Barnevogn

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Hvilken barnevogn tenker dere å kjøpe? Har dere allerede kjøpt? Gjerne legg ut med bilder, og si hvorfor det ble (eller blir selvsagt) den vogna. :D

Er det noen som satser på to vogner på sikt? Eller er jeg alene om å ikke finne en vogn som dekker alle behov? :smiley-ashamed005
 
Jeg skal kjøpe Britax Smile 2. Jeg har ingen erfaring med vogner fra før, men falt pladask for denne. Den er veldig like Stokke trailz sine vogner, men til halvparten av prisen. Alt har en «ett klikk» system, hvor man kan gå fra bag til sportsdel til bilsete på kun få sekunder. Har svingende hjul av lift, stort «handlenett» under vognen, lett å vedlikeholde og rengjøre. Veier lite og tar lite plass når en legger den sammen!

Er nå ute på salg til 9000kr, inkl da understell, sportsdel, bag, bilstol og isofix bilstolbase [emoji1319][emoji1319][emoji1319]
 
Vi har Brio happy duo fra forrige gang, og bruker den nå også. Til den vogna har vi to understell, ett med fire faste hjul, og ett med svingbare foran. Vi bodde i leilighet, og ville at hun skulle kunne sove på verandaen, og slik at det kunne være sovevogn i barnehagen senere. Vi brukte de fire faste hjulene mest. Dessuten kjøpe vi en ekstra sittedel da hun begynte i barnehagen.

I tillegg har vi en easywalker June, som tar liten plass, som vi gjerne har brukt på ferier. Den har også både sittedel og bagdel. Den var veldig grei å bruke da hun var liten, men etterhvert satt hun ikke så godt i den, så da kjøpte vi en trille, iRide. Den har vi brukt mye, når vi ikke har hatt behov for briovogna (den brukte vi på vinteren, hvis vi skulle gå mye og i ulendt terreng, og i parker og slik, ellers brukte vi trilla).

Så nei, jeg har ikke funnet en vogn som dekker alle behov. ;-)
Liker alle vognene våre, til sitt bruk.
 
Emmaljunga mondial duo, og city mine 4 wheel :D Når jeg kunne trengte vogn til EN om gangen. Så nei du er ikke den eneste som ikke finner alt dekket i EN vogn ;)

Nå skal jeg ha samme vogner, og søskenvogn utenom...
En til værdags, og en lett fra Babyjogger til bilen/reiser. Så jeg har ikke nok med en vogn denne gang heller. OM jeg kunne latt være, og tenke økonomisk DA hadde jeg klart meg med en vogn. Da hadde jeg tatt meg råd til den dyre VOGNA som har alt både til ET barn og samme merke i tvillingvogn :) Men jeg har ikke samvittighet til, og bruke så mye penger denne gang heller :eek:
 
Emmaljunga Mondial Pure Lounge med Deluxe understell har vi kjøpt. Trilla den hjem gjennom snø og slaps med sittedelen på 6 kg liggende oppi bagen, og det var en DRØM å trille den ❤️

Det er virkelig så utrolig mye bedre å trille en vogn med store lufthjul og demping. Den triller så og si av seg selv (et bevis på at man ikke må lese på antall kg, for det har ikke så mye med hvor lett vogna faktisk føles å trille, mange «lette» vogner føles tyngre å trille). Og jeg er liten og svak (jeg eier ikke en muskel. Er bare skinn og bein, og litt fett :p) Men vi hadde Simo med første, og elska den også. Trilla vel sikkert 3-5 timer hver dag i all slags føre (mye snø, skogsveier osv) i månedene med kolikk, måtte til skulle hun sove :p

Føles så godt for babyen i en stor bag som gynges, og hverken baby eller forelder merker fortauskanter osv. Vogna tipper heller aldri, men føles veldig solid.

Noe annet som ble avgjørende for oss er at da kan vi faktisk bruke bagen over vinteren. Ryggen kan settes opp og man kan ha i seler, og det er god plass til vognpose (vi skal bruke RisaRosa-posen fra storesøster).

