Barnas utvikling

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Det går så fort for tiden! Hun skravler i ett sett, og lærer nye ord hver dag.
På godt og vondt.
Det nyeste hun har lært nå er "min" og "gjøre sjøl". Herlig...
I tillegg har hun et veldig temperament.

Igår fant hun klokka mi og tredde den på beinet. Først var det litt hyling fordi hun sleit med å få den på. Det var ikke snakk om at jeg fikk nærme meg i det hele tatt, da bare skrek hun "gjøre sjøl!"
Da hun ikke fikk til å gå med klokka på låret (hun har mye rare ideer) så ble det ennå mer hyling.
Og da jeg tok fra henne klokka og sa at det var nok, ble det totalt krise. Hun skrek "min, min, min" mens tårene sprutet og hun rullet rundt på gulvet.
Og sånn går nå dagan... Godt det var leggetid.
 
Sånn er det her også. Vi var innom en møbelbutikk i stad og hun slo seg helt vrang på slutten. HYLTE så alle gamle damer snudde seg og så på oss som vi hadde mishandla barnet. Hun hylte hele veiene hjem og sikkert 10 min hjemme. Satte seg inn i dusjen med sko og dress på. INGENTING hjalp...

Hun nektet å sove formiddags i dag over, så den hoppet vi glatt over.

Ellers er hun veldig opptatt av dukka si "dukka sova" "dukka mat" sier hun...Lært masse nye ord i det siste, samt å sette to og to ord sammen.

Vi har heller ikke fått hun til å sove i senga si enda. Så hun sover fortsatt i vogna.

Jeg har vært syk hele jula og dessverre ikke fått så masse tid sammen med henne som jeg har ønsket. Noe som også har resultert i en skikkelig pappajente...(nåde han å gå ut døra, da hyler hun!)
 
Hun har også lært å telle til 3, morsomt :) virkelig elsker denne perioden, hun er så morsom!
 
Veldig gøy om dagen! Det kommer mange ord hver dag, og i romjula talte han plutselig til ti:)

Temperament har vi hatt veldig mye av lenge, han er en sta gutt som vil ha det som han vil. Men vi har blitt mye flinkere til å takle det nå, så dagene er bedre nå:)
 
Her er det også masse stahet og rare ting. Er en skikkelig pappadalt og gjør tydelig forskjell på oss. Hyler og skriker og slenger seg på gulvet om han ikke får det som han vil, en stor forskjell fra broren som ikke har hatt noen særlige utbrudd. Snakker i lange setninger og gjentar alt han hører. Kan også telle til ti. Eller altså si alle tallene i rekkefølge hvertfall. Selve tellinga kan han jo ikke.
 
Back
Topp