Barns føflekk som plutselig endrer farge

Amaryllis85

Glad i forumet
Treåringen min har en føflekk i pannen. Hun har hatt den siden hun var under året, og har ikke vert noe problem med den. Vi har sett et par ganger at hun har en bitteliten rød prikk inni den, akkurat som om hun har skrapt seg.

I dag kom hun hjem fra barnehagen, og føflekken var delvis rød, delvis vanlig. Jeg prøvde å legge ved bilde, men fikk det ikke til. Jeg er så usikker på om hun har skrapt seg (det er så rart, for hun er bare rød innenfor føflekkens område, ikke ellers i pannen) eller om hun muligens er solbrent. Det er jo da rart at det bare er halve, og ikke hele...

Hun forteller selv at en jente i barnehagen kastet stein på hun i dag, men jeg får ikke noe svar på hvor steinen traff hun.

Vi kontanter selvfølgelig lege hvis vi ser at den er like rød i morgen, men jeg ville høre om noen vet noe om plutselige endringer på føflekker.
 
Ville i aller høyeste grad ha tatt kontakt med lege asap.
Det trenger ikke være farlig i noen fall, men selv hadde jeg en føflekk som gjorde det samme, så ut som et sår i perioder. Denne fjernet de og den var det kreftceller i..
Ikke meningen å freake deg ut nå, men ta en legesjekk er du grei....
 
Ville også oppsøkt lege:) jeg er ikke lege selv:p fikk akkurat sjekket en føflekk i hodebunnen på datteren min som hadde blitt litt større og mørkere og så ut som den hadde et sår. Denne så ikke mistenkelig ut i følge legen:)
 
Ville i aller høyeste grad ha tatt kontakt med lege asap.
Det trenger ikke være farlig i noen fall, men selv hadde jeg en føflekk som gjorde det samme, så ut som et sår i perioder. Denne fjernet de og den var det kreftceller i..
Ikke meningen å freake deg ut nå, men ta en legesjekk er du grei....

Oi, ja da skal jeg gjøre det!
Håper det går fint med deg ❤️
 
Ville også oppsøkt lege:) jeg er ikke lege selv:p fikk akkurat sjekket en føflekk i hodebunnen på datteren min som hadde blitt litt større og mørkere og så ut som den hadde et sår. Denne så ikke mistenkelig ut i følge legen:)

Det er så skummelt med disse føflekkene!! Godt du fikk sjekket opp i det! Jeg skal få en sjekk på min jente og!
 
Jeg ville sjekket det med en gang. Selv hatt problemer med en under puppen. Fikk fjerner den og ikke noe galt med den. Men kan si den endret deg en del når jeg begynte med bh. Hadde sjekket sånt på barna asap. Vurderer legen med yngste siden han har fått noe i hånda si som ikke går bort ( flere småstein eller noe). Men skal prøve litt i morgen. Og er det helt galt så ringer jeg legevakten.
 
Jeg ville sjekket det med en gang. Selv hatt problemer med en under puppen. Fikk fjerner den og ikke noe galt med den. Men kan si den endret deg en del når jeg begynte med bh. Hadde sjekket sånt på barna asap. Vurderer legen med yngste siden han har fått noe i hånda si som ikke går bort ( flere småstein eller noe). Men skal prøve litt i morgen. Og er det helt galt så ringer jeg legevakten.
Etter skrubbsår? Jeg har litt sand på kneet selv. Sikkert kjipt å få småstein fast i hånda:/
 
En liten oppdatering : jenten min har fått legetime på mandag. Føflekken er bittelitt mindre rød, men absolutt ikke slik den bør være, så det blir greit med en sjekk!

Takk for alle tilbakemeldinger :)
Lykke til!
 
En liten oppdatering : jenten min har fått legetime på mandag. Føflekken er bittelitt mindre rød, men absolutt ikke slik den bør være, så det blir greit med en sjekk!

Takk for alle tilbakemeldinger :)
Alle føflekker som endrer seg bør sjekkes. Bra dere har fått time! Lykke til :)
 
Back
Topp