Barnevogn for ulendt terreng og buss med 4 trappetrinn?

Finurlig

Andre møte med forumet
Vi bor på et litt teit sted har jeg innsett, jeg stortrives, vi har masse utmark, rolig nabolag og det er forholdsvis sentralt.

Men det er ikke mulig å gå trygt til nærmeste tettsted, hvor helsestasjonen og legesenteret ligger. Jeg kan gå til en Rema og en døgnåpen bensinstasjon. Alt annet innebærer å risikere liv og lemmer om man skal ha med vogn. Man må sulle rundt i godt trafikkerte veier uten fortau, veiskulder eller oversikt, så det er helt uaktuelt å gå, og lappen har jeg ikke.

Og så er det sånn at de fleste steder jeg i dag går tur i nærområdet er skogsveier, røtter og stein stikker opp, om hverandre. -Og plutselig mangler deler av stien. Så kommer spørsmålet, finnes det en vogn som er lett å bære inn på høye busser,og over manglende deler av stien, men som samtidig takler å kjøres over et par røtter og litt spisse steiner? Eller er det bare å kapitulere og gå for bæresele og muskelbygging? -kombinert med kjøpesentervogn?

Jeg føler jeg har studert de aller fleste vogner som finnes, og lest de aller fleste tråder om vogner, men ingenting høres ut som det kan dekke begge behov. Er jeg kravstor?

-Vi har heller ikke bod, så flere vogner er også uaktuelt.
 
Vi bor på et litt teit sted har jeg innsett, jeg stortrives, vi har masse utmark, rolig nabolag og det er forholdsvis sentralt.

Men det er ikke mulig å gå trygt til nærmeste tettsted, hvor helsestasjonen og legesenteret ligger. Jeg kan gå til en Rema og en døgnåpen bensinstasjon. Alt annet innebærer å risikere liv og lemmer om man skal ha med vogn. Man må sulle rundt i godt trafikkerte veier uten fortau, veiskulder eller oversikt, så det er helt uaktuelt å gå, og lappen har jeg ikke.

Og så er det sånn at de fleste steder jeg i dag går tur i nærområdet er skogsveier, røtter og stein stikker opp, om hverandre. -Og plutselig mangler deler av stien. Så kommer spørsmålet, finnes det en vogn som er lett å bære inn på høye busser,og over manglende deler av stien, men som samtidig takler å kjøres over et par røtter og litt spisse steiner? Eller er det bare å kapitulere og gå for bæresele og muskelbygging? -kombinert med kjøpesentervogn?

Jeg føler jeg har studert de aller fleste vogner som finnes, og lest de aller fleste tråder om vogner, men ingenting høres ut som det kan dekke begge behov. Er jeg kravstor?

-Vi har heller ikke bod, så flere vogner er også uaktuelt.

Jeg tror jeg ville gått for bæresele pluss en solid vogn man kan legge sammen når man skal inn på bussen...
 
Her ville jeg gått for en vogn med fire faste hjul faktisk! Jeg er vanligvis forkjemper for svingbare forhjul, men slik du beskriver forholdene der du bor, tror jeg fire faste hjul er uslåelig. Skulle jeg anbefale ei spesifikk vogn, ville jeg sagt Emmaljunga City Cross, men da må du kjøpe brukt - uten at det er noe i veien med det.

Bæretøy er også flott!
 
Ville valgt en vogn som dekker det meste, på resten ville jeg gått til innkjøp av bæretøy :) Hadde mye like krav som deg, og har aldri brukt vogna før som sovevogn i barnehagen :p
 
Ja, vi har vel grublet en god del frem og tilbake og kommet frem til at de fleste stedene vi liker å gå tur i terrenget vil det ikke fungere med terrengvogn heller, så det blir en liten lett firehjuling som er god til bybruk, buss og kjøpesenter, så blir det sele og og etterhvert bæremeis på oss. Men takk for tips, til hele gjengen :)
 
Ville kjøpt en god selen som kan brukes fra nyfødt av uten spedbarnsinnlegg. Fins utrolig mange fine deilige seler som ikke selges i standard barnebutikker. Og når ungen blir større så finnes det faktisk seler for større barn også. Så et ikke sikkert dere trenger bæremeis. Jeg syns vektfordelingen i sele/ sjal er veldig mye bedre enn meis [emoji4]
 
Ville kjøpt en god selen som kan brukes fra nyfødt av uten spedbarnsinnlegg. Fins utrolig mange fine deilige seler som ikke selges i standard barnebutikker. Og når ungen blir større så finnes det faktisk seler for større barn også. Så et ikke sikkert dere trenger bæremeis. Jeg syns vektfordelingen i sele/ sjal er veldig mye bedre enn meis [emoji4]

Enig! Min er 2 år og vi bruker fortsatt nesten bare sele, meisen er kun når vi virkelig må pga bagasje, er så mye bedre å bære i gode seler! Meis er veldig norsk, men finnes jo alternativer :) Kjøpte toddlersele i vinter mtp fjellturer i sommer og. Også til og fra barnehage allerede da :)
 
Back
Topp