Barnevogn

Isbjørnungen

Flørter med forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei!

Vi venter vår første, og har begynt å planlegge vognkjøp. Jeg er liten (156 cm høy), og ikke akkurat en muskelbunt. Far er høyere (185 cm). Dette betyr at vi trenger en vogn med gode justeringsmuligheter. Vi bor i by, og vognen vil nok bli mest brukt til på asfalt og grus, og den må være håndterlig og liten nok til at jeg kan få den inn på bussen alene. I tillegg bor vi i 4. etasje uten heis, så bagdelen må helst være så lett som mulig.

Noen gode råd for valg av barnevogn? Vi må nok ut og prøve, men fint med litt råd på veien for å vite hvor det er fornuftig å begynne å lete.

Hilsen Isbjørnungen :)
 
Hei, jeg lurer også på dette, så jeg hiver meg med her!
Vogn som passer til buss og bybruk, og der bagen er lett å bære flere etg.
 
Hei :)

Bra at dere allerede har tenkt litt gjennom hvordan vognen skal brukes og at du opplyser om at dere bor i 4. etasje! Når dere skal bære bagen opp til leiligheten sikkert hver eneste dag, så bør dere velge en vogn med en babybag som er lett å bære. Og utfra bruk på asfalt og grus, så tenker jeg at dere bør se nærmere på modellene Bugaboo Buffalo, TFK Joggster Adventure, Babyjogger City Elite og Emmaljunga NXT90. Alle disse har babybager som er lette å bære med seg. Av disse så kan vognene fra Bugaboo og Emmaljunga brukes både bakover- og forovervendt. Vognene fra TFK og Babyjogger er lange og romslige sittedeler som brukes fremovervendt. Særlig Bugaboo og TFK vil høydemessige kunne justeres bra til å passe dere begge. TFK har kneleddshåndtak, hvilket vil si at det "knekker" oppover og nedover. Dette oppleves av mange som mer behagelig å trille enn teleskophåndtak, som Bugaboo har, der styret dras ut ut. Dette er noe stivere når man skal vippe vognen opp for eksempel på en fortauskant.


Lykke til med valget :) Still gjerne oppfølgingsspørsmål om dere lurer på mer!
 
Back
Topp