Barnehage og skole, Hvor lenge?

Mine barn er i barnehagen fra sånn 08 til 15 ca, jeg jobber litt annerledes enn før og dermed er barna mer i barnehagen. Jeg har de også i barnehagen når jeg har fri for jobben krever såpass mye av meg at jeg trenger fridagene på sofaen under teppe. Sånn var det ikke før da ble de levert sånn 1030 og hentet 15, fri hver gang jeg hadde fri eller mannen da.
Så man kan si det slik vi lever litt mer A4 livet nå og det har jeg dårlig samvittighet for.
 
Jeg snek meg ofte til egentid som kort treningsrunde eller en rolig kaffekopp, tom litt søvn da jeg var gravid med lillebror, før henting i bhg. Jeg trengte det. Orket ikke etter at han var lagt, da måtte jeg snart legge meg selv pga morgenfugl-unge. Ikke hver dag, men noen dager i uka. Men så var/er han vanskelig åfå med hjem før vennene er henta.
 
Jeg har alltid litt dårlig samvittighet når jeg ikke henter ungen i barnehagen med en gang jeg har muligheten på dagen. Han er der ofte fra kl 07.30 til 15.15 og er 1 år gammel.

Hvor lenge er deres i bhg og på skolen? Henter dere med en gang dere kan eller tar dere litt egentid? Legg gjerne med hvor gammel barnet er også!
Har du mulighet så hent tidlig, han er jo så liten enda og savner sikkert mamman sin. Min gikk ikke på SFO og jeg henta så tidlig jeg kunne i bhage. Hadde 60% plass det første året i bhage. Nr2 får være hjemme til han er 2,5år.
 
Levers 7/8.30 og hentes kø 16. Hver da ;) hadde hatt dårligere samvittighet om vi måtte bo i telt fordi vi tjente forlite :p
 
Min gutt (17 mnd) er i barnehagen fra klokka 8 til 16 som regel. Sånn er det når man er i jobb - jeg begynner senere og leverer, mannen slutter tidligere og henter. Jeg begynner sent en dag i uka og har i tillegg en fridag, og da prøver jeg å drøye leveringen og venter da til klokka 9 (de må leveres før kl 09:30), men det hender jo at det blir levering klokka 8 da også. På fridagen blir han hentet til ca samme tid som ellers. Hentet han tidligere (typ 14:30-15:00) nettopp pga denne dårlige samvittigheten, men da endte jeg opp med en pottesur og grinete unge som IKKE var klar for å reise hjem :p Så da begynte jeg å hente til samme tid som ellers. Er ikke aktuelt å ha han hjemme på fridagen min, for det er den ene dagen i uka jeg får til å ta skikkelig husarbeid, ta ukeshandlingen, og andre ærend som er enklere å få unnagjort uten guttungen på slep ;)
 
Jeg tar ikke ferie og leverer ungene i bhg men de pleier å gå når jeg har en fridag eller sovedag i turnusen her og der. Da sover jeg hvis nødvendig, rydder effektivt i huset og lignende. Henter ofte tidligere de dagene og når jeg skal på nattevakt. De leveres alltid sent mellom 8.30-9.30. Ca 9-16 er en normal dag for de. Straks 6 og 2 år:) føler de får mye av å være i bhg!<3
 
Jeg har alltid litt dårlig samvittighet når jeg ikke henter ungen i barnehagen med en gang jeg har muligheten på dagen. Han er der ofte fra kl 07.30 til 15.15 og er 1 år gammel.

Hvor lenge er deres i bhg og på skolen? Henter dere med en gang dere kan eller tar dere litt egentid? Legg gjerne med hvor gammel barnet er også!

Jeg hadde nok heller prioritert barnet når det er bare 1 år... Jenta mi er 2 år og er aldri i bhg lenger enn nødvendig og har alltid fri når jeg har fri. Gjorde det samme med storebror også. Man kan bli både sliten og frustrert, men jeg ser at barnet nyter veldig godt av å få mye hjemmetid. I tillegg er de fortsatt i en tilknytningsfase der foreldre spiller den viktigste rollen.
 
Skoleungene er fra 08.30-14.00. Hadde frøkna gått i barnehage hadde det blitt likt der.
 
Blir levert mellom 8 og 8.30 o hentes alt fra 14.30 og 16.00. Jeg og mannen jobber ulike vakter men en av oss er alltid ferdig i rett tid [emoji16][emoji1303] har ikke dårlig samvittighet.
 
Hvis jeg jobber dag: 8-16

Hvis jeg jobber kveld: 8/9-16

Hvis jeg har fri: 8/9-15.30/16
 
Back
Topp