Barn med astma

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
hei har en gutt på 2 år med astma har vært veldig plaget med dårlig pust siden han ble født siden i sommer har han vært veldig god iforhold til når han var mindre. Men har nå hostet siden jul å sist uke ble han igjen dårlig i pusten han er bedre denne uken men fortsatt piping i brystet merker det best når han ligger stille og skal sove. Er så lei av og springe ned dørene på legekontoret. Burde vi ta ham til legen for en sjekk? Blir så usikker på når jeg skal kontakte lege eller ikke er jo aldri noe de kan gjøre alikevell og barnelegen er 3 timer unna føler egentlig aldri det er noe hjelp i fastlegen.
 
Har dessverre ingen råd å gi. Sender deg dog mange klemmer og skjønner at dette ikke kan være enkelt!
 
Hvilke medisiner står han på, har dere en "opptrapping og nedtrappingsplan"?
 
Hvilke medisiner står han på, har dere en "opptrapping og nedtrappingsplan"?
Nei har ikke det :wideyed: bruker 250 mg flutide morgen og 125 kveld og ventoline ved behov. Han er mye bedre men fortsatt litt pipete, surklete og tett.
 
Om han fortsatt er pipete, surklete og tett synes jeg dere burde hatt en bedre plan for medisinering, da trenger han åpenbart mer tenker jeg.
 
Om han fortsatt er pipete, surklete og tett synes jeg dere burde hatt en bedre plan for medisinering, da trenger han åpenbart mer tenker jeg.
Meget mulig men vanskelig å få time til barnelegen nå før påsken og vi skal ut å reise snart..... fastlegen gjør jo egentlig ingenting de gangene vi har vært der. Og flere ganger han har vært tett så høres han helt fin ut når de lytter på ham hos legen. Var hos fastlegen dem ene ganga når gutten hadde influensa og han hørte ingenting men noen dager etter var vi hos barnelegen på kontroll som sa at han var jo kjempe tett å han var like tett når vi var hos legen noen dager før. Barnelegen trykker ham på brystet å ryggen på en måte når han lytter. Så føler jo kansje ikke at fastlegen er den rette til å endre på medisineringa å litt vanskelig og gjøre det over telefon med barnelegen regner med de må ha ham inn først... har hele helga virka trøtt å sliten akkuratt som om han brygger på noe så er nok det at han er litt tett i pusten som gjør det. Men sover greit på nettene og hoster lite så er forhåpentligvis på bedringens vei.
 
hei har en gutt på 2 år med astma har vært veldig plaget med dårlig pust siden han ble født siden i sommer har han vært veldig god iforhold til når han var mindre. Men har nå hostet siden jul å sist uke ble han igjen dårlig i pusten han er bedre denne uken men fortsatt piping i brystet merker det best når han ligger stille og skal sove. Er så lei av og springe ned dørene på legekontoret. Burde vi ta ham til legen for en sjekk? Blir så usikker på når jeg skal kontakte lege eller ikke er jo aldri noe de kan gjøre alikevell og barnelegen er 3 timer unna føler egentlig aldri det er noe hjelp i fastlegen.
Bytt fastlege da vel[emoji4] vurderer det sjøl. Litt for mye på legesenteret..Er flaut å ringe dit i hele tatt. Ennå gullgutten min bare er 1år. Føler at det heller ikke er særlig hjelp i den legen. Så muligens kanskje få en mer "barnevennelig" ?

Iallefall for vår del[emoji4]
 
Legen vi har er veldig grei og er god til og lytte på det vi har og si og vi har egentlig ingen andre å velge i da vi bor på liten plass og er ikke så mange og velge mellom og de andre vi har vært hoss er mye værre:( men tror nok at kunnskapen om astma blant allmenn leger ikke er så god spesielt på barn. er ellers veldig fornøyd med legen men akkuratt innen det emnet så er det ikke mye hjelp. Synes også det er flaut og ringe legen eller legevakta har ringt der så mye og vært inn og ut siden han ble født følte ingen tok oss seriøst da ingen så hvor dårlig han faktisk var får jo ikke se barna når det står på som værst. Var jo nesten ingen som trodde oss hvor dårlig han var av famile heller før de en kveld fikk se hvor dårlig han pltuselig ble. Endte med at svigerinna satt å gråt fordi det var så vondt å se. Klarte jo seøvfølgelig aldri og få dette på film. Men skal nevnes at han har vært plaget med både reflux og melkesllergi i tillegg til astmaen. Om du ikke får hjelp av din lege så anbefaler jeg deg og gå privat var da vi fikk hjelp:happy:
 
Høres ikke ut som om astmaen er helt optimalt behandlet. Vår lilling fikk ikke nok effekt av flutide. Byttet til seretide som fast medisin i vinterhalvåret, og er nå myyye bedre. Får egentlig kun symptomer ved veldig kald luft eller ved forkjølelse. Stoooor forbedring fra forrige vinter, da han var innlagt på barneklinikken i fire omganger pga astmaanfall vi ikke fikk kontroll over.
 
Back
Topp