Barnevakt

Viica

Forelsket i forumet
Hei :greet025

Vi skal i et bryllup i sommer, da lille såvidt er passert 8 mnd., problemet er da hvordan vi skal gjøre det med barnevakt! Besteforeldrene på den ene siden er i utlandet, og besteforeldre, tanter og onkler på den andre siden skal selv i bryllupet. Seremonien starter vel kl. 14, så det blir da barnevakt fra kanskje 13. og til sent på kvelden/natt. Alt er ca en times kjøretur unna oss. Vi har aldri hatt barnevakt lengre enn en halvtime før, så dette er veldig nytt.
Alternativet vi har er å spørre en tante av mannen, som har møtt barnet noen få ganger da han var nyfødt, hun er så godt som en fremmed (men en vi stoler på), hvis ikke har vi en bekjent av barnets tante som har jobbet i barnehage og er pålitelig og erfaren med barn. Men da også en fremmed for barnet...

Noen forslag til hvordan vi bør løse dette? :sour:
 
Lenge til sommeren enda, så dere har kanskje mulighet for å la barnet bli kjent med eventuell barnevakt innen den tid?
Hvis ikke hadde jeg droppet bryllupet tror jeg.
 
Tenker for egen del at det kommer litt an på barnet deres også. Med storebroren så byttet jeg unger med en dag med søsteren min (hun passet ham, mens jeg tok med nevø og niese på skidag) - da var han 3 måneder oh hadde kun sett henne en gang før. Det gikk over all forventning :)
 
Tenker for egen del at det kommer litt an på barnet deres også. Med storebroren så byttet jeg unger med en dag med søsteren min (hun passet ham, mens jeg tok med nevø og niese på skidag) - da var han 3 måneder oh hadde kun sett henne en gang før. Det gikk over all forventning :)
De på 3 måneder har vel ikke "lært" å bli skeptiske enda? Trodde det var ca fra 6-7 mnd at de ble mer bekymret for ukjente? :)
 
De på 3 måneder har vel ikke "lært" å bli skeptiske enda? Trodde det var ca fra 6-7 mnd at de ble mer bekymret for ukjente? :)

Er det ikke enda senere? 8-9 mndr?
 
De på 3 måneder har vel ikke "lært" å bli skeptiske enda? Trodde det var ca fra 6-7 mnd at de ble mer bekymret for ukjente? :)

Nja, det varierer. Lillebror var utrøstelig når svigermor passet ham, da var han 4mnd. Var ikke lenge borte, altså (tannlege). Så derfor heg mener det kommer an på ungen :)

Går jo an å prøve en time eller to, med en av de du vurderer til å passe. Da vet du jo litt mer hva du har i vente ;)
 
Back
Topp