Barneskurv

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen gode råd mot barneskurv?
(På bildet har jeg pellet vekk litt av belegget)
eae7ac80ec5e56299feb9c108f7dfc95.jpg
 
Noen gode råd mot barneskurv?
(På bildet har jeg pellet vekk litt av belegget)
eae7ac80ec5e56299feb9c108f7dfc95.jpg
Du kan også smøre olje direkte i hodebunnen før badet. Tok vekk alt her og gutten min hadde mye mer enn på det bildet [emoji6]

Lite tips ellers: skurv er ikke farlig, men hvis du peller det bort så kan det komme infeksjon. Best å bruke olje med klut eller kam og holde fingrene unna [emoji4]
 
Du kan også smøre olje direkte i hodebunnen før badet. Tok vekk alt her og gutten min hadde mye mer enn på det bildet [emoji6]

Lite tips ellers: skurv er ikke farlig, men hvis du peller det bort så kan det komme infeksjon. Best å bruke olje med klut eller kam og holde fingrene unna [emoji4]

Will do!
Skal la være å pelle [emoji6] Gjorde det bare nå for å se om det var belegg som løsnet og ikke bare huden som så rar ut [emoji12]
Bare bruke sånn vanlig babyolje til å ha i badevannet, sant?
 
Min hadde sånn i hele skallen. Smørte inn med olje, tok på liten bomullslue, lot det mykes opp og brukte så en kam til å gre det bort. Vips så var skurven borte!
 
Will do!
Skal la være å pelle [emoji6] Gjorde det bare nå for å se om det var belegg som løsnet og ikke bare huden som så rar ut [emoji12]
Bare bruke sånn vanlig babyolje til å ha i badevannet, sant?
Jeg brukte det. Om du mener de er for parfymerte så kan du bruke en matolje i stedet
 
Min hadde sånn i hele skallen. Smørte inn med olje, tok på liten bomullslue, lot det mykes opp og brukte så en kam til å gre det bort. Vips så var skurven borte!

Holdt det med en "behandling"?
 
Her brukte vi olje for å mykne opp og så lusekam for å bli kvitt det :) Førstemann var veldig plaget av det og dette var det eneste som fungerte :)
 
Hvis ikke babyolje tar det så selger de noe på apoteket en kan bruke [emoji846] Tror det heter salisylsyre [emoji846]
 
Også har jeg lest at det er lurt å gre håret for å forebygge :) Vet ikke om det stemmer, men min får antydning til det om jeg er sløv med å gre [emoji85]
 
Brukte olivenolje to kvelder, gredde med lusekam morgenen etter. Fikk bort alt, men etter ei uke er det kommet litt tilbake.

Jeg syns faktisk det var kjekt med den lusekammen, tilfredsstillende når det løsnet :D
 
Må man gre hardt for å få det bort?

Prøvde med olje og vanlig kan, men følte ikke det funka så bra. Lot ikke olja virke så lenge så kan jo være det også :p
 
Må man gre hardt for å få det bort?

Prøvde med olje og vanlig kan, men følte ikke det funka så bra. Lot ikke olja virke så lenge så kan jo være det også :p

Jeg måtte gre litt i selve skallen liksom. Lot olja være på over natta så skurven var myk. Men du må ta litt i. Kan ikke bare gre i håret.
 
Må man gjøre noe med det? Jeg har bare latt hun ha det og tenkt at det går over av seg selv jeg?:p
 
Min har også masse skurv, men lite hår og sitter jo som flak i selve hodebunnen. Jeg har smurt med olje mest for å tilføre litt fuktighet, men synes ikke det har løsnet? Har ikke prøvd med lusekam, men skjønner ikke helt hvordan det skal gå? Må man liksom skrape ned i hodebunnen? Virker så vondt.

Han her har fått litt tørre flekker bak ørene som jeg lurer på om kan være skurv? Noen andre som har det?
 
Min har også masse skurv, men lite hår og sitter jo som flak i selve hodebunnen. Jeg har smurt med olje mest for å tilføre litt fuktighet, men synes ikke det har løsnet? Har ikke prøvd med lusekam, men skjønner ikke helt hvordan det skal gå? Må man liksom skrape ned i hodebunnen? Virker så vondt.

Han her har fått litt tørre flekker bak ørene som jeg lurer på om kan være skurv? Noen andre som har det?

Kjøpt lusekam først i dag og skal prøve til helga, så vet ikke hvor godt det løsner. Men det lille jeg skrapte med neglen min gikk bort kjempelett, og huden under ble ikke irritert av det hvertfall.
Ingen tørre flekker bak ørene her, men heller tørre "sprekker" akkurat i overgangen mellom øret og hodet. Smører på Bepanthen når jeg husker det, hjelper da [emoji4]
 
Back
Topp