Barnehageliste, anyone?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Det nærmer seg, og nå har vi litt ekstra kroner. Noen som har en god liste å dele med meg, så jeg kan rote litt rundt på nettet? [emoji4]
 
Det varierer litt frå barnehage til barnehage, vi har friluftsbarnehage og ungane er ute så og sei alltid (unntak er storm og tordenvær). Så vi har ekstra av yttertøy.
3 sett regntøy
2 parkdresser til vår/haust
2 par støvler
2 par cherrox
5 sett fleece
5 sett ull
3 par regnvotter
Huer, hals og votter
Av det som vi har fleire av, henger det alltid eitt sett i bhg, også har vi backup heime sånn at me har ekstra når ting må vaskast :)
Men, dette er jo for unger som kun er ute :)
 
Det varierer litt frå barnehage til barnehage, vi har friluftsbarnehage og ungane er ute så og sei alltid (unntak er storm og tordenvær). Så vi har ekstra av yttertøy.
3 sett regntøy
2 parkdresser til vår/haust
2 par støvler
2 par cherrox
5 sett fleece
5 sett ull
3 par regnvotter
Huer, hals og votter
Av det som vi har fleire av, henger det alltid eitt sett i bhg, også har vi backup heime sånn at me har ekstra når ting må vaskast :)
Men, dette er jo for unger som kun er ute :)
Genial liste tar vare på denne til høsten om jeg for plass
 
Her ligget det liste på siden til bhg. Den lista over var det ett ganske stort antall av plagg i forhold til den min datter går i. Der Bee de om at det til en hver tid ligger 2 plagg pr ting. Nå blir ikke fleece elle rull brukt så har bare ett sett av hver i tilfelle der blir kaldt en dag. Har ett sett regntøy og en parkdress der nå. Har dobbelt pga vasking osv.
 
Ett sett regntøy
En parkdress
En softshelldress
Et sett tykk ull
Et par regnvotter
Sydvest
1 par overgangssko (goretex)
1 par vinterstøvler (trenger vel ikke dem så mye lengre da, så blir å kjøpe noen joggesko) (goretex)
To sett med skift
2 luer
2 par tynne votter
1 hals

Det er det vi har liggende. Dressene tar jeg med hjem i helgene eller om jeg vet de skal brukes på ettermiddagen.
 
Her ligget det liste på siden til bhg. Den lista over var det ett ganske stort antall av plagg i forhold til den min datter går i. Der Bee de om at det til en hver tid ligger 2 plagg pr ting. Nå blir ikke fleece elle rull brukt så har bare ett sett av hver i tilfelle der blir kaldt en dag. Har ett sett regntøy og en parkdress der nå. Har dobbelt pga vasking osv.
Det skal jeg sjekke [emoji4] Men den er lite oppdattert, så håper ikke for mye [emoji85]
 
Her har vi liggende i BHG på denne årstiden:


1 parkdress (reimaTec)
1 todelt skallsett (Bergans)
2 par Goretex sko (viking, lave og høye)
1 par joggesko (Nike)
1 par støvler (Kavat)
1 par skallvotter (reima Tec)
1 par ullvotter (Kivat)
1 lue med knyting (Kivat)
1 tynn lue (pop)
1 tynt fleece sett (Bergans)
1 vindfleece (pop)
1 buff


2 sett med skift (bukse, trøye, sokker, boxere)

Vi bruker ikke regntøy, så skallsettet brukes som dette, har ekstra dress hjemme om det skulle være nødvendig (Wheat)
 
På høsten i fjor da tuppa var 15 mnd hadde vi ca dette til barnehagen:
Ett regnsett
To parkdresser (en var litt tykkere enn den andre, nå har vi en skalldress og en softshell som er fleeceforet)
Goretex joggesko
Støvler
Lue med vindstopper over ørene (iallefall Reima, Kivat og Reflex har slike)
Tynn ullbalaklava
Tynn bomullslue
Hals
Uforede regnvotter
Flere tynne votter i ull og bomull
Flecce/ulldress

Vi hadde en samtale med bhg før oppstart. Da fikk vi en liste over klær/utstyr de burde ha til de forskjellige årstidene :)
 
På høsten i fjor da tuppa var 15 mnd hadde vi ca dette til barnehagen:
Ett regnsett
To parkdresser (en var litt tykkere enn den andre, nå har vi en skalldress og en softshell som er fleeceforet)
Goretex joggesko
Støvler
Lue med vindstopper over ørene (iallefall Reima, Kivat og Reflex har slike)
Tynn ullbalaklava
Tynn bomullslue
Hals
Uforede regnvotter
Flere tynne votter i ull og bomull
Flecce/ulldress

Vi hadde en samtale med bhg før oppstart. Da fikk vi en liste over klær/utstyr de burde ha til de forskjellige årstidene :)
Takk :D
 
Vet ikke hvor gammelt barnet er, men hvis h*n fortsatt sover på dagtid er det viktig å huske på votter og luer som er egnet til soving, dersom de sover ute. Og selvsagt pose/dyne/teppe. [emoji4]
 
Back
Topp