Barnehage

Hvordan gikk barnehagestart?:) bekymret førstegangsmamma her som skal sende ungen i barnehage fra august
Vet du hva, det gikk så bra! Langt over all forventning, og mammahjertet ble litt lettere for hver dag. Men det skal sies at huset vårt har aldri vært så rent som den første uka hun var i barnehagen. :hilarious: Måtte ha noe å henge fingrene i. Det kommer sikkert til å gå helt fint! :hug013
 
Hvordan gikk barnehagestart? :)

Det gikk bra [emoji4] hadde et par uker med tilvenning, der hun gråt da vi gikk ifra henne. Men det gikk seg fort til og var bare en liten stund akkurat i det vi sa hade
 
Hun kommer til å være 2 år og 1mnd når hun begynner i barnehage i august
 
Hvor lang tid brukte dere på tilvendingen?
Husker ikke hvor lenge, er jo 8 og 5 år siden [emoji13]

Men med eldste var jeg sykmeldt, og vi brukte nok ei uke eller to det vi økte litt dag for dag.
Han var stort sett i bhg fra 9.30-14.30/15 det første året.

Yngste var det samboer som var med, han brukte nok de 2 ukene før han begynte jobb etter ferien (han er lærer) på tilvenningen. Og så hadde han perm en dag i uka til uti november. Så da hadde hun fri en dag i uka. Men lengre dager ellers da.
 
Husker ikke hvor lenge, er jo 8 og 5 år siden [emoji13]

Men med eldste var jeg sykmeldt, og vi brukte nok ei uke eller to det vi økte litt dag for dag.
Han var stort sett i bhg fra 9.30-14.30/15 det første året.

Yngste var det samboer som var med, han brukte nok de 2 ukene før han begynte jobb etter ferien (han er lærer) på tilvenningen. Og så hadde han perm en dag i uka til uti november. Så da hadde hun fri en dag i uka. Men lengre dager ellers da.
Okey :)
 
Eldstemann til vår var 15 mnd når han begynte.
Vår yngste kommer til å begynne like før hun fyller ett år.
Jeg er litt spent på å sende henne i barnehagen før hun har fylt 1 år.
 
Eldste var 13 mnd, yngste 10 mnd
 
Hvordan gikk barnehagestart?:)

Med førstemann gikk det veldig bra! Ikke en eneste tåre, ikke de første dagene en gang [emoji4] Han var veldig klar for en ny hverdag. Nr to begynner i august, så det gjenstår å se. Tror nok det kommer noen tårer der [emoji85]
 
Med førstemann gikk det veldig bra! Ikke en eneste tåre, ikke de første dagene en gang [emoji4] Han var veldig klar for en ny hverdag. Nr to begynner i august, så det gjenstår å se. Tror nok det kommer noen tårer der [emoji85]
Lykke til ♡
 
Eldstemann til vår var 15 mnd når han begynte.
Vår yngste kommer til å begynne like før hun fyller ett år.
Jeg er litt spent på å sende henne i barnehagen før hun har fylt 1 år.
Hvordan gikk barnehagestart med eldstemann?:)
 
Her var eldstemann 15 mnd. Hadde tilvenning over en uke, men kortere dager i lang tid etterpå. Selve tilvenningen gikk over all forventning, kom raskt inn i rutiner og sov godt når det var sove tid. Det ble noen tårer når jeg skulle gå i begynnelsen, men det gikk raskt over. Tror det var jeg som satt med den største klumpen i halsen når jeg leverte. Utfordringen vår var at gutten var veldig sensitiv på nye intrykk. Vært det fra fødsel av. Så han trengte litt tid til å vende seg til alle inntrykk. Var heldig for jeg lillesøster ble født uka etter barnehagestart så jeg hadde mulighet til å lever sent og hente tidlig i lang tid. Lillesøster begynner i barnehagen i nov og hun er en annen type som ikke er like sensitiv så tror det Ikke vil bli noe problem med lengre dager for henne.
 
Back
Topp