Barnehagestart

Du er nå god <3

Det kommer til å gå så fint! Det er helt forferdelig, men oppi det hele så er det jo spennende og ganske vakkert. Tenk så store de plutselig er. Alt de skal lære, se, oppleve. Det er mest av alt vemodig syns jeg.

Min trøst er at han sover 1-2 timer der og noe av tiden går til spisingen så da er det ikke altfor mange timer hvor han skal finne seg til rette og leke blant de andre. Selv om det går veldig fint det og.

Vår gutt er veldig rolig, han gråter sjeldent, spesielt med andre enn oss foreldre, så de er ekstra oppmerksomme på han. Han er veldig leken og tuller masse, men også observerende og behersket. Det føles godt for oss, at selv om han lett kunne havnet i bakgrunnen av de som gråter masse eller gjør mye utav seg, så er de ansatte faktisk ekstra oppmerksomme på de som er som han. For jeg ser jo at han bærer på utrolig mye følelser selv om han ikke slipper det ut på samme måte som de andre. Og det er så fantastisk at de ansatte også er bevisste på det, og ser det selv.


Vemodig ja! Måtte gråte noen tårer i dag når han hadde sovnet. For det var så... mye. At han er så liten, men så stor likevel. Han hadde på seg gul ny ryggsekk på ryggen (med bamse og smokk oppi) og var sååå stolt <3

Kjempefint at de ansatte er bevisst på at han kan trenge dem han også selv om han ikke gråter! Er sååå viktig at man vet at småttisene blir sett :) Hvis ikke føler man jo ikke at det er greit at de er der.

Jeg trøster meg også med at noen timer midt på dagen går med til soving.
Men i begynnelsen så blir det Veeeeldig korte dager her hehe... der jeg tenker å hente han når han våkner. For i dag (første dagen hans), så virret han mye rundt og det var tydelig at selv om det var spennende, så var det helt overveldende mye inntrykk på han. Så han sov jo i 3 timer etterpå! Og har vært sliten hele dagen.
Men han likte seg der da. Fikk skikkelig kjemi med en ansatt på naboavdelingen (de skal leke mye ute med dem). Det var godt å se :)
 
Back
Topp