Be barna om lov til å bytte bleie?

En tråd i 'Livet med barn' startet av Heffalompenbaby, 15 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Heffalompenbaby Flørter med forumet

2. Sanka Forumet er livet

Hadde aldri fått bytta bleie da gitt. Er som å løpe etter hunden til mamma når jeg skal ta ballen fra hu for å leke med hu gitt. Hu tror jo hele leken er å løpe fra meg med ballen i kjeften Ikke at jeg skal få den tilbake å kaste den hvertfall.
    Slik var hvertfall minste når jeg nevnte ordet bleie når hu var lita. Da tok hu å løp som Flash avgårde gitt Skulle hu ikke ha noe av.

• Morsom Morsom x 1
  3. Cosacita Forumet er livet

Det vil jeg påstå er å gå for langt. Da blir ikke ungene bytta på og så blir det feil også :p Nei, bleieskift er ikke et valg.

• Enig Enig x 1
  4. Bukett Forumet er livet Septemberhjertene 2018 Assistert-jentene

Jeg er for å lære barn at deres mening er betydningsfull, men enkelte ting som fks bleieskift kan desverre ikke barna velge. Bleien må på et tidspunkt byttes så hvis barnet da har sagt nei på forhånd og du alikevel bytter den faller jo poenget til denne eksperten bort!

• Enig Enig x 2
  5. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Vel, da hadde det blitt sår stump her i gården, for om jeg spør om lov sier hun pent "nei, takk!" :knegg:

Jeg reagerte på denne jeg. Jeg skal spørre, og barnets respons skal være viktig? Men jeg må alikevel skifte den der hersens bleien, og da teller jo ikke mitt barns "nei, takk!" overhodet da? Hva lærer barnet av det?

• Enig Enig x 4
    • Liker Liker x 2
  6. bondemamma85 Gift med forumet

Stiller sjelden ja/nei spm på ting som må gjøres uansett.
    For eks: skal vi skifte bleie? Der svaret helt klart som oftest blir nei.
    Sier for eks: nå skal vi på badet å skifte bleie.

• Enig Enig x 6
    • Liker Liker x 3
  7. Heffalompenbaby Flørter med forumet

Ikke sant! Nei , ekspertene kan mene mye rart altså. :p

• Enig Enig x 1
  8. Lykkespire<3 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Junilykke2018

Enig :)

9. Lykkespire<3 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Junilykke2018

Samme her!

10. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Barnet kan jo ikke velge, så da er det ikke noen vits å spørre.

11. Lykkenerstor Elsker forumet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016

Nei spør ikke, spør jeg så får jeg et nei før hun løper avgårde. Å skifte bleie er helt nødvendig og noe annet er omsorgssvikt. Så her kan forskerne ta seg en bolle

12. Babynr2 <3 Gift med forumet Marsboerne 20 18 Febbisbebbis'18

Spør ikke her heller når det ikke er noe spørsmål. Må bleia byttes så må den byttes

13. Veslejenta88 Forumet er livet Januarlykke 2016

Jeg spør. Men så er min 2 år og 4 mnd så han synes det er ekkelt selv. Men sier nei hvis han ikke er ferdig enda.

14. frk•sillymilly Gift med forumet ♡Junigull 2016♡

Syns det er viktig å respektere barna når de sier nei til noe du faktisk spør dem om, så da spør jeg heller ikke om ting som faktisk må bli gjort, som feks bleieskift. Sier som de andre skriver; "nå skal vi bytte bleie".

15. 1600km nord Flørter med forumet

Her får han av og til velge mellom å skifte bleie på badet eller på stua (hvis det bare er tissebleie så klart). For noe tull å spør om lov når det må gjøres uansett.

Skulle si det samme.

16. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Hadde han på 8 mnd kunne svart, så hadde han svart nei:p Han er ikke interessert i å ligge på stellebordet for å si det sånn. Men bleia må byttes uansett.

17. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Da hadde ungen hatt blødende kjøttsår. Og da hadde hun IALLFALL ikke villet skifte bleie... så... jeg skifter, og det gjør jeg så fort det har skjedd. Hun er så sensitiv at annet tør jeg ikke!

18. Krösa Maja Forumet er livet

Her ber jeg barnet skifte selvHar ikke skiftet tissebleie på lang tid, men enig spør ikke om svaret ikke teller.

19. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn VIP Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Hun skiftet selv det siste halve året :)
    "spør" minstemann, men han er bare 5 uker og etterhvert blir det nok mer at: "nå skal vi skifte bleie" :) han uttrykker misnøye ved våte bleier da :)

20. 2+1+1<3 Forumet er livet VIP Desemberlykke2017 Februarlykke 2016

Haha, dummeste jeg har lest på lenge faktisk.

Del denne siden