Barnefar vil ikke mer=deprimert

At han utsetter deg for en slik stress nå du er gravid er helt sykt.. menn forstår ikke den store avgjørelsen av abort.. blir så lei meg på dine vegne. Du må vite at du klarer deg helt fint med eller uten han. Selv er 19 år og har 6 måneder gammel jente. Veldig ung men fortsatt klarer meg helt fint alene. At han er sånn mot deg nå viser bare at det ikke var ekte kjærlighet, bare vent til barnet ditt kommer til verden da får sett ekte kjærlighet.
 
Det er forferdelig vondt å stå i en slik situasjon. Kan ikke forestille meg det, og håper du har nære venner og familie som støtter deg.
MEN: Han var klar fra før dere ble sammen om at han ikke vil ha barn og om uhell er ute så skal abort gjøres.
Forstår godt at du ikke vil det, og har valgt å beholde barnet. Du må også respektere hans følelser.
mange her mener han er egoistisk og barnslig og en fjott, men han gav beskjed på forhånd. Jeg er enig at om han ville være helt sikker så kunne han ha sterilisert seg men det er lett å være etterpåklok.

Et barn er ikke "bare" å få; det er en livsendring, det største og mest forpliktende som kan skje. Et liv, et levende pustende vesen som er helt ahengig av deg for mange år framover, og som for resten av ditt liv vil trenge deg. Forstår godt fortvilelsen din, men forstår også hans side.

Ikke gå fram og tilbake, ikke mas. Finn deg et trygt sted å bo, så du slipper stress. Gled deg over hva du har i vente, en nydelig baby!! Omring deg med varme og kjærlighet fra familie eller venner eller annet. Slapp av, kos deg med god varm drikke og den maten du vil ha. Underhold deg selv og gjør deg selv litt opptatt sånn at du ikke sitter å tenker.

Når babyen er født kan det være at instinker slår inn og han ombestemmer seg. Men du brøt en utrolig viktig avtale, noe som knekker tillit. Jeg forstår utmerket valget ditt! Men det er to som blir foreldre, og man må forstå det :)

Kose deg med siste deg av graviditet, ta vare på deg selv! <3
Uten å ville være pirkete og "kranglete", så skriver hun jo at hun gikk på p-pillen. Så vil ikke kalle det å bryte en viktig avtale. Trengs 2 for å danse tango osv :rolleyes: Om man virkelig ikke vil leve med den som bærer barnet ditt, greit. Men virker veldig ubesluttsom ut fra hans side, og kan tenke meg det er tungt å måtte flytte ut fra barnefar fordi han ikke orker mer i 3. trimester.
Men synes du ga henne mange gode råd og støttende ord for øvrig :)
 
Uten å ville være pirkete og "kranglete", så skriver hun jo at hun gikk på p-pillen. Så vil ikke kalle det å bryte en viktig avtale. Trengs 2 for å danse tango osv :rolleyes: Om man virkelig ikke vil leve med den som bærer barnet ditt, greit. Men virker veldig ubesluttsom ut fra hans side, og kan tenke meg det er tungt å måtte flytte ut fra barnefar fordi han ikke orker mer i 3. trimester.
Men synes du ga henne mange gode råd og støttende ord for øvrig :)


Han hadde på forhånd gitt klar melding om at om de ble gravide ville han at hun skulle ta abort, og det syntes jeg er et viktig punkt. Jeg klarer fint å se det fra begge sidene, og det er nok like fortvilende.

Mange virker det som, glemmer at et barn er ikke "bare å få". Det er livsendrende, livsforpliktende og jeg kan godt forstå fortvilelsen til barnefar om han aldri vil ha barn! Jeg klarer også utmerket å forstå fortvilelsen til barnemor :) Det er en forferdelig situasjon for alle parter.

Forhåpentligvis vil han når han ser babyen føle noe annet. For har man først et barn, så er det vel værtfall for oss kvinner hormoner som spiller inn <3
 
Han hadde på forhånd gitt klar melding om at om de ble gravide ville han at hun skulle ta abort, og det syntes jeg er et viktig punkt. Jeg klarer fint å se det fra begge sidene, og det er nok like fortvilende.

