barnehageansatte og parfymebruk

  • Trådstarter <3<3 <3 <3 <3 <3 <3
  • Opprettet

Burde barnehageansatte få bruke parfyme?

  • Ja

    Votes: 11 73,3%
  • Nei

    Votes: 4 26,7%

  • Antall som har svart
    15
Er det noe å mene noe om? Altså, skal jeg komme her å nekte de barnehageansatte å bruke parfyme?? Nei noe så dumt, snakk om å dra den "litt" for langt :p
De færreste bader jo i parfyme og stinker på mils avstand (og hadde de gjort det, så hadde jeg sagt det også) ;)
Får nå være grenser for alt man skal legge seg oppi.
 
Jeg har astma, er allergisk mot parfyme, fått av mamma og hele familien har det, så for mitt barns del: Hold parfymelukta langt unna...
Jeg får anfall av sterke lukter, og det gjelder alle overveldende lukter som overrasker meg, det kan til og med være at jeg blir overrasket av sterk kakao-lukt hvis jeg skal drikke ett glass med kakao.
Jeg håper ikke lillemann er like ille som meg...
 
Er det noe å mene noe om? Altså, skal jeg komme her å nekte de barnehageansatte å bruke parfyme?? Nei noe så dumt, snakk om å dra den "litt" for langt :p
De færreste bader jo i parfyme og stinker på mils avstand (og hadde de gjort det, så hadde jeg sagt det også) ;)
Får nå være grenser for alt man skal legge seg oppi.
Tja det er flere barnehager som har retningslinjer for dette hos ansatte. De færreste bader I parfyme, men har opplevd å få barn hjem som lukter som om de har Vært på byen, ettåringen forstår ikke hvorfor han må bade og bytte klær før han kan få kos for at man skal forsikre seg om at man ikke må rett på akutten med astmaanfall.
De små kan jo heller ikke si ifra om det plager dem når noen har på så mye parfyme. Er forsåvidt flere allergifremkallende Stoffer I Mange parfymer Så Barna Kan utvikle allergier Og sensitivitet.

Mange er like plaget av parfymelukt som av tobakksrøyk.

Hvordan tar man pent opp med folk at det oser av dem og ungene derfor oser når de kommer hjem?
 
Tja det er flere barnehager som har retningslinjer for dette hos ansatte. De færreste bader I parfyme, men har opplevd å få barn hjem som lukter som om de har Vært på byen, ettåringen forstår ikke hvorfor han må bade og bytte klær før han kan få kos for at man skal forsikre seg om at man ikke må rett på akutten med astmaanfall.
De små kan jo heller ikke si ifra om det plager dem når noen har på så mye parfyme. Er forsåvidt flere allergifremkallende Stoffer I Mange parfymer Så Barna Kan utvikle allergier Og sensitivitet.

Mange er like plaget av parfymelukt som av tobakksrøyk.

Hvordan tar man pent opp med folk at det oser av dem og ungene derfor oser når de kommer hjem?

Jeg ville tatt det opp med enten styrer eller pedagogisk leder. :) Jeg jobber i barnehage, og hadde noen kommet til meg og bedt meg roe ned på parfymebruken, så hadde jeg så klart tatt hensyn til det! Er ikke noe stress det, vel? ;)
 
Har jobbet en del i barnehage og synes det skal være valgfritt. Men jeg har aldrig heller reagert på ansattes bruk av parfyme de virker veldig bevisste og ujålete faktisk nesten litt vel ujålete... akkurat som om jobben gjør deg mindre pyntete hehe men det er bare min synsing da.

Mest har jeg reagert på bestemødre som leverer / henter unger. Noen unger kan jeg lukte at ble levert av bestemor!
men det er vel sånn at en venner seg til parfymen med alderen og tar på litt ekstra uten og merke det selv lol.
 
Der sønnen min går har de ansatte samme retningslinjer som oss i helsevesenet, altså ikke parfyme, smykker, utringa topper, korte skjørt/shorts osv...
 
Enig i at en bør si ifra om det er sjenerende/ allergifremkallende osv. Vi som jobber det tåler det. Og blir jo bedre av og få konstruktiv kritikk/ tilbakemelding :)
 
Jeg ville tatt det opp med enten styrer eller pedagogisk leder. :) Jeg jobber i barnehage, og hadde noen kommet til meg og bedt meg roe ned på parfymebruken, så hadde jeg så klart tatt hensyn til det! Er ikke noe stress det, vel? ;)
Ja det har Vært null stress her på landet og har selv jobbet I flere barnehager uten ansatte sin parfymebruk var et problem, men I en større by I Norge opplevde jeg at det ble mye drama av det.
 
litt parfyme er greit, så lenge man ikke har bada i parfymeflaska. synes og dette gjelder for fuktighetskremmer. for er en del fuktighetskremmer som er sterkt parfymert. er ikke noe særlig å komme å levere ungen i barnehagen til ett menneske som stinker parfymert slik at det river i nese og hals, og man føler at man må ut å få frisk luft.
er ikke sikker på at slike mennesker selv merker at de har på for mye parfyme. tenker det kanskje blir litt som de som røyker eller jobber i fjøs, de er så vandt med denne lukta at de merker ikke nødvendigvis at det stinker røyk eller fjøs av de.
 
Si i fra om det er et problem :)

Syns foreldre kan være flinkere til å si i fra om røyklukt da... Har en det stinker av, men han driter i hva folk sier.. Håper snart foreldre nevner det..
 
Jeg jobber i kommunal barnehage og vi skal ikke bruke parfyme på jobb. Syns det er helt greit :)
 
Jobber selv i barnehage, og kan ikke huske at det noen gang har vært et problem med parfymebruk..
Må si at røykelukt er mye verre..der har vi faktisk hatt en episode med foreldre som sa ifra. Og bra var det :)
 
Veldig mange barnehager har retningslinjer for dette, på lik linje med helsepersonell.
Jeg har selv jobbet i barnehage hvor vi har hatt det slik.
Synets det var helt greit =)
 
Med mindre det er en helsemessig grunn til at det ikke er greit, synes jeg de skal få bruke parfyme.
 
Jeg syns det er helt greit at personalet bruker parfyme i moderate doser, så lenge det tas hensyn til evt. allergikere o.l. :)
 
Back
Topp