Barnesikring på vinduer?

Arca

Flørter med forumet
Vesla sitt rom er ikke særlig stort, så for å utnytte den plassen som er må vi ha en lekekasse under vinduet. Hun er litt av en klatremus, og rommet hennes er i 2.etasje. Vinduet er helt nytt og har dermed den vanlige innebygde sperringa på noen cm åpning, men jeg er likevel litt redd for at dette ikke er trygt nok. Er det bare jeg som er hønemor, eller burde vi sette på en ekstra barnesikring? Hva gjør dere andre?
 
Jeg tenker at det bør holde. Den er jo ganske høyt oppe den låsen, og må jo dyttes opp samtidig som man åpner vinduet.
Er i første etasje her da, men vi har skrivebord under vinduet. Men så lenge vinduet stå r i låsen så har hun ikke sjans. Hun vet nok ikke at det er en slik lås heller. Hun er 3 år.
 
Man ville kanskje hørt om det hvis disse innebygde sikringene ikke var trygge nok. Vesla verken skjønner eller rekker opp til sikringen på vinduet, så det er kanskje mer det om den faktisk holder om hun lener seg ordentlig mot vinduet.
 
Jeg stoler på vinduene. Men vi har sånne med håndtak høyt oppe og jeg tror ikke eldste er sterk nok til å åpne selv på noen år. Håper det for det er to hakk. Åpne en glipe øverst og svinge hele vinduet inn i rommet.
 
Man ville kanskje hørt om det hvis disse innebygde sikringene ikke var trygge nok. Vesla verken skjønner eller rekker opp til sikringen på vinduet, så det er kanskje mer det om den faktisk holder om hun lener seg ordentlig mot vinduet.
Uten å egentlig vite noe om det, så vil jeg tro de tåler såpass om det er tilfelle.
 
Jeg hadde sikkert satt på ekstra sikring for å være sikker... (men jeg er hønemor da, det vet jeg :p)
 
De ville jo ikke kalt det sikring om de ikke var sikre? Da hadde de vel latt være å montere dem tror jeg, fremfor å kaste bort produksjonspenger på noe som ikke funker?
 
Jeg hadde ikke kommet til å vurdere ekstra sikring engang, vinduet komme jo med barnesikring
 
Har montert ekstra sikring på vinduer, kjøper de på clahs Olsson og koster lite mot sikringen
 
Jeg stoler ikke på den sikringen som er på vinduer. Hunden min har klart å lene seg på vinduet så den gikk opp [emoji14] har ingen annen sikring her vi bor nå, men vi flytter til utlandet snart og da har vi satt opp ordentlige sikringer som ikke går opp
 
Hvis du føler deg bedre med en ekstra sikring så gjør du det, hønemor eller ei. :) Går jo også an å sette på en enkel krok høyt oppe som tillegg.
 
Back
Topp