I tillegg kommer vi nok til å kjøpe en ny babyjogger-vogn (kanskje city elite denne gangen, har hatt City mini GT fram til nå) fordi den er lett å slå sammen og tar liten plass i bil, og er praktisk på kjøpesenter for eksempel. Men det kan også hende vi bare bruker Emmaljungaen. Vi skal i allefall se an om vi får behov for en vogn nr 2. Men jeg regner med vi kommer til å kjøpe en etterhvert. Er jo praktisk :)

Den gamle slitte Simo-en (den fikk kjørt seg for å si det sånn, vi har slitt den helt ut :) kjøpte den ny!) tenkte vi å bruke som sove-vogn i barnehagen.

Etter å ha trilla babyjogger city Mini GT til og fra barnehagen hver dag de første dagene det siste året var det virkelig en drøm å trille Emmaljungaen. Hadde glemt hvor fantastisk det føltes med klassisk vogn :)

Men mitt aller beste tips er å dra i butikk og prøve vogner. Gå rundt i butikken med vogna, kjenn på demping, prøv hvordan det føles å vugge «babyen». Og husk på at i virkeligheten skal man ikke gå på glatt butikkgulv. Men over fortauskanter, i snø, slaps, på is, skogsveier, grus, sand.
 
Bugaboo buffalo er kjøpt inn :)
Vis vedlegget 245705

Jeg har akkurat samme, bruker den til sønnen min nå, men tenker at vi klarer oss uten den til han når lillemor kommer. Vi har også en babyzen yoyo til reise og kjøpesenter og sånn, og så skal vi ha dobbel sykkel- og skivogn. Regner med at vi kanskje går til innkjøp av en til babyzen etter hvert.
 
Jeg anbefaler igjen å dra på Babybanden på Skøyen, hvis dere bor i nærheten. De har testbane til barnevogn, med grus, "skogbunn", brostein og slikt. Man kan også få en "baby" oppi, og kan trille opp og ned fortauskant.

Vi måtte dit for å teste, selv om vi har vogner. ;-)
 
Har bestilt, og kan vel hente om ikke så altfor lenge, de regnet med at det tok rundt tre uker før den kom.

Jeg hadde først bestemt meg for Emmaljunga Super Nitro, med City bag, i Lounge Grey. Men så så jeg fargen i butikk, og innså at jeg ikke likte den. Så vi ombestemte oss, og ender opp med Super Nitro i fargen Lounge Black (mye finere), og Super Viking bag. Fikk se sistnevnte bag live, og falt pladask!

Kommer ikke til å kjøpe flere vogner. Vi har greid oss med kun en vogn i to vognperioder, og denne oppfyller de samme kravene. [emoji4]

773af6dae1b7f3aaa2de7f9e34a602b1.jpg
af86a8d7a908508e837508e9bd4bb31d.jpg
f65f87a0a12897831f1ba4f03468110a.jpg
 
Jeg hadde klart meg med EN vogn om jeg ikke måtte tenke ut/inn av bil som ikke er av største sort heller. Jeg sliter med nakke/skuldre og da er tyngden på vogna viktig, og ta med i beregningen. Ikke minst hvor enkel den er, og legge sammen alene :)
Også foretrekker jeg vogn til daglig som kan snu sittedelen begge veier.
 
Jeg hadde klart meg med EN vogn om jeg ikke måtte tenke ut/inn av bil som ikke er av største sort heller. Jeg sliter med nakke/skuldre og da er tyngden på vogna viktig, og ta med i beregningen. Ikke minst hvor enkel den er, og legge sammen alene :)
Også foretrekker jeg vogn til daglig som kan snu sittedelen begge veier.

Skjønner det er mer å tenke på når man skal ha vogna inn og ut av bil ja. Vi har jo ikke bil, og vi benytter oss ikke av offentlig transport så forferdelig ofte heller, så det med vekt på vogna er noe vi ikke tenker så mye på. Sittedel som kan snus begge veier er et ufravikelig krav for meg også. Vesla er to år og åtte måneder, og det er først nå de siste månedene hun har ønsket å sitte vendt fra oss (de få gangene vi får henne til å faktisk sitte i vogna).
 
