Barnehage/skolestart 2018

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hvordan ser lista over ting dere har, må handle inn.. noen tips til vordene skolebarn og barnehagebarn?

Begynt på lista som jeg lager etter som jeg kjøper inn:/ ikke helt sikker på hva som burde stå der!
 
Veldig greit med to sett støvler, regndresser, dresser og slikt siden det fort blir vått og det er greit å slippe å vaske det i hui og hast for å få det rent til dagen etterpå :) Så er det greit med en del ullundertøy og klesskift som passer å ha liggende :) Til skolen trenger man jo slike ting som matboks, drikkeflaske, skolesekk, pennal og lignende i tillegg :)
 
Beste tips må være nok klær! Uteklær og ullklær i god kvalitet. De minste er ikke like mye ute som de litt større barna, fra 2 år, men vi har 3-4 sett av alle uteklær (og det er jeg veldig glad for). Storebror på snart 4 er ute mange timer, flere ganger pr. dag, så han trenger mye- og bra uteklær. Velg myke og deilige inneklær, som de kan hoppe, krype og tøyse i, dagen lang. ☺️
 
Jeg har sanket inn drikkeflasker og matbokser nå til skolestart. Synes Det er smart med ekstra utetøy. Må kjøpe nytt sett evt. Har tenkt at de er mindre ute på skolen men de rekker vel å skitne seg til.
 
Gutt som blir 2 år begynner for første gang i bhg nå i august.
Har både Memini regndress uforet heldress og Didrikson todelt tegnsett ikke uforet. Hva tror dere bhg ønsker helst å ha der? :)
Burde jeg hatt foret også til han? Har i tillegg softshelldress.


Og støvler? Er det Dock-boots som gjelder eller noe annet som er bedre?
 
Gutt som blir 2 år begynner for første gang i bhg nå i august.
Har både Memini regndress uforet heldress og Didrikson todelt tegnsett ikke uforet. Hva tror dere bhg ønsker helst å ha der? :)
Burde jeg hatt foret også til han? Har i tillegg softshelldress.


Og støvler? Er det Dock-boots som gjelder eller noe annet som er bedre?

Vi har både uforet og foret, men jeg må innrømme at jeg liker uforet best. Uforet tørker mye raskere. Vi liker bedre tynn/tykk fleece eller ull under uforet.
I bhg. har 2-åringen (av regntøy): uforet heldress, foret 2-delt, og 2 ekstra uforede regnbukser i tillegg. 4-åringen har dobbelt opp av det igjen. De har 2 softshelldresser hver, og en uforet parkdress. De har både dockboots og Viking gummistøvler. Dockboots kan bli klamt og varmt på vår og sommer, men gode på høst. :)

Barna i vår bhg. er MYE ute, så de trenger mye klær. Nå har de også en shoppegal mama. ☺️
 
Vi har både uforet og foret, men jeg må innrømme at jeg liker uforet best. Uforet tørker mye raskere. Vi liker bedre tynn/tykk fleece eller ull under uforet.
I bhg. har 2-åringen (av regntøy): uforet heldress, foret 2-delt, og 2 ekstra uforede regnbukser i tillegg. 4-åringen har dobbelt opp av det igjen. De har 2 softshelldresser hver, og en uforet parkdress. De har både dockboots og Viking gummistøvler. Dockboots kan bli klamt og varmt på vår og sommer, men gode på høst. :)

Barna i vår bhg. er MYE ute, så de trenger mye klær. Nå har de også en shoppegal mama. ☺️

Bedre med litt for mye enn for lite :) Til denne sesongen i bhg/hjemme har vi også to regntøy (en dress og en todelt), samt to uforede bukser med seler, 2 softshelldressen, en uforet parkdress og en en vinterforet parkdress. Det er bare disse skoene jeg ikke har kontroll på, og usikker på om jeg skal kjøpe foret regntøy. Har flere ull og fleecedresser så har masse til mellomlag.
 
Bedre med litt for mye enn for lite :) Til denne sesongen i bhg/hjemme har vi også to regntøy (en dress og en todelt), samt to uforede bukser med seler, 2 softshelldressen, en uforet parkdress og en en vinterforet parkdress. Det er bare disse skoene jeg ikke har kontroll på, og usikker på om jeg skal kjøpe foret regntøy. Har flere ull og fleecedresser så har masse til mellomlag.

Personlig kommer ikke jeg til å kjøpe mer foret regntøy i hvert fall. Jeg får mest skryt av det uforede i bhg. :) Om du har økonomi til det hadde jeg satset på både gummistøvler og dock-boots, men er mange som sverger til kun bootsene da. Gutta mine blir klamme av å bruke de på sen vår, sommer og tidlig høst. Mange som bruker dock-boots istedenfor cherrox også, så de er jo litt allsidige. :)

I tillegg til boots og gummistøvler har gutta gore-tex, sandaler, blinkesko og 2 par med lette joggesko. Denne sesongen er det sandalene som er blitt mest brukt gitt (fantastisk vær). :) Haha, da vi pakket med alt hjem for ferien innså jeg hvor mye klær de har der. Men, som du, og de i bhg. sier, da har de bestandig godt å velge i mellom.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men det er fantastisk vær her. Plutselig blir det like fin høst (lov å håpe). Husk at det du kjøper nå, fint kan være for smått til våren igjen. Kanskje greit å ikke kjøpe for mye, man ender fort opp med at det aldri blir brukt. Jeg har en tendens til å repetere den feilen. ☺️
 
Gutt som blir 2 år begynner for første gang i bhg nå i august.
Har både Memini regndress uforet heldress og Didrikson todelt tegnsett ikke uforet. Hva tror dere bhg ønsker helst å ha der? :)
Burde jeg hatt foret også til han? Har i tillegg softshelldress.


Og støvler? Er det Dock-boots som gjelder eller noe annet som er bedre?
Uforet :
 
Back
Topp