Barnehageplass

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Mange som har fått barnehageplass? Vi har søkt fra januar men ser ikkje ut som vi får plass. Trur eg skal prøve å jobbe 40% så skal pappen ha han når eg er på jobb. Ellers må vi nok basere oss på snille besteforeldre. Andre som ikkje skal ha barnehageplass før til hausten igjen?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Frøkna her går i barnehagen allerede,gått der i snart 2 mnd. Hun stortrives der,og vi får mye skryt av at hun er ei blid jente som er lett å ha med å gjøre.
 
Har ikke hørt noe ennå, men tror vi får plass i desember.
Om vi ikke får plass, så må vi bestille min mamma :) Hun er pensjonist, og stiller nok gladelig opp :)
 
Har ikke hørt noe ennå, men tror vi får plass i desember.
Om vi ikke får plass, så må vi bestille min mamma :) Hun er pensjonist, og stiller nok gladelig opp :)
Hørte ingening eg heller, så ringte til barnehagen og spurte. Var på 9. Plass på venteliste og dei har bare eitt opptak. Ho kunne ikkje sei at vi ikkje fekk plass, men var ikkje så sannsynlig! Her er det bare bestefedrene som er pensjonistar, men dei stiller nok opp dei og :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hørte ingening eg heller, så ringte til barnehagen og spurte. Var på 9. Plass på venteliste og dei har bare eitt opptak. Ho kunne ikkje sei at vi ikkje fekk plass, men var ikkje så sannsynlig! Her er det bare bestefedrene som er pensjonistar, men dei stiller nok opp dei og :)


Sent from my iPad using BV Forum
Når vi fikk plass til storebror ringte de i november, så jeg er ikke bekymra. Styrer har sagt til meg, uoffisielt, at vi får plass så lenge det ikke skjer noe ekstraordinært :)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal gå hjemme med lillegutt til høsten, men skal benytte oss av åpen barnehage :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan hvertfall si at frøkna her elsker å være i barnehagen,og jeg ser tydelig at hun stortrives i samhandling med alle de andre barna. Så de som kontant påstår at barn ikke har godt av å begynne tidlig i barnehagen,kan ta seg en bolle og se den fantastiske utviklingen jenta mi har hatt i høst. Hun har en flott språkutvikling,og hun beveger seg på en annen måte enn før. Jeg vet at det hadde kommet seinere også,men jeg føler at hun nå er mer på nivå med de som er på hennes alder. Og de ansatte i barnehagen er veldig flinke til å samarbeide med oss foresatte og å følge opp barna individuelt,så vi er veldig fornøyde.
 
  • Liker
Reactions: jc
Jeg skal gå hjemme med lillegutt til høsten, men skal benytte oss av åpen barnehage :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Så kjekt med åpen barnehage. Har ikkje noko sånt her, men vi er ein gjeng som har snakka om å få til ein møteplass iallefall, så håper vi får til det!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kan hvertfall si at frøkna her elsker å være i barnehagen,og jeg ser tydelig at hun stortrives i samhandling med alle de andre barna. Så de som kontant påstår at barn ikke har godt av å begynne tidlig i barnehagen,kan ta seg en bolle og se den fantastiske utviklingen jenta mi har hatt i høst. Hun har en flott språkutvikling,og hun beveger seg på en annen måte enn før. Jeg vet at det hadde kommet seinere også,men jeg føler at hun nå er mer på nivå med de som er på hennes alder. Og de ansatte i barnehagen er veldig flinke til å samarbeide med oss foresatte og å følge opp barna individuelt,så vi er veldig fornøyde.
Så bra det funker for dåke :) kjenner sjølv at eg ikkje er heilt klar for det og at eg er redd han ikkje skal få nok oppmerksomhet i ein barnehage no. Men dei er jo veldig forskjellige og kan godt hende det hadde gått heilt fint!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har fått 3 dager i uka fra januar. Så skal pappa'n ha permisjon de to siste dagene :)
Så du skal i full jobb igjen? Kjenner eg er spent på koss det blir å komme tilbake i jobb! Begynna å glede meg litt no :) men kjenner eg gjerne kan gå redusert ei stund! Merkelig koss ting forandre seg, før vetleguten kom var det heilt utenkelig å ikkje jobbe 100%


