Barnerommet

Hermine

Gift med forumet
Flere som har startet med å innrede barnerommet? Har veldig lyst til å se bilder!!
Vårt barnerom har vært lagerrom, skrekk og gru så mye ting! I dag tok vi oss på tak, og har ryddet det helt rent i tillegg til at mannen vasket tak, vegger og gulv. Snille mannen:) Vi fylte 2 søppelsekker med skrot, 1 stor eske til loppis, et par poser til Fretex. Det som skal tas vare på er sortert og pakket i plastesker og merket. Det går i garasjen, der har vi hems. Rommet ble ferdig malt i 2013, og har ikke vært i bruk, så nå er det fiks ferdig til innredning:) Gleder meg til å begynne planleggingen, men trenger tips:)
 
Heldiggris, vi skal bare bo der vi bor i noen måneder etter at snuppa kommer, så hun må dele med oss fram til det :p
 
Neeei :( Vi stresser med å finne ny leilighet, så det er lite vits å begynne å innrede noe her vi bor :( slit!
 
Nei, vi har ikke det... Tror ikke det blir aktuelt før om en stund heller.
Rommet hun skal ha er i bruk av storebror nå. Og det ligger i en annen etasje enn vårt rom. Så jeg tror det kommer til å gå en stund før jeg føler meg komfortabel med å legge henne på eget rom :/
 
Nei, her deles det rom med oss i ganske mange mnd regner jeg med, siden vi gjorde det med førstemann også. Og storebror skal bytte rom når tiden er inne for babyen å ha eget rom. Jeg er ikke skapt for å ha babyen på ett annet rom enn meg om natta :p
 
Vi har kjøpt hus, men flytter ikke før til våren, så der er det noen andre som må rydde. :D

Kan dele noen tips fra det første rommet til storesøster?
- Togbane og duplo i to kasser under senga, lett tilgjengelig allerede fra krabbealder. Lett å rydde selv.
- Kommode til klær i gangen rett utenfor rommet; Klesvask var greit å kombinere med leggetid de kveldene vi måtte innom fem-seks ganger for å roe ned hoppetussa. (Å sette seg ned var bare irriterende.)
- Blendingsgardiner, så ikke sola regulerer døgnrytmen.
- Dype bokhyller til leker, spill og bøker. Unger får fort ekstremt mange ting!
 
Nei, her deles det rom med oss i ganske mange mnd regner jeg med, siden vi gjorde det med førstemann også. Og storebror skal bytte rom når tiden er inne for babyen å ha eget rom. Jeg er ikke skapt for å ha babyen på ett annet rom enn meg om natta :p
Samme her.. Vil tro til ettårsalderen..
 
Neeei :( Vi stresser med å finne ny leilighet, så det er lite vits å begynne å innrede noe her vi bor :( slit!

Huff, jeg skjønner det må være stress! Håper dere finner noe snart!
 
Vi har kjøpt hus, men flytter ikke før til våren, så der er det noen andre som må rydde. :D

Kan dele noen tips fra det første rommet til storesøster?
- Togbane og duplo i to kasser under senga, lett tilgjengelig allerede fra krabbealder. Lett å rydde selv.
- Kommode til klær i gangen rett utenfor rommet; Klesvask var greit å kombinere med leggetid de kveldene vi måtte innom fem-seks ganger for å roe ned hoppetussa. (Å sette seg ned var bare irriterende.)
- Blendingsgardiner, så ikke sola regulerer døgnrytmen.
- Dype bokhyller til leker, spill og bøker. Unger får fort ekstremt mange ting!

Takk for gode tips!
Vi er heldige og bor i nytt hus med store soverom, ordentlig luksus med de rommene altså:) Nå er vi bare overlykkelige over at vi faktisk skal bli foreldre, og at vi får fylle huset vårt med barn. Har ventet på dette i 6 år, og har jo rukket å få en del på stell gjennom disse årene. Blant annet flyttet på landet:) Hadde vi fått barn når vi ønsket, så hadde vi bodd i en liten leilighet i 4. Etg uten heis - så det er fordeler og ulemper med alt. Men å være ufrivillig barnløs er iallfall ikke å anbefale.
 
Vi har trappe hus med 4 etasjer(blir på en måte halve). 1 soverom øverst og 2 helt nederst. Vi har ene nede og storebror det andre, regner med det blir slik i noen år til. Snuppa kommer til å sove på vårt rom i sikkert noen år, men mannen pendler så i ukedagene er det bare jeg hjemme. Planlegger hjul på sprinkel senga så den lett kan eks trilles inn på storebrorsmrom i helgene bare
 
Vi skal starte så smått i høst :) Selv om han skal bo hos oss i begynnelsen ønsker jeg å ha resten av rommet på plass før fødsel, og bare ha sengen hans inne hos oss. Da er alt på stell til han etterhvert skal flytte inn på eget rom. Planleggingen er så slått begynt, men tror det kommer litt etterhvert :)
 
Har begynt å nærmer oss ferdig :) siden jeg er så ekstremt kresen og pirkete så har mamma vært en engel og sydd fine gardiner til meg :D jeg ville ha helt enkle lyse blå litt tjukke uten noe mønster og bamser på , men det nyttet ikke å finne i butikk :p
 
Har malt, men alt det andre gjenstår :) Vi skal ha henne på rommet vårt i begynnelsen, men regner med å ha rommet hennes klart før fødselen likevel :)
 
Har jenterommet klart, "problemet" er bare at det bor to jenter der :p
Familie på snart 5 stk med kun 2 soverom utgjør stort problem ;-) Nå har eldste akkurat fylt 9 så hun kan ligge i kjelleren (innrede gjesterommet) om hun vil. Men det ligger i kortene at huset må bygges ut i en eller annen retning!
 
Babyen skal jo ligge på vårt rom i begynnelsen, men vi tenker at desto mer som er klart før han kommer desto bedre:) Vi trenger også et sted å ha klærne hans, så nå skal vi gjøre i stand litt etter litt.
 
Vi har nettopp flyttet til et småbruk med fire soverom på loftet. Det ene (til storesøster på 11) er snart ferdig oppusset. Etter det tar vi vårt, så "gutterommet". Vi planlegger at minstemann sover på vårt rom det første året. :) 22mnd mellom guttene så er veldig spent på hvordan det går når de skal dele rom. :)
 
Rommet er klart egentlig. Må bare møbleres og siden det har blitt et typisk oppbevaringsrom, så må det ryddes. Vil være klart før baby kommer. Skal ha stellebord og klærne hans der selv om han sover på vårt rom første halvåret tenker jeg..
 
Vi kjøpte oss hus for ett år siden og har pusset opp så og si hele huset no.
Storesøster hadde først rommet ved siden av vårt, men ho skulle på sikt få et større rom oppe. Vi pusset opp rommet ved siden av oss, med en skjønn tapet og rosa maling til storesøster. Storesøster flyttet opp så fort ho fekk lov, så var i grunn unødvendig å pusse opp rommet nede til ho, men siden det kommer en lillesøster no så passer rommet helt perfekt!:D
Ellers så har eg malt en kommode og bytta Knotter på den som passet perfekt på rommet:)

Her håper eg at lillesøster er som storesøster å sover i egen seng, og kan flyttes inn på eget rom så snart som mulig, men regner vel egentlig ikkje med det. Var nok veldig heldig med første:p
 
Vi skal ha henne på vårt rom først, men vi må få ryddet rommet som hun skal ha. Skal i alle fall få inn en kommode til klær der i god tid før. Lyst til å vaske litt snart :p
 
Back
Topp