Barneselskap

Milla92

Elsker forumet
Hva skal til for at dere avlyser et barneselskap?
Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt på det.

Min datter fyller snart året, og flere har takket nei til å komme pga fotballkamper og diverse.
Heldigvis vil de fleste komme..!!
Jeg har kun invitert de med små barn vi har aller mest med å gjøre, da datteren min blir 1 år og ikke går i bhg.

Men nå innrømme at jeg gruer meg litt til hun blir eldre, skjenner det stakk litt i magen når (etter min mening) uviktige ting kommer forran et bursdagselskap.
Har lest så mange steder i media de siste årene om barn som nesten ikke får bursdagsgjester....og tenker at det var vi som foreldre en viktig jobb forrann oss!!
 
Jeg synes ikke en fotballkamp er grunn nok til å droppe en bursdag. Da tenker jeg det er foreldrene som prioriterer helt feil og er et stort snev egoistisk...

[emoji8]
 
Jeg tror faktisk vi aldri har avlyst et eneste barneselskap, og jeg har vært tante i mange år;) Forresten, vi avlyste ett enten i fjor eller året før, men det var ikke pga fotball eller andre uviktige ting. Nå feirer vi kun med familie enda+ et vennepar da vi er en veldig stor familie og vi ikke har sett poenget med å be f.eks barn fra barnehagen enda. Han er 3 år. Men jeg har ei søster og svoger som avlyser ofte fordi de ikke gidder, men bruker unnskyldninger som at de er opptatt med ditt og datt. Vi er flere som har avslørt løgnene, men vi reiser likevel på bursdagene til barna deres. Vi liker bursdager:)
 
Jeg har takket nei pga reiseavstand men langt til familien og betale 1000kr pr prs minst i transport kan vi ikke i tide og utide... ellers prøver vi å gå
 
Fotballkamper barna er med på går foran bursdag her fordi de er såpass få på laget
Heldigvis sjekker de fleste at de ikke kræsjer med aktivitet før de inviterer
 
Det forandrer seg som regel litt med årene. En ettåring skjønner ikke noe av det. Mange har kun familieselskap når de er så små.

Hvis de som har eldre søsken skal på noe annet så skjønner jeg at det prioriteres. Her var eldste 6 år når yngste var ett år, hadde helt klart prioritert at seksåringen fikk dra på fotballkamp enn at ettåringen gikk glipp av en bursdag hun ikke engang vet om/skjønner. Seksåringen ville heller ha spilt kamp enn feire en ettåring.

Men akkurat den aller første bursdagen, spesielt til første barnet, er veldig spesiell for mødre og det er mye følelser involvert. Så jeg skjønner skuffelsen din. Det er litt annerledes med familie og venner da. Familieselskaper drar vi på, evt deler oss om det er noe annet.
 
Det forandrer seg som regel litt med årene. En ettåring skjønner ikke noe av det. Mange har kun familieselskap når de er så små.

Hvis de som har eldre søsken skal på noe annet så skjønner jeg at det prioriteres. Her var eldste 6 år når yngste var ett år, hadde helt klart prioritert at seksåringen fikk dra på fotballkamp enn at ettåringen gikk glipp av en bursdag hun ikke engang vet om/skjønner. Seksåringen ville heller ha spilt kamp enn feire en ettåring.

Men akkurat den aller første bursdagen, spesielt til første barnet, er veldig spesiell for mødre og det er mye følelser involvert. Så jeg skjønner skuffelsen din. Det er litt annerledes med familie og venner da. Familieselskaper drar vi på, evt deler oss om det er noe annet.

Helt enig. Hadde prioritert en ettårsdag jeg familien høyere enn venner. Når barna er større ( 4-5) så prioriteres barnebursdag høyt, har kun en gang måtte si nei, da pga sykdom.
 
Er det familie eller venner som har takket nei?

Og så må jeg bare si. I en klasse med 36 elever, blir det mange bursdager. Det blir mange helger. For mange spør du meg.
Vi betaler for idretten, og man ikke avlyse treninger og kamper hele tiden. Vi er også glad i reise bort i helgen, samt har familie vi ønsker å besøke. Vi må si nei til noen bursdager.
 
De eneste gangene vi avlyser er hvis vi er bortreist. Bursdag trumfer fotballtrening, men som nevnt over her, ville ikke avlyst fotballkamp for å gå i bursdag til en ettåring. Kun for at han skulle i bursdag til venner/klassekamerater
 
Back
Topp