Barnehage?

M

Moderator Irene

Guest
Hvor gammel er barnet ditt når det begynner i barnehage? :) Eller hva planlegger dere evt? :)
 
Planlegger å begynne med meget rolig start i mai, da er hun 14 mnd. Aner derimot ikke om vi får plass da...
 
Krysser fingrene for august, hvis arbeidsgiver sammarbeider. Da er hun 17 mnd
 
Her er vi ikke helt sikre enda, men tror han vil være 12-14 mnd før start :)
 
Vi kommer til å søke fra mai (da er hun like over 13 mnd) men avdelingen er full, så det er vel bare flaks om noen slutter. Ellers blir det fra august, like over 16 mnd.
 
Har søkt om plass fra mars, han fyller 1 år i slutten av mars. Viss det er plass til han da blir det en rolig start :) Håper å få plass i barnehagen hvor jeg jobber, da kan det bli litt lettere å få plass på våren. :)
 
Kan man søke plass allerede nå?
 
Kan man søke plass allerede nå?

Man kan søke hele året, men det samordnede opptaket for oppstart i august har søknadsfrist 1. mars :) vi flytta midt i barnehageåret i 2015, og da ringte jeg rundt og hørte hvilken barnehage som hadde plass og søkte og fikk plass fra november.
 
Kan man søke plass allerede nå?
Kan søke plass 12 måneder dør ønsket oppstart, og kan søke hele året men hovedopptaket i august har søknadsfrist 1.mars.

Vi har søkt plass fra august, da er hun 18 måneder.
 
Kan man søke plass allerede nå?
Kan søke plass så fort babyen har fødselsnummer :) Søker du tidlig står du lenger fremme i køen, om det er fullt der dere ønsker plass :) Du får og valg om når dere ønsker oppstart :)
 
Satser på plass fra august 2018, men vil ikke benytte oss av den før i november. Da er han 20 mnd. Starter med korte dager :)
 
Vi skal i utganspunktet ikke starte før i september, men kjenner jeg kunne tenke meg at hun startet noe tidligere:)
 
Vi har søkt plass fra mars, da er hun 11 mnd. Håper virkelig vi får plass da!
 
Vi har søkt fra august 2018 - da er hun 16 mnd.
 
Kan søke plass så fort babyen har fødselsnummer :) Søker du tidlig står du lenger fremme i køen, om det er fullt der dere ønsker plass :) Du får og valg om når dere ønsker oppstart :)
Er du sikker på det? Da jeg prøvde å sjekke ut dette tilsa det jeg fant av informasjon at søknadstidspunktet ikke påvirket tildelingen. Men prioriteringskriteriene (barnevern, søsken o.l) og deretter alder på barnet.
 
Er du sikker på det? Da jeg prøvde å sjekke ut dette tilsa det jeg fant av informasjon at søknadstidspunktet ikke påvirket tildelingen. Men prioriteringskriteriene (barnevern, søsken o.l) og deretter alder på barnet.

Jeg tror det du skriver stemmer, spurte svigerinna mi som jobber i barnehage en gang!
 
Er du sikker på det? Da jeg prøvde å sjekke ut dette tilsa det jeg fant av informasjon at søknadstidspunktet ikke påvirket tildelingen. Men prioriteringskriteriene (barnevern, søsken o.l) og deretter alder på barnet.
Barnehagene kan ha ulike inntakskriterier... her jeg bor nå er det i allefall lavere prioritering for søsken enn det var i kommunale barnehager i Oslo. Les vedtektene det du søker:)
 
Barnehagene kan ha ulike inntakskriterier... her jeg bor nå er det i allefall lavere prioritering for søsken enn det var i kommunale barnehager i Oslo. Les vedtektene det du søker:)
Synes det er umulig å bli helt klok på. De generelle prioriteringene er greie. Men innenfor prioriteringsgruppene er det som om det er et hemmelig system:p de ansatte i barnehagen visste iallfall ikke. For spiller det f.eks. noen rolle om man søker fra februar eller mars selv om man egentlig vil ha april? Har tenkt til å ringe barnehagekontoret i kommunen, men venter til litt utover høsten da de sikkert er travelt nok opptatt med årets opptak enda.
 
Back
Topp