Mange virker det som, glemmer at et barn er ikke "bare å få". Det er livsendrende, livsforpliktende og jeg kan godt forstå fortvilelsen til barnefar om han aldri vil ha barn! Jeg klarer også utmerket å forstå fortvilelsen til barnemor :) Det er en forferdelig situasjon for alle parter.

Forhåpentligvis vil han når han ser babyen føle noe annet. For har man først et barn, så er det vel værtfall for oss kvinner hormoner som spiller inn <3

Han har da ingen rett til å ta det valget. Abort er det dama som bestemmer. Og det burde han vite. Så da er valgene hans å enten ikke ha sex eller være ansvarlig nok til å ta følgene. Eller kanskje bruke kondom i tillegg til p-piller, det skal ganske godt gjøres å bli gravid da.

Ellers er jeg enig med deg i resten.

Jeg har lurt litt på det der med forskjellen mellom damer og menn. Damene får jo god hjelp til å knytte seg til babyen gjennom kroppslige forandringer (hormoner, morsinstinkt osv). Er det lettere for en far å bare snu ryggen til å gå?
 
Han hadde på forhånd gitt klar melding om at om de ble gravide ville han at hun skulle ta abort, og det syntes jeg er et viktig punkt. Jeg klarer fint å se det fra begge sidene, og det er nok like fortvilende.

Mange virker det som, glemmer at et barn er ikke "bare å få". Det er livsendrende, livsforpliktende og jeg kan godt forstå fortvilelsen til barnefar om han aldri vil ha barn! Jeg klarer også utmerket å forstå fortvilelsen til barnemor :) Det er en forferdelig situasjon for alle parter.

Forhåpentligvis vil han når han ser babyen føle noe annet. For har man først et barn, så er det vel værtfall for oss kvinner hormoner som spiller inn <3
Ser hva du sier her. Når det er sagt, å skulle love å ta abort 5 år i forveien, det er ikke greit. Ingen vet hva de føler før de står midt oppi det, uhell eller ei. Så nei, jeg synes ikke hun har brutt en avtale. Det er i beste fall naivt å tro at en kvinne som plutselig blir gravid skal holde det hun lovet (uten en eneste formening om hvordan det er å plutselig stå med positiv test i hånden) for 5 år siden. Og, hvis han er så innmari imot å få dette barnet, hvorfor vente helt til nå?
Jeg kaller han verken for dust, idiot eller fjott, jeg har bare vanskelig for å forstå han. Og tror han har VELDIG vanskelig for å forstå henne.
 
Han har da ingen rett til å ta det valget. Abort er det dama som bestemmer. Og det burde han vite. Så da er valgene hans å enten ikke ha sex eller være ansvarlig nok til å ta følgene. Eller kanskje bruke kondom i tillegg til p-piller, det skal ganske godt gjøres å bli gravid da.

Ellers er jeg enig med deg i resten.

Jeg har lurt litt på det der med forskjellen mellom damer og menn. Damene får jo god hjelp til å knytte seg til babyen gjennom kroppslige forandringer (hormoner, morsinstinkt osv). Er det lettere for en far å bare snu ryggen til å gå?


Jeg merker meg ofte at siden kvinnen bestemmer abort/ingen abort så skal automatisk mannen også ta å stå for det.
Jeg har selv en lillebror som var i forhold, og som var klinkende klar på at han skal i.k.k.e ha barn. Han er en tydelig fyr og bruker mer enn gjerne kondom. Kjæresten forstod, gikk på p-piller men plutselig etter to år så hadde hun blitt gravid. Og han sa at om hun vil beholde barnet, værsegod men h.a.n kom ikke til å være annet enn en bidragsyter og ville ikke stille opp på noen som helst måte annet enn hva han gjennom lov var tvunget til. Han var knust også, han var fryktelig glad i samboeren sin med som 20 år gammel var han helt klar. Hun valgte abort, forholder røk pga begge to og det hele er et fortvilende eksempel på ansvar fra begge parter. Dette gjelder IKKE trådstarter, men er et eksempel på at slikt skjer.