Vi har stokke trailz og babyjogger city elite. Bruker trailzen til hverdags og babyjogger på reise/sovevogn i bhg til 2 åringen for øyeblikket:)

Kunne tenkt meg en buggaboo, men trailzen er kun 2 år og i fin stand - så blir ikke til at vi prioriterer ny vogn:)
 
Har babyjogger city elite fra storesøster, så kommer til å kjøpe baggen til den :) Har selvfølgelig lyst på den dyreste fargen og den som er vanskeligst å få tak i :p tenker at vi klarer oss med en vogn. kommer sikkert til å kjøpe en rimelig vogn brukt som han kan ha som sovevogn i bhg når den tid kommer. Det hadde storesøster, og det var veldig greit å slippe å dra vognen frem og tilbake fra bhg.
 
Mange flotte vogner på markedet altså! :D Har selv sikla på Emmaljunga Mondial deluxe med klassisk understell, men siden vi kjøpte ny vogn i fjor så utgikk den nå dessverre.


Vi kjøpte en babyjogger city elite da jeg var gravid sist, med deluxe pram bag. Ble sort siden det var den som var på kampanje, jeg syns egentlig de grå er finest der. Dog syns jeg vel egentlig ikke det er noe pen vogn sånn egentlig, men den er jo superpraktisk. Kun en negativ ting med den, og det er at sportsdelen ikke kan vendes begge veier. Og på grunn av det så blir det en vogn 2 her, i tillegg til at jeg vil ha en stødig firehjuling til verste vinterdagene.

babyjogger_city_elite_2_BIG.jpg


0038469_baby-jogger-city-elite-sort-titanium.jpeg


Har saumfart finn.no etter aktuelle vogner, så spesielt etter simo kombi (kjent med den vogna fra før og har likt den godt) eller emmaljunga edge duo (forelska meg litt i den da jeg var i en butikk her en dag, og da helst med klassisk understell, sånn av rent overfladiske grunner *host*). Ev. andre vogner jeg har ramlet over i litt samme gate. Endte opp med samme type vogn som den ene søsteren min har. En Basson duo vogn. Likte å trille på den da jeg lånte eldste tantebarnet som liten, og både søster og moren min skryter veldig av den vogna (brukes til tantebarn nr 2 nå). Romslig, lett å trille, blir ikke så voldsomt stor når den legges sammen og liggedelen lang etc. Og så er den endel finere enn babyjoggeren syns jeg. :p Vi har ikke kjøpt den enda da, må se på den først, men tror nok den blir med hjem gitt. Har ikke noe bilde av den her og nå. Er ikke like mange treff å få på den vogna på google-søket som babyjoggeren. :knegg:


Jeg føler vi må ha to stykker, da vi må ha en litt lettere vogn som blir bitteliten når den legges sammen siden vi har flere hunder og dermed litt begrensa med plass i bilen. Og så vil jeg ha ei vogn hvor sportsdelen kan være begge veier, for vet jo ikke når lille syns det er greit å sitte fremovervendt (eventuelt når JEG syns det er greit at han gjør det hehe).

Mannen rister bare på hodet av meg, men skjønner heldigvis argumentene. Og den vi kjøper brukt er ikke så dyr, og da er det med det nødvendige utstyret. :)
 
Kjøpt en Emmaljunga duovogn brukt på Finn :) veldig fin og stabil og romslig:) og passer til turene i marka som jeg planlegger Hehe :)
 

Vedlegg

  • 6425296D-2D9E-41A0-838D-FFF580AA32EB.jpeg
    6425296D-2D9E-41A0-838D-FFF580AA32EB.jpeg
    250 KB · Visninger: 58
Har tfk joggster twist. Syns den er romslig og god. Kan ha den til ungen ikke bruker vogn lengre. Gutten min på snart 6 passer fremdeles i den.
Har også babyjogger city mini gt enkel og dobbel.
 
Har bugaboo. Vurderer å selge den å kjøpe en bugaboo donkey + en city elite til barnehagen. Kjenner mange som har måttet kjøpe en ny vogn når babyen skal over i sportsdelen pga vognen de hadde kjøpt ikke kan ha baby mot seg. Er kanskje noe å tenke på og vurdere for dere uten vognerfaring:)
 
Emmaljunga nxt90f :)
Har også emmaljunga city cross som skal brukes i BHG og ved behov ellers
 
Back
Topp