Barn nummer to

Gla jenta

Flørter med forumet
Hei
Er det uansvarlig å planlegge barn nummer to når barn nummer en er fem/seks mnd? Noen med erfaring?[8|]
 
ORIGINAL: Gla jenta

Hei
Er det uansvarlig å planlegge barn nummer to når barn nummer en er fem/seks mnd? Noen med erfaring?[8|]


[;)]hei på dere, nei dette er da ikke uansvalig , men dere bør vel tenke litt, da de er i 1-2 års alderen så kan det bli litt heftig med to tette .Det kommer jo litt an på hvordan dere er som foreldre,da tenker jeg på om dere er tålmodige -har en rolig hverdag-eller om dere har et tett program med mye annet å gjøre i tillegg til barna og om mannen er flink å hjelpe og har tid til å være hjemme i tillegg til jobb.Men det er jo mye artig og da,de leker med hverandre når de blir litt større og det blir nok mangen fine studer også og med små barn så vet en jo ikke hva hverdagen bringer ,det er noe nytt hele tiden.Noe krangling -noe kos-noe artig -noe trist- Lykke til hilsen mor til 4 (har to tette ,de er nå i skolealder)
 
Tusen takk for svar [:)]
Mulig jeg må være hjemme med barn nr fordi vi ikke får barnehageplass så tenkte det kunne være en ide å få ett barn til i samme slengen..... Vet ikke om jeg har hjerte til å plassere barn nr en hos en dagmamma jeg ikke kjenner. Et annet hinder er karrieren min..... ikke at den er noe stor, men da må jeg "legge den på is" i noen år..... [&:]
Dessuten sitter vi igjen med mer penger utbetalt pr mnd i et par år pga permisjonspenger + kontantstøtte + barnebidrag...... [;)]
Nei dette er ikke enkelt.
Men igjen.... tusen tusen takk for svar [:D]
 
Det er morsomt med to tette, men mye styr også! Jeg gleder meg nå til å kunne være hjemme igjen etter syv år i jobb, og minsten er blitt 8! Men først må jeg jo bli gravid!
 
[:D]Jeg fikk 2 med 15 mnd mellomrom. Det har vært og er slitsomt, men jeg angrer ikke! Sove kan jeg gjøre senere, og det blir vel ikke mindre slitsomt om man har to separate bleieperioder? Jeg heier på deg om du går for det! [:D]
 
skriver under her, anakonda!
 
To tette barn har utrolig mye glede av hverandre![:D]
Jeg ble gravid da tulla her var 8mnd,så det er rett under 17mnd imellom...
Og de har et utrolig spesielt søsken forhold allerede!
Skal du alikevel gå hjemme,så ville jeg satsa på en til.Da slipper du jo flere ganger pause med karriera også.Blir heller en litt utvida pause![;)]
 
Hehe..... ja tenker litt sånn som du, men klarer aldri å bestemme meg..... for om vi får en til så blir det jo to barn som vi må få barnehageplass til..... kanskje blir "problemet" større?? Vanskelig, vanskelig.....
 
Et tips da![;)]
Stol på mage følelsen...
Det er sikkert det som blir riktig for dere.
Lykke til med valg...øøh...mage følelsen![;)]
 
Ja du sier noe der..... Får svar innen to uker av noen vi kjenner om hun vil være dagmamma..... hvis ikke får vi kanskje prøve å sette i gang produksjonen [:)] Vil uansett ha flere barn [:D]
 
Rekker du å få dem så tett at du får permisjonspenger for nummer to uten at du må jobbe i mellomtiden? DA er det vel bare å fyre løs? Men har du tenkt på muligheten for at det blir fler enn en neste gang? Det gjør det sikkert ikke, men det kan jo bli travelt med tre. Har alltid bare hørt om en fjern slektning som fikk tvillinger da eldstemann var 11 mnd. Tvillingene kom litt tidlig. Vi har to år mellom ungene, og nå ser jeg at det ikke hadde gjort noe om eldstemann hadde vært enda større da neste kom. De blir jo litt mindre avhengige av hjelp da. Litt slit når man aldri får hentet seg inn. Men så er jo ungene også forskjellige. Tror nok at det er for og imot både tette og større aldersforskjell, så du får vel bare stole på deg selv.

Teene
 
Hei. Om jeg blir gravid rekner jeg med at jeg ikke klarer å gå i arbeid igjen pga fysiske forhold. Har tenkt på at det kan bli flere en en baby i magen, men sannsynligheten er vel heller liten. Og jepp vi får nesten stole på oss selv...... men det er ikke alltid like enkelt..... hehe
 
Jeg ble gravid da eldste jenta var 5 mnd. Det var litt slitsomt å gå gravid og helt i starten etter fødsel, før jeg ble vant med å ha to, men jeg angrer så absolutt ikke. Nå er minsten 5 mnd og allerede koser barna seg i hverandres selskap!!!
Det er selvfølgelig slitsomt til tider når begge hyler samtidig og mannen min er på jobb, men det er bare å puste litt ekstra og tenke at det går over[:D]
Jeg er veldig glad for at de kom så tett som de gjorde (14 mnd og 2 dager). Nå kan kroppen min komme i form igjen... Mannen min vil ikke ha flere barn, selv om jeg godt kunne tenkt meg en til sånn litt etter hvert [:)]
 
Back
Topp