Barnehage og mygg/knott

IngridK

Flørter med forumet
Her jeg bor er vi litt plaget av mygg/knott på sensommeren/høsten. Den stikker og da klør stikkene som oftest noen dager etterpå.
I barnehagen er de ute de dagene det er mye mygg og de bruker ingen myggspray på barna. De store barna er veldig aktive og får ofte ingen stikk,men de små er full av røde stikk etter en dag.
Hva synes dere om dette og hvordan er det der dere bor?
 
Aldri hørt om at barnehagen bruker myggspray. De fleste sånne er jo ikke godkjent for små barn uansett?
 
Velger heller stikk foran myggspray. Har du luktet myggspray? Vil man virkelig smøre det på barna? Jeg gjorde det en sjelden gang før, skal innrømme det, men tror sprayen er verre enn stikk. Da ville jeg heller smurt på noe kløestillende som aloe vera om ungen plages.
 
Stikk foran myggspray ja
Min hadde masse myggstikk siden de hadde base i skogen med mye mygg
 
Stikk før myggspray. Myggspray er virkelig ikke bra, verken for barnet eller miljøet.
 
Aldri hørt om har vært et problem. Mine skal ikke smøres inn med myggspray:depressed:
 
Aldri hørt det problemet. Mi er til å med allergisk mot myggestikk og sånn at hu får feber og blir dårlig av flere stikk( ca 5). Ingen myggspray blir brukt her noen gang. Har en hjemmelaget som ikke er farlig på noen måte men den blir kun brukt på vinduskarmer osv for å ikke få myggen inn til eldste.
 
Back
Topp