Bedside crib eller rett i sprinkelseng ?

Vi hadde planer om det samme og kjøpte en annen seng (hvit med sorte skuffer under) fra IKEA. Men på den sto det at du kun kan ta av ene veggen når senga monteres med bunnen på laveste nivå, og da blir den jo for lav for bedside crib:(

Jeg vet, leste det samme på vår. Men vi tenkte å prøve å ta av den ene siden selv om den er på øverste nivå, og se hvordan det passer ut med vår seng. Forhåpentligvis vil den passe i høyden, og da kommer vi nok til å bruke den som en bedside crib og så ha babynest oppi:)
 
Vi hadde planer om det samme som lillefrøkentrille og kjøpte en annen seng (hvit med sorte skuffer under) fra IKEA. Men på den sto det at du kun kan ta av ene veggen når senga monteres med bunnen på laveste nivå, og da blir den jo for lav for bedside crib:(
Vil tro det er fordi man vanligvis bruker de som juniorseng når man tar av siden, og da blir det for langt ned for ungen om sengen ikke er på nederste hakket. Hvis den står i klem mellom veggen og senga deres blir jo ikke barnet å ramle i gulvet uansett.
 
Vi har kjøpt sånn bedside crib. Syns det virker så praktisk! Også vil jeg ikke venne babyen til å sove i vår seng- men samtidig ha henne i umiddelbar nærhet mtp amming osv. Men jeg leser også at noen legger babyen rett i en sprinkelseng.

Hvilke erfaringer har dere damer? Hva tenker dere å gjøre?

Mitt første barn, så ingen erfaring her.
sniker fra juni. Vi kjøpte bedside crib nå til nr 2. Lillemor spiste hver 1,5 time i flere måneder, og ammet flere ganger om natten etter det og. Det var skikkelig pes med vugge med dyp kant ved siden av sengen,- så hun sov stort sett i vår seng. Problemet var at da ville hun ligge helt intill kroppen min, og jeg sov skikkelig dårlig spesielt i starten da hun var liten (var redd for å mose henne hvis jeg sov ordentlig). Ser for meg at det blir mye lettere å ha henne i criben, og bare kunne strekke ut armen eller legge meg intill sengen når hun skal amme (ammet stort sett liggende på natten sist). Men har ingen erfaring enda. (Vi kjøpte forresten sånn bedside crib som er reiseseng og som man kan rulle rundt på hjul også,for å få litt mer ut av den. Man kan ta opp den ene siden med glidelås hvis man vil.)
 
Vi hadde planer om det samme som lillefrøkentrille og kjøpte en annen seng (hvit med sorte skuffer under) fra IKEA. Men på den sto det at du kun kan ta av ene veggen når senga monteres med bunnen på laveste nivå, og da blir den jo for lav for bedside crib:(

Vi har gjort dette med vår Gulliver seng, ikke noe problem! Advarselen er der fordi man ikke skal bruke senga som juniorseng (altså med en vegg nede) på høyeste innstilling fordi da blir det langt å dette ned for barnet. Vi brukte skrustikker og festa senga inntil vår seng på min side. Går også å ha senga mellom vegg og storsenga.
 
Har kjøpt bedsidecrib, spent på om den er like funksjonell og praktisk som jeg ser for meg :) har ikke plass til sprinkelseng på vårt soverom så tenker den bare må være både funksjonell og praktisk til den først tiden :)
 
Back
Topp