Man er to som velger å ha sex, og jeg mener oppriktig at om en mann ikke vil ha barn så har han den retten. Det er et liv man skaper. En evig forpliktelse, et levende vesen som trenger deg og din kjærlighet for alltid. Det er ikke "Bare å ta ansvar". Mtp biologi så er en kvinne automatisk knyttet til foster pga hormoner, mens forskning har foreslått at knytning for far kommer gjennom bl.a å se "kvinnen sin gravid", og senere tilknytning gjennom samvær. Dessverre så har ikke de alltid den samme reaksjonen emosjonelt til barn. Jeg er veldig heldig; min samboer og jeg skulle ikke ha barn, men nå er vi 5 mnd på vei. Han var med å velge barnevogn og er overlykkelig. Men vi er voksne, etablerte og har god økonomi.

Det å bli gravid og ha en av partene som ikke vil; hva om mannen inderlig vil ha barnet men kvinnen tar abort? Sorgen kan være like stor om det var omvendt.
To som skal lage barn; to som burde være med å bestemme framtidene både sine egne og til framtidig avkom :) Det er min tanke værtfall. Uten at det er en god løsning eller fasit. Det er en forferdelig situasjon å være i, for begge parter.

Som jeg skrev, forhåpentligvis så vil han se barnet sitt og biologien tar over. <3
 
Det er forferdelig vondt å stå i en slik situasjon. Kan ikke forestille meg det, og håper du har nære venner og familie som støtter deg.
MEN: Han var klar fra før dere ble sammen om at han ikke vil ha barn og om uhell er ute så skal abort gjøres.
Forstår godt at du ikke vil det, og har valgt å beholde barnet. Du må også respektere hans følelser.
mange her mener han er egoistisk og barnslig og en fjott, men han gav beskjed på forhånd. Jeg er enig at om han ville være helt sikker så kunne han ha sterilisert seg men det er lett å være etterpåklok.

Et barn er ikke "bare" å få; det er en livsendring, det største og mest forpliktende som kan skje. Et liv, et levende pustende vesen som er helt ahengig av deg for mange år framover, og som for resten av ditt liv vil trenge deg. Forstår godt fortvilelsen din, men forstår også hans side.

Ikke gå fram og tilbake, ikke mas. Finn deg et trygt sted å bo, så du slipper stress. Gled deg over hva du har i vente, en nydelig baby!! Omring deg med varme og kjærlighet fra familie eller venner eller annet. Slapp av, kos deg med god varm drikke og den maten du vil ha. Underhold deg selv og gjør deg selv litt opptatt sånn at du ikke sitter å tenker.

Når babyen er født kan det være at instinker slår inn og han ombestemmer seg. Men du brøt en utrolig viktig avtale, noe som knekker tillit. Jeg forstår utmerket valget ditt! Men det er to som blir foreldre, og man må forstå det :)

Kose deg med siste deg av graviditet, ta vare på deg selv! <3

Synes dette var et veldig godt og nyansert svar, og er helt enig i det du skriver.

Dessuten vet vi jo ikke hva den bakenforliggende årsaken til han ikke vil ha barn er. Det kan være alt fra traumatiske opplevelser i egen barndom til at han rett og slett ikke ønsker den forpliktelsen.

Det er en vanskelig situasjon for dem begge, men håper at det løser seg på en god måte for alle parter.
 
Mye klokt som er sagt her. Men en mann som absolutt ikke vil ha barn, kan vel sterilisere seg? Det ville være å ta ansvar for et slikt valg samtidig som man er seksuelt aktiv. Da vil man unngå å komme opp i en slik nesten umulig situasjon.
 
Mye klokt som er sagt her. Men en mann som absolutt ikke vil ha barn, kan vel sterilisere seg? Det ville være å ta ansvar for et slikt valg samtidig som man er seksuelt aktiv. Da vil man unngå å komme opp i en slik nesten umulig situasjon.
Tenkte det samme.. Har en god kamerat som har alltid sagt han aldri vil ha barn. Da samboeren begynte å ymte frampå sa han klart i fra - igjen. Hun ga seg ikke og han klippet strengen. Da gikk hun fra ham, fordi ønsket om barn var så stort.
 
