Barseltårene spruter!

Mamma<3lykke

Blir kjent med forumet
Noen av dere som sliter med barseltårer?
Jeg har hatt det helt forferdelig noen dagen siden lillemor blei født. Kan gråte i over en time i strekk. Hvordan takler dere det når tårene og de vonde følelsene kommer?
Har lest masse om barseltårer å veit at dette er normalt og går over av seg selv, men ønsket noen tips på å hode de vonde følelsene litt på avstand så jeg kan kose meg og nyte tia:)
 
Dette er trolig ingenting du får gjort noe med, det er liksom en del av pakka... Men det kan kanskje hjelpe og ikke prøve å bekjempe disse tårene. Ta de for det de er og sett ord på det du føler akkurat i det du føler det. Snakker du med noen når du gråter? Det kan kanskje hjelpe å få noen til å sortere tankene dine med deg og helst noen som klarer å se ting litt fra et annet perspektiv - mammaen din, en venninne, kanskje en som har barn fra før. Med det mener jeg at hvis mannen din syntes det er like vanskelig så kan det være at dere ikke klarer å se ting i et annet lys. Og med det sagt så kan det være nettopp det du trenger også - bekreftelse på at det er vanskelig og dermed er mannen akkurat den rette å snakke med.
Det er med andre ord mange måter å "angripe" dette på og du må nesten kjenne på hva du har behov for. Men vit at disse tårene er helt normale og du er langt i fra den eneste som sitter med de! Det blir bedre etterhvert, jeg lover :)
 
For meg så hjalp å sette ord på følelsene, til venner og mannen. Fikk på en måte bekreftelse på at jeg ikke var helt loco når jeg åpnet meg til andre som hadde visst opplevd det samme.

Akseptere at tårene var en del pakken men det vil ikke vare evig. Tenke på det positive og det jeg hadde fått til...bært fram et menneske.

Ellers så må du bare ta dag for dag men vit at det går over. :Heartpink
 
Sleit også veldig mye med barseltårer. Tok noen uker med mindre besøk og mere aleinetid. Snakket ut om det som plaget meg. Nå har barseltårene gitt seg :)
 
Opplevde det samme selv, når vi kom hjem fra sykehuset. Tøft når det stod på, spesielt med ammeutfordringer på toppen. Men det går over :) Ta tiden til hjelp, min lille er nå 6 uker og det er først den siste uken jeg har følt meg helt ovenpå igjen, etter at det gradvis ble bedre :)
 
Back
Topp