Barne/ungdomsbøker på engelsk

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Noen som har noen gode tips til bøker for 11,snart 12-åringen? Han er god i engelsk. Elsker En Pingles dagbok og kaptein supertruse-sjangeren.
Men skulle gjerne hatt noe på engelsk for å trimme hodet litt i sommer
[emoji851][emoji851]
 
Min 12 årige jente elsker en pingles dagbok. På engelsk elsker hu Harry Potter også. Lest de på norsk og engelsk. Nå driver hu med Eragon serien og ser ut som hu liker den godt også :) Så går i fantasy. Tenker hu skal prøve seg på Hunger Games etter den da [emoji14]
 
Goosebumps? Altså grøsser serien på engelsk :) husker jeg leste mye av de på den alderen.
 
Søk på nettsiden bookdepositry.com på young adults :)
 
Min 12 årige jente elsker en pingles dagbok. På engelsk elsker hu Harry Potter også. Lest de på norsk og engelsk. Nå driver hu med Eragon serien og ser ut som hu liker den godt også :) Så går i fantasy. Tenker hu skal prøve seg på Hunger Games etter den da [emoji14]

Enig i Harry Potter. De er gode bøker, lettleste samtidig som at det ikke blir barnslig enkelt.
 
Enig i Harry Potter. De er gode bøker, lettleste samtidig som at det ikke blir barnslig enkelt.

Han fikk den første på norsk til jul i år og har såvidt lest første siden...
var visst ikke hans greie [emoji85]
 
Han fikk den første på norsk til jul i år og har såvidt lest første siden...
var visst ikke hans greie [emoji85]

Magien begynner ikke på første side, men om han ikke vil gi det et forsøk så er det vel skrivemåten han ikke liker sånn umiddelbart. Men det finnes mange gode bøker :)
 
Harry Potter leste jeg på engelsk som 11-åring. Helt supert! Må jo lese minst et par kapitler før han evt. gir seg
 
Percy jackson serien av forfatter rick riordan er en super serie for noen i den alderen, kan nok kjøpes både på norsk og engelsk vil jeg tro.

ellers enig med Harry Potter, jeg leste den sammen med moren min når jeg var på den alderen og vi las et kapittel høytlesing til hverandre (super god lesetrening og vi hadde en fin mor datter aktivitet) trengte å lese litt av den før den ble spennende synes jeg også, men når den første boken startet å bli bra var både jeg og mamma suuuper frelst av den serien:)

Ps, jeg synes harry potter bøkene var myyye bedre på originalspråket (engelsk) enn på norsk. Det mister faktisk noe i oversettelsen synes jeg.
 
Sjekk forslagene for hans aldersgruppe på amazon.co.uk
Husk at det ikke er moms på bøker bestilt fra utlandet :) kjøper masse fra Amazon
 
Terry Pratchett har noen bøker om en heks som er hysterisk morsomme (og små blå menn i kilt som bare vil sloss).
Tror de passer fra 10-12 og oppover

Bøkene heter:
The Wee free men
A hat full og sky
Wintersmith
I shall wear midnight
The shepherd's crown
 
David Walliams har humor-bøker for barn. Eller boken "the curios incident of the dog in the night time" er også anbefalt. Den er ganske lettlest.
 
Back
Topp