Barnehageplass

Lizz83

Gift med forumet
er det noen av dere som har fått barnehageplass? Vi har jo storebror som går i BHG og har søkt på søskenprioritet, noe vi ikke har fått!
Så nå står vi uten BHG-plass til høsten i en kommune som gikk ut i avisen for en uke siden og sa at det var mer enn god nok dekning for alle barn som hadde søkt plass....
Grunnen som de har gitt oss er at de påstår at vi ikke har søkt om plass før i desember, noe som er helt feil (vi søkte om plass fra 1.august). Så nå har jeg prøvd å få tak i hun kjerringa hele uka (per e-post), men de svarer hun ikke på. Det er jo mye viktigere å bli tatt bilde av i avisa enn å svare på e-post og gjøre jobben sin. Kjenner at jeg er så ufattelig forbanna på kommunen nå. Det værste av alt, er at jeg er ansatt der selv.....
 
Vi søkte innen 1 mars, fikk svar i midten av mars. Fikk plass fra datoen vi ønska :)

Fy flate så dårlig! :eek:Tror jeg hadde gått til avisa, om ikke noe annet så hadde jeg truet med det. Da ser hun dum ut etterpå hvertfall:hungover:
 
Vi har fått:)ble 3 ønsket. Hadde søkt han fra 1.desember, men fikk gjort om til 1.oktober. Hadde også ordnet dagmamma tilfelle vi ikke fått plass:joyful:
 
er det noen av dere som har fått barnehageplass? Vi har jo storebror som går i BHG og har søkt på søskenprioritet, noe vi ikke har fått!
Så nå står vi uten BHG-plass til høsten i en kommune som gikk ut i avisen for en uke siden og sa at det var mer enn god nok dekning for alle barn som hadde søkt plass....
Grunnen som de har gitt oss er at de påstår at vi ikke har søkt om plass før i desember, noe som er helt feil (vi søkte om plass fra 1.august). Så nå har jeg prøvd å få tak i hun kjerringa hele uka (per e-post), men de svarer hun ikke på. Det er jo mye viktigere å bli tatt bilde av i avisa enn å svare på e-post og gjøre jobben sin. Kjenner at jeg er så ufattelig forbanna på kommunen nå. Det værste av alt, er at jeg er ansatt der selv.....

Desemberbarna regnes ikke med i bhgdekningen pga det ikke er lovfesta.
 
Desemberbarna regnes ikke med i bhgdekningen pga det ikke er lovfesta.

Dette stemmer ikke i forhold til søskenprioritet i private BHG. Der går søsken først - uavhengig av når de er født. Storebror er født bare 5 dager tidligere på året (altså slutten av nov og da fikk vi plass med en gang selv om at det da ikke var full dekning).
Men gjett om at jeg er forbanna på kommunen. Det værste av alt er at de fant ikke vikar som kunne overta stillingen min i svangerskapspermisjonen. Så det blir neppe populært at jeg må søke om forlenget permisjon
 
Jeg har ikke tenkt til å søke plass, har lyst til å prøve å gå hjemme med han ett år til. Eller så vil jeg ha dagmamma :) Blir spennende å prøve noe helt nytt
 
Dette stemmer ikke i forhold til søskenprioritet i private BHG. Der går søsken først - uavhengig av når de er født. Storebror er født bare 5 dager tidligere på året (altså slutten av nov og da fikk vi plass med en gang selv om at det da ikke var full dekning).
Men gjett om at jeg er forbanna på kommunen. Det værste av alt er at de fant ikke vikar som kunne overta stillingen min i svangerskapspermisjonen. Så det blir neppe populært at jeg må søke om forlenget permisjon

Ok, men da har de jo gjort feil:banghead:
 
Vi søkte riktignok i 4 barnehager og fikk ingen av ønskene. Når jeg ser på det nå og vet det går at samboer kan hente i bhg med arbeidsbilen likevel, så spiller det ingen rolle. Ble bare litt frustrert der og da når de virkelig ikke kunne innfri noen av de 4 bhg liksom. :banghead:
 
Vi fikk ikke... venter spent på 2.opptak nå 20.april.
 
Vi har fått plass fra 1. november, og skal ha lang innkjøring før hun begynner :)
 
Vi har fått plass i storebror sin bhg (privat bhg). Søkte plass egentlig fra 1. Januar, men har fått fra 1 november. Kommer ikke til å benytte oss av den før januar da, eller kommer til å bruke tiden til rolig tilvenning:)
 
Har søkt, men får ikke svar før tidligst juni. Har jo ikke rett på bhg, så her har vi fått beskjed om at vi først kommer med på supplerende opptak.
 
Kjenner jeg misunner alle som har fått plass.... 2.opptak er 20.april (denne uken) så teller de 14 dager etter det,såå kan det være vi får plass... ventet på evt brev i postkassen.
 
1.november. skrev vi kunne begynne alt fra 1.okt- 1.feb, så lenge vi fikk plass :p

Okei. Satte opp 1.desember vi (også Trondheim). Var kanskje ikke så lurt det? [emoji848]
Tror han blir hjemme til august 19 uansett, men frister lite med kontantstøtte istedenfor lønn :/
 
Vi ringte barnehagen i dag (Bergen). De mente at vi måtte endre søknaden til 15 desember (har søkt fra 1 januar), siden da var det større sjanse grunnet at de da får tilskudd fra kommunen. Ellers mente de at vi mest sannsynlig fikk plass, men hovedopptaket måtte bli ferdig før de kunne si noe sikkert. Det er ikke ferdig før i juni (kunne ikke endre søknaden før da heller). Så må bare vente...
 
Vi ringte barnehagen i dag (Bergen). De mente at vi måtte endre søknaden til 15 desember (har søkt fra 1 januar), siden da var det større sjanse grunnet at de da får tilskudd fra kommunen. Ellers mente de at vi mest sannsynlig fikk plass, men hovedopptaket måtte bli ferdig før de kunne si noe sikkert. Det er ikke ferdig før i juni (kunne ikke endre søknaden før da heller). Så må bare vente...

Jeg har hørt flere si at det er lurt.
 
Back
Topp