Barnesitater

synne 18.04

Første møte med forumet
Hei!! Jeg har samlet litt på herlige barnesitater, og her en dag fikk svigerfar lese flere av utsagnene og ble villt begeistret. Han er nemlig forlegger...Og har nå spurt om ikke jeg vil gi ut bok med barnesitater.. Det høres jo unektelig spennende ut, så hvorfor ikke? -Da, siden jeg ikke har egne barn å sitere...har dere lyst å bidra?? Heeeelt frivillig, og anonymt... Ekstra moro er det kanskje å høre om hva barn tenker om graviditet, fødsel, hvordan de blir til? Hvis dere vil..trenger ikke, men hadde vært gøy!! Håper på positiv respons!!

(har lagt samme innlegg under foreldre til 3 åringer også...)
 
Har en som er litt hærlig da...den kom tulla på 2,5 med her om dagen!
Hadde akkurat fortalt at ho også hadde vært baby en gang,og da kom det:
Husker jeg var liten baby i magen din jeg mamma! Væææ,Væææ sa jeg...
Og så kom jeg ut.
Så om du syns den var nydelig så er du hjertlig velkommen til å benytte den![;)]
 
Å kjære vene, jeg har mange!!! Sender deg en mail jeg, blir for langt og for mye å skrive her.. Så spennende da forresten!!! ;)

Klem
 
Gutten min på 3,5 år sa her en dag om lillesøsteren sin " Når Amina blir stor, da blir jeg en liten baby!, da kan jeg ikke snakke, bare si vææ,vææ, mamma og pappa"

Så det er bare til å bruke den viss du vill.[;)]
 
Da Vegard,født 1997, var ca 3 år spurte han hvordan babyer ble laget. Jeg svarte at det er når mamma og pappa koser masse voksenkos... Da begynte Vegard å le!! Og han sa: Men mamma da, det er ikke sånn! Man baker de først og koker de etterpå!!

Den synes jeg er bare så heeeerlig!! Du kan godt bruke den. Klem fra meg
 
Alle barn er jo ganske opptatt av babyer når de først får se en, så da jeg og datteren min var på besøk hos en venninne av meg som har en sønn på tre år, sa han etter en stund "Mamma, kan vi få en sånn" moren sa nei siden hun har tre barn allerede, og da utbrøt lillegutten hennes "Men kan vi ikke kjøpe en på butikken". Den syns jeg er litt god da.
 
Jeg er tante til en gutt som er født i 1999. Da han var 4 år hadde vi en artig episode med han. Moren hans( søsteren min) var ute og hentet posten sin. " Ikke noen regninger idag!" sier hun. Og da kommer det så kjekt fra gutten: Bare slapp av mamma, de kommer imorgen!!
 
Det var en dag jeg spurte gutten min på 3,5 år om han viste hvordan babyer blir laget, da svarte han at "de blir ikke laget for da får babyene vondt og begynner å grine."

Fikk meg en god latter da......[:D]
 
humre...må bare få med dette.......jeg og gutten min på fire satt å snakket litt i dag om babyen inni magen å sånn og han lurte på om vi ikke kunne åpne litt å se inni?hehe...og litt videre så sier oliver at "når damene blør så bruker de bleie...og når vi guttene blør bruker vi plaster!!!!"....haha....var ikke den ganske komisk.....

oliver 4 år
 
hei...[:)]
har en historie fra min datter som nå er 5 år..
onkelen hennes er politi og en dag han var på besøk så fikk hun ett politi visittkort av han.han forklarte henne att om det var noen i barnehagen som sa noe som ikke var lov kunne hun vise frem kortet.
hun tenkte noen sekunder på hva han hadde sakt og sier...jammen onkel vet du hva henrik sa i barnehagen i dag!!!!han sa bæsj han og det får han ikke lov til...
vi fikk oss en god latter og poltimannen en ny historie og fortelle på kammeret dagen etter...[:D]
 
En gutt på 5 år fikk øye på en motorsykkel for barn. Den passet ham akkurat i størrelse. Han sto lenge og så med lengtende øyne på sykkelen...
Så hvisker han med seg selv: "den der får jeg nok aldri råd til."
Prisen var på 4000 kr.
Uten å ta øynene vekk fra det han ønsker seg mest i verden, spør han: "Hvor mange tenner må jeg miste for å få råd til den, da?!"
 
Hehe, den med tennene var flott!!

Jeg jobba i barnehage, og en dag skulle vi ha vårrengjøring i sykkelskuret. To fire-åringer kommer løpende og roper: Kom å se, kom å se, ronkemus i skuret!!! Det de mente var sånne små munkelus, også kalt kaffedyr.. hehe
 
Lo godt da gutten min skulle synge "alle fulger små de er"....Han sier jo ikke bokstaven "f" ennå, så da ble sangen "alle puler små de er".....[:D]
 
Back
Topp