Barnemat

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Ja, har du noen plan på når du skal starte å gi det? Ved 4 mnd, vente til 6 mnd?
Skal du lage mye selv?

Jeg gleder meg til det, starter ved 4 mnd her tenker jeg. :) Jeg gir henne mme nå, så greit å starte på litt smaker fra 4 mnd :)
gjorde det med storesøster og gikk veldig bra. Da sov hun også hele natten :)
 
Tenkte å starte med små smaksprøver av frukt&grønt ved 4 mnd (hjemmelaget) og grøt ved 6 mnd.
Kjøpt inn diverse Kidsme holdere, så håper hun viser interesse for å spise selv fra start av [emoji847]
Alltid spennende å se reaksjonene første gang de får noe nytt [emoji23]
 
Starter med små smaksprøver ved 4 mnd, men begynner ikke med måltider eller grøt før 6 mnd. Lager det selv [emoji846] synes det er kjekt å holde på og greit at han blir vant til mat med smak fra starten.
 
Begynner nok med smaksprøver ved 4 mnd her også. Mos av diverse grønnsaker i første omgang, og frukt i smakssmokk. Kjørte litt sånn BLW light med storesøster, så når minstemor kan sitte litt bedre skal hun få spise selv. [emoji4]
 
Her blir det BLW fra 6 mnd. Ga søstra mos av banan eggeplomme og avokado også, så håper hu her liker det, veldig greit å ha med på tur!
 
Tror nok han skal få smaksprøver fra han er 4mnd,vet ikke om jeg klarer å vente lengre:p Kan se for meg at det er mange morsomme reaksjoner :joyful:
Etter det ser jeg litt an når han får måltid,men sånn i utgangspunkter så blir det fra 6mnd:)

Jeg tenker å prøve å lage mye av maten selv,men kommer nok til å ha noe glass stående som back up:)
 
Fullammer nå, men tenker også å begynne å la henne smake litt når hun er 4 mnd. Blir mest mulig hjemmelaget :)
 
Gleder meg til å la han få smaksprøver. Begynner så fort han er 4 mnd. Får kun MME så trenger litt variasjon. Er kokk og har hatt mye fokus på baby/barnemat de siste årene så blir spennende å teste det ut på egen arving [emoji4]
 
Planen her er å gi henne litt smaksprøver når hun er 4.mnd (kun 4 uker til!) Nå fullammer jeg henne, og jeg kommer til å fortsette med amming så lenge det fungerer fint. Det skal bli spennende å se hva baby synes om ulike matvarer etterhvert! :)
 
Håper å fullamme så lenge som mulig, men kanskje vi prøver smaksprøver fra 4-5 mnd alder, må se hvordan ting går og om hu viser intresse for det :)
Babymaten håper jeg å kunne lage selv da vi begynner med det :)
 
Dere er flinke som skal lage maten selv. Vet det ikke er så hokkus pokkus og har noen fine bøker om det. Prøvde med storesøsteren, men hun ville ikke ha :p
Pluss at latskapen lenge leve, var så greit med disse glassene.
 
Dere er flinke som skal lage maten selv. Vet det ikke er så hokkus pokkus og har noen fine bøker om det. Prøvde med storesøsteren, men hun ville ikke ha :p
Pluss at latskapen lenge leve, var så greit med disse glassene.

Jeg lager bare utifra hva vi andre skal spise jeg. Lager ikke noe ekstra eller annerledes. Må bare unngå salt, heller salte på tallerken. Jeg lager en porsjon av dagens middag, moser og setter i kjøleskapet. Da trenger jeg bare å varme og servere den dagen etter. Da har jeg middag til baby selv om han blir sulten før vi andre skal spise middag [emoji4]

Også lager jeg babymat av alle rester, som jeg fryser. Da har jeg babymat de dagene vi av en eller annen grunn ikke har det klart i kjøleskapet. Så det er egentlig ikke «babymat», men vanlig mat som vi andre spiser også [emoji4]
 
Back
Topp