Barnehage 8 måneder?

RoXXy

Betatt av forumet
Jeg bor i Spania og her får alle mødre kun 4 måneder lønnet permisjon :(
Jeg skal ta ut 3 måneder ulønnet i tillegg, men 1.august må jeg tilbake på jobb.
Pappaen kan da ta 1 måned permisjon, og så må vi sende henne i barnehage. Jenta vår er da 8 måneder.

Før jeg ble gravid tenkte jeg optimistisk at det løser seg med barnehage/pass ved den alderen, men nå har jeg virkelig ikke lyst til å sende henne i barnehage så tidlig! :confused:

Min jobbsituasjon er litt spesiell. Jeg jobber egentlig hjemmefra, men holder kurs over internett som er "live" med lyd/mikrofon (ikke bilde/kamera). Men kan jo ikke ha en baby som muligens sutrer/pludrer/skriker i bakgrunnen. Det er helt uproft :rolleyes:

I tillegg jobber jeg kun annenhver uke, og kun 5 timer hver dag (med live kurs) den uka jeg jobber.
Resten er kontorarbeid som jeg kan gjøre selv om babyen min er hjemme.

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?
Barnehage? Dagmamma? Ha henne hjemme og håpe at hun er rolig/stille?
 
Vanskelig situasjon. Dagmamma høres egentlig ut som en god ide :) Da har du jo mer kontroll. Og det er ikke sikkert barnehagen vil godta at plassen kun brukes annenhver uke (hvertfall sånn mange steder her)
 
Jeg hadde nok tenkt at dagmamma/barnepike eller noe slikt kunne gi den fleksibiliteten du kanskje trenger i størst mulig grad, og også god oppfølging til et så lite barn. Så vil du kanskje ha mulighet til å se barnet i løpet av dagen også?
 
Kan ikke far ta ut gradert permisjon, så strekker du det lengre? Jeg ville nok hatt barnepass hjemme dersom det hadde vært en mulighet.
 
Vanskelig situasjon. Dagmamma høres egentlig ut som en god ide :) Da har du jo mer kontroll. Og det er ikke sikkert barnehagen vil godta at plassen kun brukes annenhver uke (hvertfall sånn mange steder her)

Ja, vet ikke helt hva slags løsning det går an å få med barnehageplass bare annenhver uke.
Er litt annerledes her vet jeg, at det går an å betale kun per dag, også velger man selv hvor mange dager i måneden man vil ha barnet inne.
Det blir noe dyrere enn vanlig full plass da:confused:
 
Jeg hadde nok tenkt at dagmamma/barnepike eller noe slikt kunne gi den fleksibiliteten du kanskje trenger i størst mulig grad, og også god oppfølging til et så lite barn. Så vil du kanskje ha mulighet til å se barnet i løpet av dagen også?

Er det jeg også har tenkt.
Dagmamma kunne godt vært her hjemme hos oss, og jeg er ferdig med det meste av jobb allerede klokka 12:30.
 
Kan ikke far ta ut gradert permisjon, så strekker du det lengre? Jeg ville nok hatt barnepass hjemme dersom det hadde vært en mulighet.

Her i Spania har far hele 4 uker permisjon å rutte med:rolleyes:
2 uker brukte han da babyen ble født, så han har to uker igjen som han skal ta når jeg begynner å jobbe i august, gradert slik at det blir 1 måned.
 
Ikke noe problem å sende henne i barnehage når hun er 8 mnd. Vi har selv hatt barn i BHG som er 8 mnd, gått helt fint. Ikke mine egne barn men som jeg har passet :))
 
Er det jeg også har tenkt.
Dagmamma kunne godt vært her hjemme hos oss, og jeg er ferdig med det meste av jobb allerede klokka 12:30.

Jeg ville gått for denne løsningen :)
 
Dagmamma høres lurt ut! Jeg bor også i Spania med denne fantastiske permisjonstiden, og mine blir å gå i barnehage fra 9mnd. Jeg jobber fulle dager, så det blir best for oss.
 
Om du får til en løsning som gjør at den lille slipper bhg fra 8 mnd, ville jeg absolutt gjort alt jeg hadde kunnet for å få til det!

Småbarnsavdelinger består stort sett av 14(!!) små og fire voksne(eller stort sett færre enn 4, da vaktene er fordelt utover dagen, pauser, møter, ubunden tid til pedagogene osv.). Dessuten går små barn igjennom en viktig tilknytningsperiode da også, og da er ikke barnehage plassen å være.

Håper det løser seg :)
 
Ikke noe problem å sende henne i barnehage når hun er 8 mnd. Vi har selv hatt barn i BHG som er 8 mnd, gått helt fint. Ikke mine egne barn men som jeg har passet :))

Hvis man ikke ønsker det selv, kan man jo si at det er et problem da, selv om det sikkert går helt fint for de som gjør det. :)
 
Back
Topp