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her har junior allerede begynt :)
Han går sin andre fulle uke nå, og stortrives. Ikke har han tid til å si hade til stakkars mamman sin engang på morgenen :p
Han har 100% plass, siden vi ikke vet ennå hvordan jeg jobber og hvor mye.
Og her ringte jeg bare til bhg`en å spurte om de hadde plass, noe de hadde, så han fikk plass på dagen via tlf.
Jeg personlig synes han har begynt alt for tidlig, men ifølge han selv, så ser det ikke sånn ut :)
 
Så du skal i full jobb igjen? Kjenner eg er spent på koss det blir å komme tilbake i jobb! Begynna å glede meg litt no :) men kjenner eg gjerne kan gå redusert ei stund! Merkelig koss ting forandre seg, før vetleguten kom var det heilt utenkelig å ikkje jobbe 100%


Sent from my iPad using BV Forum
Har 75% stilling på skole, så jobber hver dag og litt lengre dager enn stillings% tilsier. Men har til gjengjeld ferie i alle skoleferiene da! :)
Blir rart å plutselig overlate ungen sin til noen andre, sjøl til pappa'n. Han har jobbet veldig mye i sommer/høst, så det har vært mye bare meg og lillegutt. Men det går vel helst bra!
 
Vi har ikke fått barnehageplass og jeg begynner å jobbe igjen i januar. Jeg blir så nedfor og lei meg, for jeg har virkelig ikke lyst til å overlate henne til ei dagmamma jeg ikke kjenner. Ikke finner jeg noen på nett heller.. Hvordan finner man disse dagmammaene egentlig? Pappaen har fortsatt igjen permisjon, men han skal dele det opp og ta 4 uker pr år frem til hu er 3.
Huff- blir helt fortvilt jeg..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ikke fått barnehageplass og jeg begynner å jobbe igjen i januar. Jeg blir så nedfor og lei meg, for jeg har virkelig ikke lyst til å overlate henne til ei dagmamma jeg ikke kjenner. Ikke finner jeg noen på nett heller.. Hvordan finner man disse dagmammaene egentlig? Pappaen har fortsatt igjen permisjon, men han skal dele det opp og ta 4 uker pr år frem til hu er 3.
Huff- blir helt fortvilt jeg..


Sent from my iPhone using BV Forum

Spør venner og familie om de vet om noe,tanta mi var dagmamma for broren min før han begynte i barnehagen. Kanskje noen har noen de anbefaler,eller kanskje de kan være dagmamma selv. Hadde ikke samboer hatt 3 ukers ferie da jeg begynte å jobbe.så hadde jeg spurt ei kollega av meg som har vært dagmamma tidligere,så er bare å bruke nettverket sitt for alt det er verdt ;)
 
Vi har fått plats from desember, men lillemann ska starta i januar - så får jag " brukt upp" permisjonstiden min.
Tror att han kommer att trivas som fisken i vattnet - han är så glad i andra barn!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vi har ikke fått barnehageplass og jeg begynner å jobbe igjen i januar. Jeg blir så nedfor og lei meg, for jeg har virkelig ikke lyst til å overlate henne til ei dagmamma jeg ikke kjenner. Ikke finner jeg noen på nett heller.. Hvordan finner man disse dagmammaene egentlig? Pappaen har fortsatt igjen permisjon, men han skal dele det opp og ta 4 uker pr år frem til hu er 3.
Huff- blir helt fortvilt jeg..


Sent from my iPhone using BV Forum
Så kjedelig situasjon :( er ikkje fleire barnehagar som er aktuelle? Her veit eg dei har plassi ein som blir litt omvei å kjøre til, men sålenge vi ikkje må så utsett eg det heller enn å søke han inn der. Ikkje noko kjekt å levere til nåken du ikkje kjenner nei. Håper du finn nokon i nettverket ditt eller iallefall nokon med gode referanser!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nå har vi fått plass fra 15.des. men lillebror skal ikke begynne før slutten av januar. Letta over at plassen er i boks:)

Real, håper dere finner en god løsning:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Jeg har ikke søkt enda..vil vente i det lengste:) Men så jobber jeg selvstendig og kan ta endel ettermiddag og kveldsjobb!

ang tidlig i barnehage og ikke..jeg hadde nr 1 tidlig hos dagmamma/barnehage i fulltid fordi jeg jobbet og var alene med ham.
Den som ikke likte ordningen var vel meg! Han eelsket barnehagen "sin" som de sier hehe..men min samvittighet var mørk som fy..jeg tror det er verst for foreldrene jeg..
 
Back
Topp