Tenkte det samme.. Har en god kamerat som har alltid sagt han aldri vil ha barn. Da samboeren begynte å ymte frampå sa han klart i fra - igjen. Hun ga seg ikke og han klippet strengen. Da gikk hun fra ham, fordi ønsket om barn var så stort.
Men hva om hun da bare hadde sluttet på prevensjon, ikke respektert hans avgjørelse og likevel blitt gravid?
Om man er sikker så bør man selvfølgelig sterilisere seg. Men det er lett å være etterpåklok :)
 
Men hva om hun da bare hadde sluttet på prevensjon, ikke respektert hans avgjørelse og likevel blitt gravid?
Om man er sikker så bør man selvfølgelig sterilisere seg. Men det er lett å være etterpåklok :)
Da hadde hun nok blitt alenemor.. Men vet jo aldri, kjærligheten til ditt eget lille barn er jo (for de fleste) stor! Planlagt eller ei
 
Kanskje du midt i hjertesorgen kan finne lys? Det er håp, du bærer et levende håp inni deg. Det at du velger barnet viser at det er noe du ønsker, og noe du kan glede deg til. Det virker som om du har mye ansvarsfølelse, særlig fordi du inngikk denne "avtalen" og virker fortvilet over det. Jeg blir dårlig av en slik "avtale" fordi jeg mener det er et tegn på dominans hos far å si slikt. Dette fordi sex kan føre til barn, og en uplanlagt graviditet kan føre til uplanlagte reaksjoner! Du er et menneske, ikke en robot som kan forhåndsprogrammeres.

Jeg tenker at barnet ditt er heldig som har en mamma som lytter til seg selv. Ville snakket masse med jordmor. Kanskje Amathea også. Kan anbefale avslapning som gravidyoga/mindfulness som vil være godt for deg og babyen. :Heartred
 
Kanskje du midt i hjertesorgen kan finne lys? Det er håp, du bærer et levende håp inni deg. Det at du velger barnet viser at det er noe du ønsker, og noe du kan glede deg til. Det virker som om du har mye ansvarsfølelse, særlig fordi du inngikk denne "avtalen" og virker fortvilet over det. Jeg blir dårlig av en slik "avtale" fordi jeg mener det er et tegn på dominans hos far å si slikt. Dette fordi sex kan føre til barn, og en uplanlagt graviditet kan føre til uplanlagte reaksjoner! Du er et menneske, ikke en robot som kan forhåndsprogrammeres.

Jeg tenker at barnet ditt er heldig som har en mamma som lytter til seg selv. Ville snakket masse med jordmor. Kanskje Amathea også. Kan anbefale avslapning som gravidyoga/mindfulness som vil være godt for deg og babyen. :Heartred

Tusen takk [emoji177] dette var veldig godt å høre
 
Tenkte det samme.. Har en god kamerat som har alltid sagt han aldri vil ha barn. Da samboeren begynte å ymte frampå sa han klart i fra - igjen. Hun ga seg ikke og han klippet strengen. Da gikk hun fra ham, fordi ønsket om barn var så stort.
Og dette er et godt eksempel på en ansvarlig mann. Hadde dama i dette tilfellet også vært moden, ville hun hørt på han første gang han sa han ikke ville ha barn, og ikke kastet bort tiden til både seg selv og han.
 
Er det noen i samme situasjon ? Tredje trimester nå og det er så vondt. Han mener at jeg er skyld i det selv siden vi snakket om dette før vi ble sammen. 5år siden, han ville ikke ha barn og jeg lovte å ta abort om vi skulle være uheldig. Jeg har gått på p piller og trodde aldri jeg kom til å havne i denne situasjonen. Jeg klarte ikke å gjennomføre det når jeg stod i det. Han mener at jeg har ødelagt livet hans. Vi er 30 år begge to. Han vil ha kontakt med barnet når han har kommet og knytte bånd til han.Jeg bare gråter og har dårlig matlyst, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å slutte å sørge over at han ikke vil ha meg og han vil ikke ha kontakt med meg før han er født , det gikk bedre igjen noen mnd ,men for noen uker siden måtte jeg flytte ut igjen..
Har ikke vært i samme situasjon selv, men min kusine var det. Hun ble gravid som 18-åring og kjæresten sa enten abort, eller de slår opp. Det ble brudd og barnefaren har vært ute av bildet siden. Så ja, dette skjer. Du er ikke den eneste som opplever dette. Men trøsten er at selv om det er sykt vondt nå, så går det over. Helt sant. Men om du har mulighet så vil jeg sterkt anbefale å hå til terapeut eller psykolog for å lufte følelsene og få nye metoder for å håndtere situasjonen. Det hjelper veldig på å få snakke ut med en profesjonell.
 
Back
Topp