Bedside crib

Lita-go

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Septemberlykke 2021
Noen som har erfaringer med bedside crib som dere har vært fornøyd med?

Har kikket litt på chicco next2me, men ser at man må ha sengeramme for å kunne feste den med stroppene, vi har rammemadrass...
Noen med erfaring der?
 
Vi kjøpte den, og har selv rammemadrass. Det funker helt fint å feste den, men sengen var for lav for vår seng. Så endte opp med å måtte selge og kjøpe en annen, kjøpte troll i stedet - og har kjøpt noen egne stropper på Clas ohlson for å få den helt fastspent [emoji4]
 
Jeg er selv veldig fornøyd med troll bedside crib :)
 
Det kan fungere å feste stroppene til beina på rammemadrassen :) De stroppene skal være ganske lange.
Ganske stødig uten stropper også, faktisk! :p
 
Vi har denne og rammemadrass. Festet den i rillene under, stroppene er lange så veldig greit å finne noe å feste de i. [emoji4]

Veldig fornøyd [emoji4]
 
Vi var veldig fornøyd med Babybay bedside crib. Den kan justeres i høyden og passer til å feste til alle senger, også rammemadrass.
 
Jeg har chicco, og hadde nok ikke valgt den igjen. Helt ok da, men jeg synes madrassen er hard(går jo an å kjøpe en ekstra evnt) og lav som flere sier. Vi har aldri festet vår, og den står veldig stødig. Spørsmålet er vel om det blir glippe eller ikke. Bruker den fortsatt, jenta mi er 8.mnd. Har tatt opp siden bare. Kan vel brukes til de klarer å sette seg opp.
 
Jeg har chicco next2me og er veldig fornøyd. Burde hatt den med førstemann men da hadde vi vugge.
 
Har chicco, veldig fornøyd, den er bred noe som passer fint nå når han har begynt å underholde seg selv med å snu seg rundt og vri seg i senga. Greit fornøyd også med at den ikke går helt opp i madrassen vår da han brått hadde endt opp der om han hadde fått kave seg fremover og ikke hadde en kant som stoppa han. Enkel og justere høyden på den som vi gjør hver kveld vi legger oss slik at han ikke begynner ferden igjen når vi sover [emoji14] men samtidig kan enkelt ta han opp om morgenen når vi vil ligge å tulle og kose litt uten å måtte ha han oppi senga vår hvor det fort blir litt for varmt for han.
Vi har klippet og lagt oppi en skummadrass i tillegg før å få den litt høyere, og samtidig slippe å bruke tisselaken som fort blir klamt. Trekket på orginalmadrassen kan nemlig ikke fjernes.

Vi har heller aldri festet den, bare sjekker alltid når jeg legger han ned at den er helt inntil vår. Sjeldent jeg har merket at den har sklidd, det har vært min feil da jeg har skumsa borti på vei ut av senga :)

Ellers veit jeg at mange bruker sprinkelseng og bare fjerner ene veggen :)

Ps: skulle jeg kjøpt en anna hadde det vært nyeste modellen med gyngeføtter som kan slås ned:)
 
Vi hadde den, festa stroppene i sengebunnen på rammemadrassen. Vi kjøpte nye bein til senga for å få de til å passe sammen, de vi hadde var for høye. Veldig fornøyd med den, brukte den til han var 7-8 mnd. Husker ikke helt. Han ble for tung før han satte seg opp
 
Brukte sprinkelseng fra ikea som kunne brukes uten ene siden. Borra ekstra hull til å feste madrassen i perfekt høyde på. Tok mye plass langs sengekanten er det eneste negative - bonus var at den hadde plass til mye ekstra også; gulpekluter, lampe (batteridrevet), briller osv [emoji108]
Mini begynte å rulle rundt litt før 3mnd og da følte vi at vi måtte sette på kanten uansett [emoji85]
 
Back
Topp