

Okay!
I dag har jeg hatt veldig vondt nede fra Symfyse-fundus og rundt under kjønnsleppa på venstre side og bak i ryggen.
Har vel innsett at det er bekkenet som gjør vondt :/
 
Okay!
I dag har jeg hatt veldig vondt nede fra Symfyse-fundus og rundt under kjønnsleppa på venstre side og bak i ryggen.
Har vel innsett at det er bekkenet som gjør vondt :/
Omtrent samme som meg. Jeg har også vondt i symfysen (altså nedenfor hårfestet, ned mot skambeinet) og under på høyre side. Liksom i trusekanten, på undersiden.
 
Omtrent samme som meg. Jeg har også vondt i symfysen (altså nedenfor hårfestet, ned mot skambeinet) og under på høyre side. Liksom i trusekanten, på undersiden.

Ja helt likt! Bare på venstre side! Håper det blir borte når babyen er ute[emoji4]
 
Omtrent samme som meg. Jeg har også vondt i symfysen (altså nedenfor hårfestet, ned mot skambeinet) og under på høyre side. Liksom i trusekanten, på undersiden.

Her og! Har fått det med jevne mellomrom i hele svangerskapet når jeg har gått/stått for mye. Går foreløpig og heldigvis over etter noen dager med beina høyt og helt hvile.
 
Her og! Har fått det med jevne mellomrom i hele svangerskapet når jeg har gått/stått for mye. Går foreløpig og heldigvis over etter noen dager med beina høyt og helt hvile.
Går ikke over hos meg, men blir veldig mye bedre av hvile.
 
Det går ikke over hos meg heller. Men har ikke så vondt i ryggen lenger og har kanskje tenkt det kan være hodet som fester seg og presser på en nerve? Er det en mulighet også? Eller kjennes det mer i hullet?:p
 
Last edited:
Har slitt med bekkenløsning siden uke 8 og da jeg begynte å bli tung kom smerten også i symfysen. Utrolig vondt og det har begrensa meg veldig. Eneste som hjelper er å ikke sitte med beina i kryss, ligge med beina samlet og pute i mellom for å stabilisere bekkenet. Alltid ha samlet bein inn og ut fra bilen. Prøve å unngå støvsuging og vasking og unngå tunge løft. Betydelig mer smerter da jeg gjør det. Kiropraktor anbefales :)
 
Har selv slitt med bekkenløsning i alle tre svangerskapene :sour:
 
Går ikke over hos meg, men blir veldig mye bedre av hvile.
Stadig verre... Nå blir jeg ikke ordentlig bra av hvile. Det er vondt både dag og natt. Men det er tålbart, og det er jo ikke mer enn 5 uker igjen.
 
Det går ikke over hos meg heller. Men har ikke så vondt i ryggen lenger og har kanskje tenkt det kan være hodet som fester seg og presser på en nerve? Er det en mulighet også? Eller kjennes det mer i hullet?:p

Jeg har slitt med bekkenløsning litt av og på halve svangerskapet men etter at hodet sank lenger ned har det blitt mye bedre. Jeg kjenner derimot mye mer til stikking, at det er vondt å ligge på enkelte måter, iling i låret o.l så jeg er ganske sikker på at det har med at hodet borrer seg nedover å gjøre. Det kan være at det i perioder treffer nerver også. Det er i hvert fall helt annerledes vondt.
 
Back
Topp